2012-08-23, 14:23
Medlem
creepyones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eufori9
Hur lång tid bör jag vänta med att ta några Citodon efter subintag? Tog ca 2mg sub vid 10-tiden i morse. Kan jag ta Citodon vid 22 i kväll eller är det bortkastat?

Tacksam för svar!
Det är nog ganska bortkastat skulle jag säga och eftersom buprenorfinet har en så pass blockerande effekt på övriga opiater så kommer du garanaterat inte att känna av kodeinet plus att kodein är en relativt svag opi också. Så du bör minst vänta 2 dyng om du ska få nåb effekt av citodonen

Mvh
Senast redigerad av creepyone 2012-08-23 kl. 14:25.
Citera
2012-08-23, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av creepyone
Det är nog inte sub öht

Jo, det är det, jag är subbat i detta nu

Vad det är för sort vet jag inte, men sub är det. Färgen är inte heller jätterosa direkt, snarare väldigt, väldigt svagt rosaspräcklig. Men inget tryck alls på den. Formen liknar en vanlig b8a.
Citera
2012-08-23, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av buskar

Vad det är för sort vet jag inte, men sub är det. Färgen är inte heller jätterosa direkt, snarare väldigt, väldigt svagt rosaspräcklig. Men inget tryck alls på den. Formen liknar en vanlig b8a.

Ingen som har nån gissning?
Citera
2012-08-23, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buskar

Har inte tagit sub på väldigt länge, fick ett "återfall" och stötte på dessa du verkar beskriva. Inget fel på effekten, men jävligt skumt utseende och konsistens..kändes typ fuktig och mjölig. Stötte på dom i huvudstaden.
Citera
2012-08-24, 00:00
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xalterad
Sub blockerar inte Tramadol, Tapentadol, Ketomibidon eller Fentanyl.

Är du säker på att inte tapentadol heller blockeras? Är sugen på att pröva denna substans men tycker det var riktigt dåligt med info om den här på fb.
Citera
2012-08-27, 13:36
Medlem
Lurvelpajsarens avatar
Loperamid med benzo/lyrica/div. downers? FARLIGT?

Tänkte ta en paus från mitt opioid-missbruk och Loperamid/Dimor ska ju vara riktigt bra då har jag hört. Likaså Lyrica och benzo, det vet jag av egen erfarenhet. Dock har jag fått för mig, antagligen läst eller hört nånstans, att om man tar höga doser Loperamid, alltså de doser som krävs för att lindra en opioid-AT så är det livsfarligt att blanda med andra downers. Loperamid är ju en opioid som inte ger ett rus, så det känns ju rätt logiskt men samtidigt inte om ni förstår? Har gått på Sub nu lite mer än 5 månader dagligen, 2-3 mg om dagen i snitt, benzo dagligen sista 2 månaderna med, 10-30 mg valium och några mg xanor då och då. Lyrica nån gång i veckan.
Citera
2012-08-27, 20:26
Medlem
Tog mitt sista Jonk idag kl 14:00 ungefär, bestämde mig sedan för att gå över på sub, kan jag ta Sub ikväll redan??
Citera
2012-08-28, 18:08
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponydreams
Tog mitt sista Jonk idag kl 14:00 ungefär, bestämde mig sedan för att gå över på sub, kan jag ta Sub ikväll redan??

Ja inga problem.
Citera
2012-08-29, 01:25
Medlem
Slingshots avatar
Min näsa måste vara extremt känslig mot just sub, för får inflammation i näsan efter bara 2-3 dagars användning i sträck, fick ta kortison idag och det släppte direkt, får blir endast rektalt i fortsättningen.

Sa innan att jag var allergisk emot sub men det var enbart suboxone tydligen.
Citera
2012-08-29, 09:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Min näsa måste vara extremt känslig mot just sub, för får inflammation i näsan efter bara 2-3 dagars användning i sträck, fick ta kortison idag och det släppte direkt, får blir endast rektalt i fortsättningen.

Sa innan att jag var allergisk emot sub men det var enbart suboxone tydligen.

ta under tungan, ingen skillnad i rusgrad vad jag märkte
Citera
2012-08-29, 13:52
Medlem
creepyones avatar
Har en liten fundering kring sub och citodon.

Vet mycket väl att sub blockerar ut citodonen som skit om man nu tar sub först och SEN citodon.

Samt att det är som att jämföra en shot med starksprit mot en shot med låt oss säg en 2,25 cider.

Men nu till min fundering det är nämligen som så att jag lyckades komma över citodon igår och sen nu idag även sub.

Till saken är den att jag nu redan har förberett en citodon "drink" som jag har cwe´at och det är nästan filtreart och klart.

Dock innan det han filtrera klart så landa det även lite gottigt sub här hemma.

Så min fråga lyder har ingen lust att hälla ut citodrinken

kan man dricka den och mottaga ett litet skönt rus och sen gå suben altså the ohter way around.

Och både njuta av kodeinet och få en apptitretare och sen på subben för lyxmiddan

MVH
Citera
2012-08-29, 14:35
Bannlyst
Egentligen är kanske sub en rätt bra drog att börja med om man är opiatnaiv. Dels för att den är självbegränsande, efter ett tag är den värdelös. Och det är ingen idé direkt att gå över till oxy eller h, eftersom du har sabbat systemet rätt mycket. Det enda rationella är att sluta, och det går gradvis.
Det käcka med detta är att man slipper och gå genom de löjliga drogerna citordon, tram och tradolan och allt vad det heter, och hittar fram till the real thing. Ska man lyxa tíll det kan man alltså lära sig skjuta med xanor genom micronfilter. Men efter det, återstår egentligen bara att lägga av - och det är möjligt.

Metadon och heroinet och oxy't kan man skippa, inte bara för att det är för farligt, det är för dyrt också. Iofs så sub och xanor riktigt farligt om man inte har koll på sakerna, men det lär man ha när man når den nivån.

Alltså det är bättre att börja med sub än oxy. Oxy är ett livsfarligt spår, och din drogkarriär leder ytterst till döden eller smack. Emedan sub, som är lika kraftfullt, blir värdelöst på sikt. Det är "självbegränsande". En positiv egenskap men tråkig samtidigt - när det väl händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in