Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
För ni kan väll inte påstå att sub är en bra drog att missbruka dagligen? visst den är billigare än dom flesta andra men är man ute efter rus så är ju sub den sämsta.
Jag håller med dig, visst om någon färsking vill testa en opioid som en engångs grej för att känna hur en opioid känns så kan ju det va ett alternativ, men för dem som använder dagligen av icke medicinska själ så är ju sub värdelöst då det är den opioid som ger minst eufori.
Till folk som vill använda opioider dagligen så borde de börja med kodein, sedan gå över till tramadol, sedan över till morfin, sedan efter någon månad gå över till oxycontin eller horse.
Alltså börja med lätta opioider som ger eufori och bygg upp en tolerans för att sedan gå över på de starkare grejerna t.ex oxy och heroin.
annars kan man ju alltid stanna på de lätta opioiderna (kodein och tramadol) fast högre doser, det har jag valt att göra.
Kodein är ju också den opiat som är svårast att bygga upp tolerans av så kodein kan man bruka/missbruka länge och uppskatta drogen till max, det är därför den är så populär inom vissa kulturer t.ex hip hop där ''dj screw'' ''three six maffia'' ''codeine cowboys'' ''purple codeine'' och nu till och med Lil wayne och asap rocky och de största artisterna i branchen just nu osv osv glorifierat drogen.
Bara testat tyngre opioider vid få tillfällen.
För dem som vill ''fly vardagen'' varje dag ser jag ingen anledning att använda buprenorfin då det inte/knappt ger någon eufori.
Ska inte yttra mig för mycket dock, det är som jag brukar säga:
Alla droger stimulerar alla människor olika och alla människor uppskattar olika stimulationer !