2012-08-02, 15:50
Medlem
youlaugh.s avatar
Om man skulle ta c.a 2mg sub (och kanske 1mg xanor) idag, skulle jag kunna vara ren på tisdag då?
Citera
2012-08-02, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalvTress
Metadon ärr reserverat till svåra fall av heronister så klart. Jag vet intet hur det ser ut idag i gbg, jag har en kompis som väntar och det går trögt för dem att få fram all dokumentation. Det är ju en form av diskriminering, hade han haft en annan sjukdom msom var livsfarlig så hade det gått snabbare...indeed. Men nu är knarkare, och dör han av en OD så skiter läkare och myndighetspersoner på soc i det. Det är rätt otroligt att dessa personer känner så litet personligt ansvar. Med tanke på den tröghet och negativitet som systemet uppvisar mot honom, så tror han nu inte han att han får det. Inte konstigt, ganska logiskt faktiskt.
Jag vet att hans anhöriga är helt förtvivlade, och jakten på sub svart är ju varje dag, och det kostar.

Så jag kan inte exakt säga hur det är förrän hans fall är behandlat, men hans fall har nu behandlas i minst 3 månader och går jättelångsamt fortfarande. Det har varit en del negativa skriverier i GP om läckage från Östra, och jag vet att de är hårdare nu vid utdelningen (folk får det krossat).
Ja det är jävligt vrickat. Man får skylla sig själv om man blivit missbrukare. En person som brutit benet när han var på skidsemester får dock vård omedelbart. Fast det var hans eget val att kasta sig ut i pisten. Diskriminering sannerligen.
Citera
2012-08-02, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eufori9
Tre månader är lång tid, men jag trodde det var ännu längre. Problemet är att dom på beroendemottagningen tror att jag är drogfri. Och jag har inte lust att gå till dem och säga att jag ljugit i snart två år. Grejen är att mina studier osv funkade så mycket bättre när jag började med suben. Nu är det ju så att jag inte fungerar öht utan sub.

Kan man vända sig nånstans och vara anonym till en början?

Minst 3 månader, det är mellan 3-5 månader skulle jag vilja säga och det känns som de har kommit typ 10% i processen. Han har fått träffa en läkare en gång och väntar på vidare uppföljning. De jagar dokumentation osv.
I gbg så är det järntorgsmottagningen, gå in på mellangatan (ja, den heter så)(ligger i samma hus som Dubliners men helt på andra sidan av huset). Men du måste ringa och beställa tid. (googla!)

Kom ihåg att de gör en slags "sceening" redan vid telefonsamtalet, och det gäller att verkligen inte underdriva, då får du ingen tid. Jag har en kompis som var fast i amfetamin dagligt bruk (men ej IV) och sökte för det. Men han fick inte komma då de ansåg redan på telefonen att han inte tillhörde den gruppen de prioriterade. De frågade hur ofta, vilken drog, om du körde IV osv. Och då gäller det som sagt att dra till lite så de prioriterar dig - även om det i ditt fall nu handlar om opiater som jag (men jag har en historia av amfetamin oxå tyvärr).

Hett tips: säg att du har småbarn och tjej, då åker du in i en gräddfil med en gång!!!
Och de kommer erbjuda tjejen att komma dit som "medberoende" och då kommer de göra allt för att hon ska lämna dig. Det gjorde dem med min tjej, men effekten blev den omvända, och hon blev bara förbannad och chockad över hur systemet fungerade....!

Ja, du fattar.
Senast redigerad av HalvTress 2012-08-02 kl. 17:54.
Citera
2012-08-02, 19:19
Medlem
thrown-outs avatar
Citat:
Minst 3 månader, det är mellan 3-5 månader skulle jag vilja säga och det känns som de har kommit typ 10% i processen. Han har fått träffa en läkare en gång och väntar på vidare uppföljning. De jagar dokumentation osv.
I gbg så är det järntorgsmottagningen, gå in på mellangatan (ja, den heter så)(ligger i samma hus som Dubliners men helt på andra sidan av huset). Men du måste ringa och beställa tid. (googla!)

Kom ihåg att de gör en slags "sceening" redan vid telefonsamtalet, och det gäller att verkligen inte underdriva, då får du ingen tid. Jag har en kompis som var fast i amfetamin dagligt bruk (men ej IV) och sökte för det. Men han fick inte komma då de ansåg redan på telefonen att han inte tillhörde den gruppen de prioriterade. De frågade hur ofta, vilken drog, om du körde IV osv. Och då gäller det som sagt att dra till lite så de prioriterar dig - även om det i ditt fall nu handlar om opiater som jag (men jag har en historia av amfetamin oxå tyvärr).

