Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Pratade med en vän som fick med sig sub och metta uppåt i landet av mig sist hon var här. Hon hävdar att hon fick ut upp till 400 kr !?! per subåtta och sexhundra spänn för den lilla mettadosen (80mg) och 800 för den stora (120mg). Detta är i Ö-vik kan jag lägga till. Undrar bara lite smått om det är sanning i detta el om det är en överdrift?
Standardpriset vad man får här i malmö om man säljer sina doser är 50-80 kr för en subåtta (ännu mindre om man säljer flera åt gången, då kanske man får så lite som 30spänn styck) och 200-300kr för en flaska metadon beroende på dos (aldrig över 300kr dock, och ska man få ut det ska det vara typ 120mg dos i så fall).
Jag vet ju sen förr att ni betalar flera gånger om högre pris där uppe än i malmö, men detta är ju dels vansinnigt och sen så gäller ju det droger, detta är ju doser som folk ändå får ut gratis... Och det finns väl underhållsprogram uppåt i landet också, på samma sätt som söderut. Så tillgången borde ju vara samma tänker jag!?
Är ju färre som får ut medicinerna uppåt så tillgången är ju inre lika stor.
Nu bor jag inte i Ö-vik men jag tycker det låter som det kan stämma, priserna. Inte omöjligt att få de priserna. Där jag bor är 300 standard för en B8 och tydligen så har vissa börjat ta 400 kr t.o.m. har aldrig stött på så dyra själv så det kan vara en liten klunga där de priserna gäller bara.
De flesta Sub som säljs här kommer från andra ställen, nedåt. Inte så många som går på programmet och de som släpps därifrån räcker inte till att försörja alla.
Metadon är extremt sällsynt här så om det finns är priserna skyhöga.
Men 50-80 kr för en B8 där nere är billigt ju. Finns många som får ge mer än så, även där.
Sedan vet jag att en B8 kan kosta så mycket som 600-800 kr långt upp i landet =/