Citat:
Ursprungligen postat av eufori9
Tre månader är lång tid, men jag trodde det var ännu längre. Problemet är att dom på beroendemottagningen tror att jag är drogfri. Och jag har inte lust att gå till dem och säga att jag ljugit i snart två år. Grejen är att mina studier osv funkade så mycket bättre när jag började med suben. Nu är det ju så att jag inte fungerar öht utan sub.
Kan man vända sig nånstans och vara anonym till en början?
Minst 3 månader, det är mellan 3-5 månader skulle jag vilja säga och det känns som de har kommit typ 10% i processen. Han har fått träffa en läkare en gång och väntar på vidare uppföljning. De jagar dokumentation osv.
I gbg så är det järntorgsmottagningen, gå in på mellangatan (ja, den heter så)(ligger i samma hus som Dubliners men helt på andra sidan av huset). Men du måste ringa och beställa tid. (googla!)
Kom ihåg att de gör en slags "sceening" redan vid telefonsamtalet, och det gäller att verkligen inte underdriva, då får du ingen tid. Jag har en kompis som var fast i amfetamin dagligt bruk (men ej IV) och sökte för det. Men han fick inte komma då de ansåg redan på telefonen att han inte tillhörde den gruppen de prioriterade. De frågade hur ofta, vilken drog, om du körde IV osv. Och då gäller det som sagt att dra till lite så de prioriterar dig - även om det i ditt fall nu handlar om opiater som jag (men jag har en historia av amfetamin oxå tyvärr).
Hett tips: säg att du har småbarn och tjej, då åker du in i en gräddfil med en gång!!!
Och de kommer erbjuda tjejen att komma dit som "medberoende" och då kommer de göra allt för att hon ska lämna dig. Det gjorde dem med min tjej, men effekten blev den omvända, och hon blev bara förbannad och chockad över hur systemet fungerade....!
Ja, du fattar.