Citat:
Ursprungligen postat av Dipo
Är det någon annan här som brukar få jobbiga spasmer i ansiktet och benen när ni har tagit sub och ligger och försöker sova?
helt sjukt frustrerande, kan ibland ta en timme att somna bara för att min kropp tycks vilja väcka sig själv med dessa spasmer så fort den märker att man håller på att somna in.
Får liknande jag också, ibland. Har skrivit om det här på FB förut och vet iaf nån till som upplever ryckningar/spasmer ibland.
Förr kunde jag få det på höga doser Sub, när jag tog så mycket att jag blev noddig. Idag får jag det istället på Oxy.
Jag får inte spasmer/ryckningar i ansiktet utan antingen i hela kroppen eller vissa delar. Ibland har spasmerna börjat i en fot, direkt efter har benen sprätt till, sedan hela överkroppen och sist huvudet. Alla med några sekunders mellanrum.
Ibland är ryckningarna så kraftiga att det känns som blixten slagit ned i mig. Hela jag spänns, blir stel som en pinne... men bara i 1-2 sekunder typ. Får jag en helkropps eller en huvudspasm så kan jag få rejäl huvudvärk efteråt. Men oftast blir det "bara" ett ryck i benen... ett sånt där ryck som man kan få precis när man somnat, eller är i läget mellan vaken och sömn. Man kan t. ex. drömma att man ramlar ned för en trappa och så rycker man till så man vaknar. Precis såna ryckningar är det jag får, vissa kraftigare än andra.
Oftast kommer det precis när jag börjar slappna av eller när jag går in i nodd. Ibland sker det innan ögonen hunnit stänga sig. Har sparkat iväg massor av grejer från bordet när jag haft benen uppslängda på det, i en sån där spasm.
Förr tänkte jag inte så mycket på det men nu har jag börjat undra om det är så himla bra, iaf när de är så där extremt kraftiga så det nästan känns som man sitter i elektriska stolen =/ Kan ju vara ganska irriterande också... när man har världens skönaste rus som avbryts av en spasm en gång/min =/