Hett tips: säg att du har småbarn och tjej, då åker du in i en gräddfil med en gång!!!
Och de kommer erbjuda tjejen att komma dit som "medberoende" och då kommer de göra allt för att hon ska lämna dig. Det gjorde dem med min tjej, men effekten blev den omvända, och hon blev bara förbannad och chockad över hur systemet fungerade....!

Ja, du fattar.

Man ska verkligen inte säga att man har barn osv om man står skriven på samma adress. Ta min kompis som väntar på sista träffen med läkaren. Eftersom han missbrukar & har spätt på lite med sin bakgrund så får han inte träffa ungen eller vara där. Dom är inte skrivna på samma adress som tur är men soc har sagt att det blir en utredning & skit om dom får höra att han är där.

Man ska självklart göra vad man kan för att komma in. Men nämner man att man har famlij & skit så kan det bli en jävla massa problem om man nu inte kommer in. Det går ju inte säga "det va inte så farligt, jag bara ljög".
Citera
2012-08-03, 10:10
Medlem
Ovcharkas avatar
Åt 8mg Etizolam i igår på kvällen, för ungefär 10-12h sedan. Idag (nu) vill jag dra i mig Subutex (2-3mg). Ja eller nej? Ska jag behöva vara nykter i dag?
Citera
2012-08-03, 10:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thrown-out
Man ska verkligen inte säga att man har barn osv om man står skriven på samma adress. Ta min kompis som väntar på sista träffen med läkaren. Eftersom han missbrukar & har spätt på lite med sin bakgrund så får han inte träffa ungen eller vara där. Dom är inte skrivna på samma adress som tur är men soc har sagt att det blir en utredning & skit om dom får höra att han är där.

Man ska självklart göra vad man kan för att komma in. Men nämner man att man har famlij & skit så kan det bli en jävla massa problem om man nu inte kommer in. Det går ju inte säga "det va inte så farligt, jag bara ljög".

det låter konstigt att han inte ens får vara där.... så hårda var dem inte mot mig, men de sa rent ut hade jag inte hade haft barn så hade de i princip inte brytt sig om mig; men det ska tilläggas att min flickvän har diagnoser och jag vet inte vad hon sa till dem i sina "medberoende"-samtal som gick, men hon är livrädd för socialen inte minst för att hon har brytit med sin familj och hela hennes familj har varit föremåk för psykiatrin

för mig var det sant, men vi var särbo, hon hade ju stuckit mitt i natten med ungen som var 3-månader och flyttat till ett kollektriv, innan dess så hade hon varit otrogen
allt detta hade jag sagt

men du har helt klart en viktig poäng, så klart så ska man inte bo ihop med ungarna, för annars stavas det problem för dem och deras mamma...
Senast redigerad av HalvTress 2012-08-03 kl. 10:20.
Citera
2012-08-03, 12:29
Medlem
znors avatar
Drog drygt 2mg nyss och tog 150mg lyrica, så kom jag på att jag tog 1etizolam vid 9.
Har ingen tolerans alls på sub och lyrica, men etizolam har jag tolerans mot
Det är ingen fara eller? Tar sub extremt sällan
Och hur mycket lyrica kan jag ta utan att det blir farligt? Och kan ja ta nån mer etizolam?
Senast redigerad av znor 2012-08-03 kl. 13:21.
Citera
2012-08-03, 15:08
Medlem
Citat:
det låter konstigt att han inte ens får vara där.... så hårda var dem inte mot mig, men de sa rent ut hade jag inte hade haft barn så hade de i princip inte brytt sig om mig; men det ska tilläggas att min flickvän har diagnoser och jag vet inte vad hon sa till dem i sina "medberoende"-samtal som gick, men hon är livrädd för socialen inte minst för att hon har brytit med sin familj och hela hennes familj har varit föremåk för psykiatrin

för mig var det sant, men vi var särbo, hon hade ju stuckit mitt i natten med ungen som var 3-månader och flyttat till ett kollektriv, innan dess så hade hon varit otrogen
allt detta hade jag sagt

men du har helt klart en viktig poäng, så klart så ska man inte bo ihop med ungarna, för annars stavas det problem för dem och deras mamma...
Ja, jag har ju ingen familj att tala om. En särbotjej som jag inte träffat på två veckor. Jag har dolt missbruket för henne. Grejen är att jag blir normal av sub (skulle tro det är som Ritalin för ADHD:are. Jag var helt drogfri i nästan ett år, men mådde ännu sämre då. Skulle påstå att jag självmedicinerar med sub. Visst har jag tagit högre doser ibland för att få det ljuvliga ruset: "den frid som övergår allt förstånd". Men det har jag sällan råd med.
Citera
2012-08-04, 15:56
Medlem
thrown-outs avatar
Citat:

allt detta hade jag sagt

Dom va inte så hårda mot mig heller & han går på samma ställe som jag gjorde vid den tiden.

