2011-08-12, 23:49
Medlem
10mgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dipo
nu har jag återigen fått helt olika svar från olika personer. Min kran som brukar kunna sånt här hävdade att ju längre in dessto bättre, då man tydligen vill ha subben mellan mellan- och undre turbinatet:
http://www.entdr.com/images/conditions/nasal_anatomy.jpg
Jag anser likt din kran att det är denna metod som fungerar bäst, antagligen för att pulvret då direkt träffar slemhinnan.
Citera
2011-08-13, 02:00
Medlem
vetickes avatar
Citat:
^Proppa i dig en karta Imodium så försvinner myrkrypningarna nästan helt. (för stunden)
hur länge dom sitter i beror väldigt mycket på hur länge du har hållit på, men dom flesta brukar väl säga att efter en vecka så börjar dom ge sig.

Tack för tipset! Lyckades faktist hitta två kartor i medicinskåpet precis, får se om 16 mg ger något.
Citera
2011-08-13, 03:17
Medlem
whatelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Håller med där. I skåne verkar det ju ligga stora högar med buprenotex/suboxone/subutex på gångvägarna om man ser till priserna.

Är det någon som provat kombon etizolam och subutex?

Ja, i princip så är det så. De flesta vill ha metadon känns det som så subben är inte värda alls lika mycket.

Nej, jag har inte provat den kombon. Inte äns provat eizolam, men det är ju en benso så vafan! Tror det är en go kombo.
Citera
2011-08-13, 21:13
Medlem
Är det någon annan här som brukar få jobbiga spasmer i ansiktet och benen när ni har tagit sub och ligger och försöker sova?

helt sjukt frustrerande, kan ibland ta en timme att somna bara för att min kropp tycks vilja väcka sig själv med dessa spasmer så fort den märker att man håller på att somna in.
Citera
2011-08-13, 21:24
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Är det någon annan här som brukar få jobbiga spasmer i ansiktet och benen när ni har tagit sub och ligger och försöker sova?

helt sjukt frustrerande, kan ibland ta en timme att somna bara för att min kropp tycks vilja väcka sig själv med dessa spasmer så fort den märker att man håller på att somna in.

Känner igen mig i det där mycket väl. Samma sak med tramadol tycker jag. Ha ingen aning om varför men det kan vara väldigt jobbigt ibland.
Citera
2011-08-13, 23:00
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:

Får liknande jag också, ibland. Har skrivit om det här på FB förut och vet iaf nån till som upplever ryckningar/spasmer ibland.

Förr kunde jag få det på höga doser Sub, när jag tog så mycket att jag blev noddig. Idag får jag det istället på Oxy.

Jag får inte spasmer/ryckningar i ansiktet utan antingen i hela kroppen eller vissa delar. Ibland har spasmerna börjat i en fot, direkt efter har benen sprätt till, sedan hela överkroppen och sist huvudet. Alla med några sekunders mellanrum.

Ibland är ryckningarna så kraftiga att det känns som blixten slagit ned i mig. Hela jag spänns, blir stel som en pinne... men bara i 1-2 sekunder typ. Får jag en helkropps eller en huvudspasm så kan jag få rejäl huvudvärk efteråt. Men oftast blir det "bara" ett ryck i benen... ett sånt där ryck som man kan få precis när man somnat, eller är i läget mellan vaken och sömn. Man kan t. ex. drömma att man ramlar ned för en trappa och så rycker man till så man vaknar. Precis såna ryckningar är det jag får, vissa kraftigare än andra.

Oftast kommer det precis när jag börjar slappna av eller när jag går in i nodd. Ibland sker det innan ögonen hunnit stänga sig. Har sparkat iväg massor av grejer från bordet när jag haft benen uppslängda på det, i en sån där spasm.

Förr tänkte jag inte så mycket på det men nu har jag börjat undra om det är så himla bra, iaf när de är så där extremt kraftiga så det nästan känns som man sitter i elektriska stolen =/ Kan ju vara ganska irriterande också... när man har världens skönaste rus som avbryts av en spasm en gång/min =/
Citera
2011-08-14, 00:00
Medlem
Jag och en vän spekulerade i om det kan vara kroppen som tror att man håller på att få andningsdepression och därför försöker väcka sig själv med dessa spasmer. Även om man inte får andningsdepression av bara sub så blir ju musklerna väldigt avslappnade, så det är ju möjligt att kroppen tror att man sover och håller på att kvävas eller något sådant. Alla får ju typ sådanna spasmer när de sover liksom.

