2013-04-29, 03:33
  #9493
Medlem
2rs2pures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Ja det är därför sub är en värdelös drog att missbruka och gå på dagligen, förstår inte varför så många fastnar i sub beroende om dom nu inte varit heroinist tidigare då kan jag förstå men annars gå över på heroin eller oxy, dolc som funkar mycket bättre. Men tar man bara 1-2 gånger i veckan funkar ju sub bra.

För det första så finns de dom som blir förälskade i känslan (ökar risken betydligt för att utveckla beroende), redan då är man fast psykiskt. Men om du inte visste det så är bup. En kraftigt beroendeframkallande substans och är även fysiskt beroendeframkallande, precis som heroin är. Avtändningen på subutex är också hemsk (och även då har man en tendens att ta det för att inte genomgå abstinensen ... Alltså en ond cirkel precis som med alla droger).

Sen finns ju dom som älskade första gången på sub och sedan tar det dagligen i högre och högre doser för att försöka återuppleva den känslan, vilket inte funkar med sub.
Citera
2013-04-29, 04:30
  #9494
Medlem
KITTENMITTONSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itssopure-2
Jag antar att du är kapabel att bruka subben då? För tar du subb varje dag så blir det inget rus alls att snacka om till slut. Detsamma gäller morfin, men inte i lika hög grad.
Kapabel kan väl diskuteras, men det är inget jag går på dagligen under en längre tid. Läst på mycket om det och är väl medveten om att ruset försvinner efter en längre tids missbruk och att det blir att man käkar 8mg bara för att bli normal till slut. Men att folk fastnar för det är inget mysterium direkt, syntetiskt heroin är det ju trots allt och tyvärr är det få missbrukare som läser på ordentligt innan de fastnar för sina saker.

Dock är suben den drog som satt sig mest på hjärnan och då har jag testat metadon några gånger, riktigt förrädisk är den.
Citera
2013-04-29, 11:12
  #9495
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2rs2pure
För det första så finns de dom som blir förälskade i känslan (ökar risken betydligt för att utveckla beroende), redan då är man fast psykiskt. Men om du inte visste det så är bup. En kraftigt beroendeframkallande substans och är även fysiskt beroendeframkallande, precis som heroin är. Avtändningen på subutex är också hemsk (och även då har man en tendens att ta det för att inte genomgå abstinensen ... Alltså en ond cirkel precis som med alla droger).

Sen finns ju dom som älskade första gången på sub och sedan tar det dagligen i högre och högre doser för att försöka återuppleva den känslan, vilket inte funkar med sub.

Jag vet allt det där jag går själv i programmet med sub och har varit heroinist i 7-8 år, det jag menade var att när folk slutar få ruset av subben som man snabbt får och bara tar den för att inte bli sjuk då tycker jag man kan gå över till nått bättre som iaf ger ett rus.
Citera
2013-04-29, 11:14
  #9496
Medlem
masterior26s avatar
För ni kan väll inte påstå att sub är en bra drog att missbruka dagligen? visst den är billigare än dom flesta andra men är man ute efter rus så är ju sub den sämsta.
Citera
2013-04-29, 11:41
  #9497
Medlem
Danne796s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
För ni kan väll inte påstå att sub är en bra drog att missbruka dagligen? visst den är billigare än dom flesta andra men är man ute efter rus så är ju sub den sämsta.
Jag håller med dig, visst om någon färsking vill testa en opioid som en engångs grej för att känna hur en opioid känns så kan ju det va ett alternativ, men för dem som använder dagligen av icke medicinska själ så är ju sub värdelöst då det är den opioid som ger minst eufori.
Till folk som vill använda opioider dagligen så borde de börja med kodein, sedan gå över till tramadol, sedan över till morfin, sedan efter någon månad gå över till oxycontin eller horse.
Alltså börja med lätta opioider som ger eufori och bygg upp en tolerans för att sedan gå över på de starkare grejerna t.ex oxy och heroin.
annars kan man ju alltid stanna på de lätta opioiderna (kodein och tramadol) fast högre doser, det har jag valt att göra.
Kodein är ju också den opiat som är svårast att bygga upp tolerans av så kodein kan man bruka/missbruka länge och uppskatta drogen till max, det är därför den är så populär inom vissa kulturer t.ex hip hop där ''dj screw'' ''three six maffia'' ''codeine cowboys'' ''purple codeine'' och nu till och med Lil wayne och asap rocky och de största artisterna i branchen just nu osv osv glorifierat drogen.

Bara testat tyngre opioider vid få tillfällen.
För dem som vill ''fly vardagen'' varje dag ser jag ingen anledning att använda buprenorfin då det inte/knappt ger någon eufori.

