2011-02-25, 11:44
Medlem
Hejsan.

Jag kör subrace i några dagar ibland, men fått en väldigt konstig "biverkning" förutom att jag har svårt att kissa så har jag råbånge eller på finare språk stånd. Och den ger sig inte o det gör ont att gå ute o shoppa med råbånge man måste dölja på bästa sätt man kan. Någon som får också det av sub?

Tack.
Citera
2011-02-25, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xogen
Hejsan.

Jag kör subrace i några dagar ibland, men fått en väldigt konstig "biverkning" förutom att jag har svårt att kissa så har jag råbånge eller på finare språk stånd. Och den ger sig inte o det gör ont att gå ute o shoppa med råbånge man måste dölja på bästa sätt man kan. Någon som får också det av sub?

Tack.

Ungefär hur länge brukar "råbången" hålla i sig? (Diggar uttrycket! ). Fick råbånge igår men den la sig snabbt.

Citera
2011-02-25, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itssopure
Ungefär hur länge brukar "råbången" hålla i sig? (Diggar uttrycket! ). Fick råbånge igår men den la sig snabbt.

Haha du gillar uttrycket?

Jadu det kom i perioder, men det gjorde riktigt ont. Trycker hårt mot jeansen så man fick ju "rätta till" paketet först, sen dölja det med en påse framför typ, riktigt pinsamt är det iaf och ont gjorde det.

Typiskt, man får råbånge bland en 200människor men när man ska ligga får man inte upp den pga olika substanser hahaha. Så ironiskt...
Citera
2011-02-25, 14:26
Medlem
Det är så att jag går och pissar två ggr i veckan. Soc har sagt att de bara kollar benso och opiater. Nu är ju buprenorfin en opiat, men den ger väl inte utslag bland andra opiater? Det krävs väl en särskild sticka? Frågan är alltså; kan jag ta sub utan att det syns på opiater?
mvh
Citera
2011-02-25, 15:07
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hieronymo
Det är så att jag går och pissar två ggr i veckan. Soc har sagt att de bara kollar benso och opiater. Nu är ju buprenorfin en opiat, men den ger väl inte utslag bland andra opiater? Det krävs väl en särskild sticka? Frågan är alltså; kan jag ta sub utan att det syns på opiater?
mvh

Sub är inte en opiat utan "bara" en opioid... så den syns inte på opiater.

Men... många inom vården har ingen koll på det här med opioider & opiater så det går inte alltid att veta vad de menar när de förklarar vad som ska testas. En del kan säga att "Vi ska kolla efter opiater"... när de egentligen menar alla opioider, alltså även bupre och tram t. ex. Ibland tror dom också att dom kollar efter Sub fast dom bara tar opiater.

Men ja, det krävs ett eget test för just Sub.
Citera
2011-02-25, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Men ja, det krävs ett eget test för just Sub.

Hur tänker du då? Ett eget test=separat sticka? För isåfall så har du ju fel, finns ju multistickor som har med sub.

Eller menade du på något annat sätt?
Citera
2011-02-25, 17:26
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itssopure
Hur tänker du då? Ett eget test=separat sticka? För isåfall så har du ju fel, finns ju multistickor som har med sub.

Eller menade du på något annat sätt?

Nej, menade inte så... menade bara att det inte ligger på opiater.

Men som jag skrev innan så ska man ju inte vara helt säker på att de inte kollar efter Sub bara för att de säger att de bara kollar efter opiater. Det för att vissa räknar in bupre där.
Citera
2011-02-25, 18:03
Medlem
Citat:
Nej, menade inte så... menade bara att det inte ligger på opiater.

Men som jag skrev innan så ska man ju inte vara helt säker på att de inte kollar efter Sub bara för att de säger att de bara kollar efter opiater. Det för att vissa räknar in bupre där.
Nä, det är ju ett problem. Jag kan ju inte säga till soc "så ni kollar inte efter sub då?". Då vet dom ju direkt vad jag är ute efter.
Citera
2011-02-25, 18:32
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hieronymo
Nä, det är ju ett problem. Jag kan ju inte säga till soc "så ni kollar inte efter sub då?". Då vet dom ju direkt vad jag är ute efter.

Ja, precis... kan vara ett gissel det där.

Ibland så är de tydligen så korkade att de tror att de kollar efter Sub bara för att de kryssar i "Opiater" också, då de vet att det är Sub som är favoritdrogen hos missbrukaren.

Men det enda man kan göra är ju att chansa isf, om man är osäker... eller låta bli drogen helt enkelt. Men klarar man sig första gången... och andra... så kan man plötsligt åka dit den tredje (eller fyrtioelfte) när de plötsligt slänger in bupre också.
Citera
2011-02-26, 10:45
Medlem
Thatsfuckedups avatar
Drog i mig runt 2 mg sub igår är det ok att dricka idag med tanke på den långa halveringstiden?
Citera
2011-02-26, 12:48
Medlem
Citat:
Ja, precis... kan vara ett gissel det där.

Ibland så är de tydligen så korkade att de tror att de kollar efter Sub bara för att de kryssar i "Opiater" också, då de vet att det är Sub som är favoritdrogen hos missbrukaren.

Men det enda man kan göra är ju att chansa isf, om man är osäker... eller låta bli drogen helt enkelt. Men klarar man sig första gången... och andra... så kan man plötsligt åka dit den tredje (eller fyrtioelfte) när de plötsligt slänger in bupre också.
Tja, jag kan ju testa. Och sedan gråta ut och säga att jag "fick" ett återfall. "En kompis kom förbi osv" Han gav mig ett återfall. Grjeen är att jag aldrig sagt till soc att jag använt sub, bara citodon och annat med kodein i. Så man kan ju hoppas att de inte kollar sub.
Citera
2011-02-28, 15:22
Medlem
Bullsquids avatar
Hur funkar det att blanda sub och stilnoct? jag vet att sub+mycket benso kan ge andningsdepresion men hur e det med stilnoct? det e ju ingen riktig benso. Nu ska jag inte ta nåra enorma mängder bara 50mg (5st) men kan va bra att veta hur de funkar ihop

obs även tagit 2mg ikto nu och dratt kanske ca 1-1,5mg sub
påverka som fan av suben nu iaf kan knappt hålla ögonen öppna hehe
Senast redigerad av Bullsquid 2011-02-28 kl. 15:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in