2012-03-16, 18:21
Medlem
qleks avatar
Ska testa sub för första gången imårrn. Har tagit tram och oxy och undrar hur mke jag ska ta? När jag trammar tar jag ca 600. Oxy 50-60mg. Oxy hade jag absolut noll tolerans till när jag tog 50mg under en kväll/natt. Vet itne varför jag skriver mina doser på det haha. Har iaf köpt 1.2mg tänkte att de måste la räcka
Citera
2012-03-16, 18:46
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qlek
Ska testa sub för första gången imårrn. Har tagit tram och oxy och undrar hur mke jag ska ta? När jag trammar tar jag ca 600. Oxy 50-60mg. Oxy hade jag absolut noll tolerans till när jag tog 50mg under en kväll/natt. Vet itne varför jag skriver mina doser på det haha. Har iaf köpt 1.2mg tänkte att de måste la räcka

Börja med hälften, vänta 2 timmar. Om du inte tycker det räcker så sug i dig resten.
Citera
2012-03-16, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeRebelle
Det låter konstigt. Subutex luktar eller smakar ingenting alls ju. Jag har bara dragit i näsan och skjutit. Men när man har dragit i näsan så rinner det ju ner i svalget det som inte sugs upp av blodkärlen, och jag har aldrig känt någon smak.

Prova amfetamin. Det smakar... jävligt starkt.

Nä, det luktar ingenting. Men när det rinner så är det en speciell smak. Och har provat tjack, och kan tycka att det är värre, absolut.
Citera
2012-03-17, 16:55
Medlem
NirvanAs avatar
Buprenorfins huvudsakliga syfte rent medicinskt är ju att avvänja opiatberoende personer, men är inte det lite av en paradox då buprenorfin själv är en opiat och starkt beroendeframkallande... eller?
Citera
2012-03-17, 17:06
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Buprenorfins huvudsakliga syfte rent medicinskt är ju att avvänja opiatberoende personer, men är inte det lite av en paradox då buprenorfin själv är en opiat och starkt beroendeframkallande... eller?

Det är långtidsverkande, du behöver bara ta en dos per dag. Det blockerar möjligheten för andra opiater/opioider att få fäste, och är därmed i princip den enda opioid du kan ta när du gått in dig på subprogrammet. Finns säkert en hel del andra anledningar också. Det är mycket svårare att överdosera än Heroin är väl också en.
Citera
2012-03-17, 17:19
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Det är långtidsverkande, du behöver bara ta en dos per dag. Det blockerar möjligheten för andra opiater/opioider att få fäste, och är därmed i princip den enda opioid du kan ta när du gått in dig på subprogrammet. Finns säkert en hel del andra anledningar också. Det är mycket svårare att överdosera än Heroin är väl också en.
Men då kommer de ju vara beroende av sub? Eller resonerar läkarna så att det är lite bättre att vara beroende av det än heroin och annat i en mix?
Citera
2012-03-17, 17:34
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Men då kommer de ju vara beroende av sub? Eller resonerar läkarna så att det är lite bättre att vara beroende av det än heroin och annat i en mix?
Ungefär så ja, därför det kallas substitutionsbehandling, man byter helt enkelt ut H eller morfin mot något som inte är lika dödligt och inte heller ger något rus.
Citera
2012-03-17, 18:48
Medlem
Hej,
Vet inte om jag skriver i rätt tråd men undrar följande!
Jag är har nu endast kanske 3 mg sub kvar men går på väldigt låga doser!
Nu fick jag tag på en suboxone för de var de enda som fanns att tillgå tyvärr!
Den är på 8 mg också.
Då kommer vi till frågan, skall jag först använda upp subben och sedan ta suboxonen eller gå de att blanda? Jag är fundersam över naloxonet eller vad de kallas som de innehåller också, just nu använder jag inga andra opiater men kommer jag få sämre effekt av subben om jag tar lite av den andra?
Och hur stor är egentligen skillnaden på dessa två, rus mässigt sätt och dosering?

Tack på förhand!
Mvh
Binky
Citera
2012-03-17, 20:01
Medlem
Opiater (inkl sub) saktar ner allt i era kroppar. Men det är väl vad ni vill åstadkomma, antar jag?
Citera
2012-03-17, 20:50
Medlem
Ovcharkas avatar
När jag administrerade Sub genom rövpump kände jag ändå Sub-smaken i munnen. Mycket trist eftersom jag tänkte att detta tillvägagångssätt borde eliminera smak och doft av preparatet i fråga. Så blev det inte, även om det är tämligen överkomligt jämfört med sublingualt och nasalt intag.

Citat:
Ursprungligen postat av kaffemonster
Opiater (inkl sub) saktar ner allt i era kroppar. Men det är väl vad ni vill åstadkomma, antar jag?

Ja, det är coolt.
Citera
2012-03-17, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
När jag administrerade Sub genom rövpump kände jag ändå Sub-smaken i munnen. Mycket trist eftersom jag tänkte att detta tillvägagångssätt borde eliminera smak och doft av preparatet i fråga. Så blev det inte, även om det är tämligen överkomligt jämfört med sublingualt och nasalt intag.

Ja, det är coolt.

De smak-/lukttriggande ämnena transporterades antingen genom plasma, eller så yttrade de sig rent psykologiskt med ditt tidigare -missbruk- i åtanke. Jag chansar på den senare teorin. Du har vant dig vid en viss smak/lukt när du får ett visst rus, av en viss substans: och det triggar din hjärna att smaka/lukta som om du administrerade det på ditt sedvanliga missbrukarvis.

Eller vad är din teori, egentligen? Att du har smaklökar i röven?
Citera
2012-03-17, 21:15
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemonster
De smak-/lukttriggande ämnena transporterades antingen genom plasma, eller så yttrade de sig rent psykologiskt med ditt tidigare -missbruk- i åtanke. Jag chansar på den senare teorin. Du har vant dig vid en viss smak/lukt när du får ett visst rus, av en viss substans: och det triggar din hjärna att smaka/lukta som om du administrerade det på ditt sedvanliga missbrukarvis.

Eller vad är din teori, egentligen? Att du har smaklökar i röven?
Det är väl rätt känt att man får smaken i munnen även fast man Kör IV eller i röver eller så va.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in