Ska inte yttra mig för mycket dock, det är som jag brukar säga:
Alla droger stimulerar alla människor olika och alla människor uppskattar olika stimulationer !
__________________
Senast redigerad av Danne796 2013-04-29 kl. 11:43.
Citera
2013-04-29, 12:24
  #9498
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne796
Jag håller med dig, visst om någon färsking vill testa en opioid som en engångs grej för att känna hur en opioid känns så kan ju det va ett alternativ, men för dem som använder dagligen av icke medicinska själ så är ju sub värdelöst då det är den opioid som ger minst eufori.
Till folk som vill använda opioider dagligen så borde de börja med kodein, sedan gå över till tramadol, sedan över till morfin, sedan efter någon månad gå över till oxycontin eller horse.
Alltså börja med lätta opioider som ger eufori och bygg upp en tolerans för att sedan gå över på de starkare grejerna t.ex oxy och heroin.
annars kan man ju alltid stanna på de lätta opioiderna (kodein och tramadol) fast högre doser, det har jag valt att göra.
Kodein är ju också den opiat som är svårast att bygga upp tolerans av så kodein kan man bruka/missbruka länge och uppskatta drogen till max, det är därför den är så populär inom vissa kulturer t.ex hip hop där ''dj screw'' ''three six maffia'' ''codeine cowboys'' ''purple codeine'' och nu till och med Lil wayne och asap rocky och de största artisterna i branchen just nu osv osv glorifierat drogen.

Bara testat tyngre opioider vid få tillfällen.
För dem som vill ''fly vardagen'' varje dag ser jag ingen anledning att använda buprenorfin då det inte/knappt ger någon eufori.

Ska inte yttra mig för mycket dock, det är som jag brukar säga:
Alla droger stimulerar alla människor olika och alla människor uppskattar olika stimulationer !

Stämmer bra det du skrev!!
Citera
2013-04-29, 15:33
  #9499
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HondO
det är hellungt

alltså om du har liten tolerans och tar 2-3mg sub +2mg xanor - samtidigt, så bör du stanna där tycker jag
över det, så behöver du erfarenhet, det är något man lär sig, men det ovan är "safe" i ordets rätta betydelse

Skulle nog säga att har man ingen som helst tolerans till vare sig sub eller xanor så är den blandningen alldeles för stark. Må vara hänt att man inte dör(finns en liten risk tror jag?) men man kommer ju bli så sänkt att man däckar rakt av!
Citera
2013-04-29, 20:49
  #9500
Medlem
Regiss avatar
Nu är de så att jag tagit sub till och från under en kort tid.

Men för ett tag sen tog jag det 11 dagar i rad tror jag de va.

Höll sedan upp 3 dagar utan att känna någon AT förutom kraftig nedstämdhet.

Körde sedan på igen och har nu kört lika länge igen. Har den senaste veckan luggit på 8mg/dag.

Började idag med att trappa ner ist.. Så ska göra de några dagar innan jag slutar rakt av.

Har Lyrica, Pyrazolam samt stesolid till hjälp. Ska även köpa imodium eller va de nu hette.

Hur länge kan jag förvänta mig AT, men framförallt hur lång tid tar det innan jag är ren så de inte sysns på pissprov, då jag ska till läkaren å lämna så han ser jag är drog fri med tanke på medicinerna jag får utskrivit?

Mvh
Citera
2013-04-29, 21:14
  #9501
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regis
Nu är de så att jag tagit sub till och från under en kort tid.

Men för ett tag sen tog jag det 11 dagar i rad tror jag de va.

Höll sedan upp 3 dagar utan att känna någon AT förutom kraftig nedstämdhet.

Körde sedan på igen och har nu kört lika länge igen. Har den senaste veckan luggit på 8mg/dag.

Började idag med att trappa ner ist.. Så ska göra de några dagar innan jag slutar rakt av.

Har Lyrica, Pyrazolam samt stesolid till hjälp. Ska även köpa imodium eller va de nu hette.

Hur länge kan jag förvänta mig AT, men framförallt hur lång tid tar det innan jag är ren så de inte sysns på pissprov, då jag ska till läkaren å lämna så han ser jag är drog fri med tanke på medicinerna jag får utskrivit?

Mvh

Det som verkligen är en utmaning när det gäller opiatabstinens enligt mig är om man tvingas utsättas för den nykter. Jag vill påstå att har man de mediciner du räknade upp till hands, i tillräcklig mängd, så är det en barnlek att lägga ner.
Citera
2013-04-29, 23:04
  #9502
Medlem
Regiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itssopure-2
Det som verkligen är en utmaning när det gäller opiatabstinens enligt mig är om man tvingas utsättas för den nykter. Jag vill påstå att har man de mediciner du räknade upp till hands, i tillräcklig mängd, så är det en barnlek att lägga ner.

Jo har en hel del av medicin till Bara att toleransen är ju ganska hög gällande den med, men jag ska nog ha så de räcker

Sen har jag ju inte kört så jättelänge, så de borde väll inte bli allt för hårt?

Men sen då, när jag tagit sista dosen sub. När borde jag va ren från den i urinen?
Citera
2013-04-29, 23:48
  #9503
Medlem
Nån som har koll på lagstiftningen gällande sub? Det går nån gräns vid fyra stycken har jag för mig? Är fyra ringa, och över det normalgraden? Tacksam för svar av någon som är insatt.
Citera
2013-04-30, 02:24
  #9504
Medlem
thugzmansions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regis
Men sen då, när jag tagit sista dosen sub. När borde jag va ren från den i urinen?

Jag har pissat positivt 6 dagar efter sista intag vid ett par tillfällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in