Kroppen vill helt enkelt inte bli för avslappnad.
Senast redigerad av Dipo 2011-08-14 kl. 00:02.
Citera
2011-08-14, 02:58
Medlem
Devilrys avatar
Ok. Nu är det som såhär att jag fått ett ultimatum av min flickvän: sluta knarka och vi flyttar ihop eller fortsätt knarka och du förlorar mig. Henne vill jag verkligen inte bli av med alltså, så nu ska jag sluta. Har gått på det typ 3-4 dagar i veckan i över ett år och dagligen i drygt tre månader.
Har gjort några halvhjärtade försök att sluta innan. Det har gått relativt smärtfritt de två första dagarna och den tredje har varit för jobbig, så då har jag tagit sub och allt varit som vanligt igen.

Så nu tänker och måste jag sluta på riktigt om det här ska fungera. Jag är hemskt tacksam för tips&råd för att kunna lägga ner. Imodium har jag snappat upp att det ska vara bra när man kliver av, lite benzo har jag emellanåt som hjälp men vad mer behöver jag? Kan inte få tag på trad, och inga mängder kodein.

Imorgon t.ex, hur ska jag göra då? Ska jag bara ta litegrann för att slippa det värsta eller köra cold turkey? Är ganska rädd för CT-tekniken, den plötsliga kontrasten osv. Är lågdosare, tar typ 2mg/dygn uppdelat på två doser. Jag ska nog vara glad att jag inte är uppe i högre doser än såhär.
Citera
2011-08-14, 03:27
Medlem
Knarkar-Kockens avatar
Jag tänkte kolla, vad anser ni om 500kr för 3x Suboxone 8 i göteborg? är det "okej" pris eller? Själv anser jag väl att om man väl köper 3 så borde jag få dom för iaf 400, jag gillar inte suboxone lika mycket som dom andra dessutom..
Citera
2011-08-14, 11:24
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkar-Kocken
Jag tänkte kolla, vad anser ni om 500kr för 3x Suboxone 8 i göteborg? är det "okej" pris eller? Själv anser jag väl att om man väl köper 3 så borde jag få dom för iaf 400, jag gillar inte suboxone lika mycket som dom andra dessutom..

tycker det var ganska dyrt för att vara i gbg mellan 300-400 är väll ett ok pris tycker jag.
Citera
2011-08-14, 13:37
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Jag och en vän spekulerade i om det kan vara kroppen som tror att man håller på att få andningsdepression och därför försöker väcka sig själv med dessa spasmer. Även om man inte får andningsdepression av bara sub så blir ju musklerna väldigt avslappnade, så det är ju möjligt att kroppen tror att man sover och håller på att kvävas eller något sådant. Alla får ju typ sådanna spasmer när de sover liksom.

Kroppen vill helt enkelt inte bli för avslappnad.

Ja, jag vet inte...

Vet bara att jag kan få spasmerna innan jag hamnar i det här halvt vaken/halvt sovande-tillståndet, men kroppens kan ju kanske tro att man är i sömn pga avslappningen. Vet som sagt var inte...

En annan grej är att jag ibland faktiskt slutar andas om jag tagit höga eller många doser. Börjar med att andningen blir långsammare och långsammare... tillslut lägger jag ned helt. Detta kan hända antingen när jag noddat av, eller om jag noddar väldigt mycket men fortfarande är vaken. Då får jag inte de här spasmerna/ryckningarna utan då vaknar jag istället av ett "vanligt" ryck, på grund av att syret tagit slut då. Brukar ta nån sekund innan jag fattar vad som sker, att jag måste ta ett djupt andetag.

De här spasmerna/ryckningar som iaf jag får verkar alltså inte ha direkt med andningen att göra, men å andra sidan så kan människokroppen reagera så konstigt ibland. Har iaf aldrig (vad jag kan minnas) fått de här spasmerna när jag slutat andas... men det är ju inga riktiga andningsdepr jag fått då heller så... jag vet inte.

Det enda jag med säkerhet vet är att ryckningarna/spasmerna ökar i antal ju mer påverkad jag är. Och de är kraftigare än de "vanliga" sömnryckningarna man kan få ibland, iaf när det är hela kroppen eller huvudet som spasmar. Känns verkligen som om hjärnan "fryser" kroppen... BZZZZZZZZZZ
Citera
2011-08-15, 07:38
Medlem
apropå sömn, är det någon annan som upplever sömnproblem i samband med subutexmissbruk?

Ni vet, som det var redan första gångerna man provade så vaknar man ofta "utvilad" efter bara några timmars sömn. Så upplever jag det fortfarande, först och främst så har jag otroligt svårt att sova om jag suger i mig sub på eftermiddagen eller kvällen, och om jag väl lyckas somna vid 23.30 så vaknar jag 02.10 och känner mig som efter 8 timmars sömn, vilket dock byts ut mot trötthet och illamående efter några timmar. Och pang så är min dygnsrytm förstörd igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in