Men han har strulat lite mer än mig. När han inte fått tag på opiater så har han ätit benso, alkohol osv. Det har varit fyllecellen, psyk osv. Så det är nog därför också.. Men samtidigt så tycker man soc borde förstå varför han gör som han gör. Han får ju aldrig något besked & är tvingad att stå ut med väntetiden.

Han har försökt komma in på avgiftning & beroendecentrum. Men soc säger nej. Dom vill vänta tills han får besked innan dom sätter in några resurser. Tycker det är sjukt faktiskt... Hela hans familj är helt uppgiven & vet inte vad dom ska göra vissa dagar...

Jag & min tjej fick en anmälning till soc medan jag vänta på svar angående programmet. Så jag ringde min handläggare & va förbannad som fan eftersom vi blivit kallade till familjenheten. Men det hade hon ingen aning om för det va tydligen olika avdelningar. Men hon pratade i vilket fall med dom & såg till så vi inte behövde komma dit.

Jag tycker i vilket fall det är sinnessjukt att man ska behöva vänta så jävla länge på att få träffa läkaren när man söker till programmet. Att folk ska behöva plågas så inåt helvete i onödan är för mig en gåta. Är man missbrukare så verkar man inte vara värst mycket värd i läkarnas ögon.
Citera
2012-08-04, 15:59
Medlem
thrown-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Åt 8mg Etizolam i igår på kvällen, för ungefär 10-12h sedan. Idag (nu) vill jag dra i mig Subutex (2-3mg). Ja eller nej? Ska jag behöva vara nykter i dag?

Citat:
Ursprungligen postat av znor
Drog drygt 2mg nyss och tog 150mg lyrica, så kom jag på att jag tog 1etizolam vid 9.
Har ingen tolerans alls på sub och lyrica, men etizolam har jag tolerans mot
Det är ingen fara eller? Tar sub extremt sällan
Och hur mycket lyrica kan jag ta utan att det blir farligt? Och kan ja ta nån mer etizolam?

Det är inte så himla farligt att blanda små mängder. Men man bör låta bli det ändå tycker jag.
Man gör det en gång & det går bra. Nästa gång tar man lite mer, tredje gången så ökar man lite till & fjärde så vaknar man inte...

Har kompisar som ligger på kyrkogården & som inte borde ligga där. Några på överdos & några pga blandningar. Jag brukar alltid säga till folk att det är livsfarligt att blanda. Men det är fan inte många som lyssnar.. När folk själva får uppleva hur det är att förlora någon i missbruket så brukar dom haja till. Men det finns dom som aldrig hajar till & själva hamnar på "gården" i förtid.

Så ta det lugnt med blandningarna...
Citera
2012-08-04, 18:54
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thrown-out
Det är inte så himla farligt att blanda små mängder. Men man bör låta bli det ändå tycker jag.
Man gör det en gång & det går bra. Nästa gång tar man lite mer, tredje gången så ökar man lite till & fjärde så vaknar man inte...

Har kompisar som ligger på kyrkogården & som inte borde ligga där. Några på överdos & några pga blandningar. Jag brukar alltid säga till folk att det är livsfarligt att blanda. Men det är fan inte många som lyssnar.. När folk själva får uppleva hur det är att förlora någon i missbruket så brukar dom haja till. Men det finns dom som aldrig hajar till & själva hamnar på "gården" i förtid.

Så ta det lugnt med blandningarna...

Tog 3mg Sub på kvällen iaf. Räknade ut att Etizolamet var ute ur kroppen då - iaf så pass att det inte hade effekt längre. Satans dragen blev jag på dessa 3mg Sub iaf... Vet inte om toleransen var låg eller om Etizolamet spökade där i bakgrunden... Eller om jag tog extra mkt Lyrica den dagen.

Dimma i mängden.

Trist att höra om dina polare. Extra trist när det är olyckor och inte meningen att man ska bort.
Citera
2012-08-06, 11:10
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Tog 3mg Sub på kvällen iaf. Räknade ut att Etizolamet var ute ur kroppen då - iaf så pass att det inte hade effekt längre. Satans dragen blev jag på dessa 3mg Sub iaf... Vet inte om toleransen var låg eller om Etizolamet spökade där i bakgrunden... Eller om jag tog extra mkt Lyrica den dagen.

Dimma i mängden.

Trist att höra om dina polare. Extra trist när det är olyckor och inte meningen att man ska bort.
3 mg sub är väldigt mycket om man inte har någon nämnvärd tolerans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in