2012-08-06, 12:51
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
3 mg sub är väldigt mycket om man inte har någon nämnvärd tolerans.

Mjo, är det väl. Typ. Brukar ta 2mg när jag har noll tolerans, och vid detta tillfälle hade jag petat i mig lite (1-2mg) då och då med nån dags mellanrum i nån vecka så 3mg borde inte slå på så hårt tycker jag. Men det gjorde det.

Var bara att tacka och ta emot.
Citera
2012-08-06, 12:54
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Mjo, är det väl. Typ. Brukar ta 2mg när jag har noll tolerans, och vid detta tillfälle hade jag petat i mig lite (1-2mg) då och då med nån dags mellanrum i nån vecka så 3mg borde inte slå på så hårt tycker jag. Men det gjorde det.

Var bara att tacka och ta emot.
Ja fy fasen vad sänkt man blir. Har du råkat 'ta för mycket' någon gång? Så man ligger och spyr med helt galen huvudvärk? Usch.
Själv intagit 0,5 mg utan tolerans, lite för lite, men skön är man!
Citera
2012-08-06, 12:58
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Ja fy fasen vad sänkt man blir. Har du råkat 'ta för mycket' någon gång? Så man ligger och spyr med helt galen huvudvärk? Usch.
Själv intagit 0,5 mg utan tolerans, lite för lite, men skön är man!

Nej, aldrig mått sådär dåligt på sub. Mesta jag tog var 10mg och då mådde jag skitbra. Snackade engelska med hela Stockholm och noddade när jag gick. Visste inte riktigt var jag var men bra mådde jag.

Har alltid varit noga med att ta Postafen innan om jag inte har tolerans, och tror att jag bara spytt en enda gång på Sub. Och en gång på Coccilana, efter att ha druckit en halv flaska, första gången jag nånsin testade det.
Citera
2012-08-06, 14:39
Medlem
Har aldrig mått dåligt/spytt på någon opiat. Varken sub eller heroin eller kodein. Första gången jag tog sub tog jag 4 mg. Satt hemma i köket och bara mådde underbart.

Första gången jag rökte h fick jag hjälp av en kompis. Han trodde mig inte när jag sa att det var första gången. Han sa att jag borde ligga bredvid toaletten och spy med de mängderna jag rökt. Vet inte vad det är som gör att jag aldrig mår illa. De flesta brukar ju klaga på det. I början iallafall. Synd... för det hade ju varit billigare om jag kände av lägre doser.
Citera
2012-08-06, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eufori9
Har aldrig mått dåligt/spytt på någon opiat. Varken sub eller heroin eller kodein. Första gången jag tog sub tog jag 4 mg. Satt hemma i köket och bara mådde underbart.

Första gången jag rökte h fick jag hjälp av en kompis. Han trodde mig inte när jag sa att det var första gången. Han sa att jag borde ligga bredvid toaletten och spy med de mängderna jag rökt. Vet inte vad det är som gör att jag aldrig mår illa. De flesta brukar ju klaga på det. I början iallafall. Synd... för det hade ju varit billigare om jag kände av lägre doser.
Jag är lite som du...och jag är dessutom tjej och liten till växten. Jag verkar tåla stora mängder "av naturen", första gången jag tog Sub tog jag först 4 mg, kände knappt nåt och tog resten av tabletten, dvs 4 mg till (snortade). Blev lite trött och "bomullsaktig" bara men inte ett dugg illamående, ingen klåda heller. Har alltid tyckt att Sub är överskattat bortsett från beroenderisken då, det verkar inte vara kul att försöka kliva av Sub...

Det finns en enda opioid jag mår illa på och det är tramadol. Och det finns en enda jag får klåda på vid STORA mängder och det är kodein (fick tidigare klåda även av etylmorfin men de sista gångerna fick jag det inte).

Har aldrig fattat att folk faktiskt spyr av 0,5-1 mg Sub... helt obegripligt för mig. Iofs var jag ju tillvand på tramadol och kodein när jag testade Sub men tycker ändå jag borde ha blivit redigt påverkad av 8 mg på en gång! Men men, vissa har väl naturligt låg tolerans och vissa har hög, antar jag.

Mvh
/marilyn
Citera
2012-08-06, 18:08
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eufori9

Haha jävlar vad du tålde blev spysjuk på 0,5mg i början
Citera
2012-08-06, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Haha jävlar vad du tålde blev spysjuk på 0,5mg i början
tur för dig. Blir ju billigare så.
Citera
2012-08-07, 00:22
Medlem
Kan sub jämföras med tramadol-rus? Eller är det helt olika?
Citera
2012-08-07, 14:22
Medlem
Slingshots avatar
Happ det var tydligen inte bara Suboxone jag var allergisk mot utan även Subutex, så nu är det slut med sub för min del, fan med.
Citera
2012-08-07, 15:18
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Happ det var tydligen inte bara Suboxone jag var allergisk mot utan även Subutex, så nu är det slut med sub för min del, fan med.

Är du allergisk mot själva buprenorfinet eller? Annars kan du väl pröva buprenutex?
Citera
2012-08-07, 15:35
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Är du allergisk mot själva buprenorfinet eller? Annars kan du väl pröva buprenutex?

Ja, trodde det var naloxonet först men det var buprenorfinet jag inte tål längre efter en tids användande. Så det blir heroin o morfin i fortsättningen, eftersom oxy o tramadol inte funkar på mig och kodein är jag också allergisk mot.

Kanske skulle testa metadon igen, men har för mig att inte det heller funkade.
Citera
2012-08-07, 17:38
Medlem
Kan jag ta sub imorgon fastän jag tagit lite cocilana idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in