2012-02-03, 23:05
  #7453
Medlem
Royal-s avatar
Hade det blivit en skhysst blandning utav "1mg subutex, 1mg suboxone, 1mg buprenotex(?)" tror ni ?

Hade det blivit någon skillnad från att bara dra 3mg subutex?

satt o humma lite på det,
Citera
2012-02-03, 23:40
  #7454
Medlem
Wazupfbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Royal-
Hade det blivit en skhysst blandning utav "1mg subutex, 1mg suboxone, 1mg buprenotex(?)" tror ni ?

Hade det blivit någon skillnad från att bara dra 3mg subutex?

satt o humma lite på det,


Skillnaden är väl att du får sämre rus en om du bara tar 3mg subutex då suboxone ger sämre rus för många.
Citera
2012-02-04, 02:07
  #7455
Medlem
flygandApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Royal-
Hade det blivit en skhysst blandning utav "1mg subutex, 1mg suboxone, 1mg buprenotex(?)" tror ni ?

Hade det blivit någon skillnad från att bara dra 3mg subutex?

satt o humma lite på det,


Förmodligen ingen större skillnad. Om du är beroende så knaske du tycker dig känna någon skillnad pga naloxonet, men om du inte är fysiskt beroende så tror jag inte det spelar någon roll om det är naloxon med i mixen. Jag märkte ingen skillnad alls i början, var inte förense över 1 år som jag gjorde de.
Citera
2012-02-04, 13:45
  #7456
Medlem
Kommer förmodligen måsta pissa på tisdag runt 14-15:00 tiden. Är det helt kört med att ta sub idag?
Om jag skulle snorta 1mg, hinner det gå ut?
Citera
2012-02-04, 14:00
  #7457
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sTEWWAN
Kommer förmodligen måsta pissa på tisdag runt 14-15:00 tiden. Är det helt kört med att ta sub idag?
Om jag skulle snorta 1mg, hinner det gå ut?
Uppskattar snabbt svar!
Citera
2012-02-04, 14:22
  #7458
Medlem
undrar en sak om tagi 2 st 0,4 mg temgesic på en fredag har det gått ut på urinprov på måndagen då e det någon som kan hjälpa mig tro??
Citera
2012-02-04, 18:15
  #7459
Medlem
smoketheherbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreas-fbg
undrar en sak om tagi 2 st 0,4 mg temgesic på en fredag har det gått ut på urinprov på måndagen då e det någon som kan hjälpa mig tro??

Mycket tveksam med tanke på halveringstid på 37h
Citera
2012-02-04, 20:29
  #7460
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreas-fbg
undrar en sak om tagi 2 st 0,4 mg temgesic på en fredag har det gått ut på urinprov på måndagen då e det någon som kan hjälpa mig tro??
Du kommer ha ca 0.2 mg kvar i kroppen efter 72 timmar.
Citera
2012-02-04, 23:45
  #7461
Medlem
illegalodlares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Du kommer ha ca 0.2 mg kvar i kroppen efter 72 timmar.

Ja men sen får man tänkte på att koncentrationen sprids ut osv. Jag tog cirka 2mg subutex, åkte på piss dagen efter visade ingenting på stickan, det var hos polisen kan jag till lägga. Men på analysen syndes det så klart visade 0.0003 micro/nano gram, eller va de nu mäter i för enhet.

MVH
Citera
2012-02-06, 17:25
  #7462
Bannlyst
Härligt, 4 dagar AT!! Tills för 10min sedan. Så sjukt hur man går från : Pirrig/kryper i kroppen, värk i ryggen, varm som fan, kan inte sitta stilla, snorig! Tills 1min senare så är man helt kry!

Vad ska man säga mer än ,.... I Love It

Roligast av allt (inte så kul egentligen) Drog upp 4mg i pumpen skakar om och drar baksug, så märker jag att pumpen är trasig stor spricka! Där försvann 1ml av 2ml.. lol!

Varför är det sådan jävla skillnad mellan Subutex och Subuxone egentligen, det har jag alltid undrat ?
När det gäller IV då, är skit stor skillnad på rusen ju ? Är det nalaxonet som gör att det blir som en sorts depå effekt och smyger sig sakta men svagare på eller? Måste väll nästan vara så.

mvh
Citera
2012-02-06, 19:11
  #7463
Medlem
kothics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supertesto
Härligt, 4 dagar AT!! Tills för 10min sedan. Så sjukt hur man går från : Pirrig/kryper i kroppen, värk i ryggen, varm som fan, kan inte sitta stilla, snorig! Tills 1min senare så är man helt kry!

Vad ska man säga mer än ,.... I Love It

Roligast av allt (inte så kul egentligen) Drog upp 4mg i pumpen skakar om och drar baksug, så märker jag att pumpen är trasig stor spricka! Där försvann 1ml av 2ml.. lol!

Varför är det sådan jävla skillnad mellan Subutex och Subuxone egentligen, det har jag alltid undrat ?
När det gäller IV då, är skit stor skillnad på rusen ju ? Är det nalaxonet som gör att det blir som en sorts depå effekt och smyger sig sakta men svagare på eller? Måste väll nästan vara så.

mvh


Vid IV bruk så är det STOR skillnad på Subutex och Suboxone. Nalaxonet blockerar Buprenorfinet när det används intravenöst, dock är halveringstiden på Nalaxon så pass kort att efter ett tag börjar Buprenorfinet verka ändå, detta kan upplevas som en "depot effekt". Tar du det däremot på det sättet man ska, dvs sublingualt så verkar inte nalaxonet blockerande.
Däremot kan nalaxonet medföra en massa jobbiga biverkningar.
Citera
2012-02-06, 22:06
  #7464
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kothic
Vid IV bruk så är det STOR skillnad på Subutex och Suboxone. Nalaxonet blockerar Buprenorfinet när det används intravenöst, dock är halveringstiden på Nalaxon så pass kort att efter ett tag börjar Buprenorfinet verka ändå, detta kan upplevas som en "depot effekt". Tar du det däremot på det sättet man ska, dvs sublingualt så verkar inte nalaxonet blockerande.
Däremot kan nalaxonet medföra en massa jobbiga biverkningar.

Då är det exakt som jag misstänkt! På en halva subutex blir jag fint skön på men på halva oxone blir jag bara frisk. Det är ju IV som körs så troligen därför det blockeras.

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in