2011-01-19, 15:56
Medlem
asdf011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Då har du dragit alldeles för hårt. Det handlar knappt om att "snorta", bara andas in linan.
Var ska rörets ände sitta i näsan, ungefär (Arkomann skrev för länge sen att rörets optimala längd är som kortsidan på en 20-lapp och, om jag inte missminner mig, ska röret upp i näsan så långt det bara går)? Snoret med buprenorfin-smak kommer inte direkt, utan efter ett tag. Snoret börjar ju rinna strax efter att man snortat. Jag tycker mig vara ganska försiktig då jag drar in linan, ibland kommer inte ens allt pulver genom röret, utan rinner ut igen. All information om hur en "snort" ska gå till och tips uppskattas. Vill verkligen göra helt rätt nästa gång det är dags. Mycket tacksam för svar.
Citera
2011-01-19, 16:08
Medlem
HentaiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdf011
Var ska rörets ände sitta i näsan, ungefär (Arkomann skrev för länge sen att rörets optimala längd är som kortsidan på en 20-lapp och, om jag inte missminner mig, ska röret upp i näsan så långt det bara går)? Snoret med buprenorfin-smak kommer inte direkt, utan efter ett tag. Snoret börjar ju rinna strax efter att man snortat. Jag tycker mig vara ganska försiktig då jag drar in linan, ibland kommer inte ens allt pulver genom röret, utan rinner ut igen. All information om hur en "snort" ska gå till och tips uppskattas. Vill verkligen göra helt rätt nästa gång det är dags. Mycket tacksam för svar.

Jag har inte snortat sub ännu, men jag har snortat Oxycontin/OxyNorm som också ska "andas" in. Mitt rör är endast kanske lite mer än en halv centimeter in i näsan. Sedan drar jag in pulvret ungefär som när man tar ett djupt andetag fast lite svagare.

Visst har det hänt att man fått backdrip, men för det mesta får jag inte det om jag gör som skrivet ovan. Dessutom gillar jag backdrip på något sett.
Citera
2011-01-19, 16:18
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:

Jag gör helt enkelt så att jag tar en 20-lapp (tycker av någon anledning att dom är bäst, troligen pga längden) och jag sätter inte röret så långt upp i näsan utan en liten bit in bara. Sen andas jag in det och efter det så masserar jag utsidan av näsborrarna så att subben liksom masseras in i näsväggarna, och sen så undviker jag att svälja (brukar spotta i papperskorgen vid behov istället) då jag upplever att subben enklare börjar rinna ner i halsen om jag sitter och sväljer. Det är så jag gör iallafall och det har då alltid fungerat bra.
Citera
2011-01-19, 16:25
Medlem
asdf011s avatar
Helvete, då har jag förbrukat x antal 10-kartor och snortat på fel sätt. Det var skönt dock.
Citera
2011-01-19, 16:33
Medlem
The Philosophers avatar
Citat:
Det här med att snorta är inget jag heller är expert på. Har sökt en del, men inte funnit någon tillförlitlig, superdetaljerad guide för hur det ska gå till. Det jag tycker mig minnas att jag för länge sedan läst är att röret ska långt upp i näsan och att man ska vara väldigt försiktig med att dra in pulvret. Min största rädsla med denna försiktighet är att råka andas ut så att linan totalförstörs och sprids ut över en stor yta (pulver går till spillo). Det har hänt förr.

En riktigt nördig snort-guide skulle verkligen uppskattas. (Någon får gärna länka.)

Något som nästan alltid händer mig är att, efter ett tag, känner jag hur snorblandat pulver rinner ner i halsen. Men det kanske är normalt?

Flera sidor tillbaka försökte jag skapa en sådan guide där jag bl.a bad folk beskriva hur dom gjorde samt hade gjort några bilder på hur långt upp man skulle ha röret m.m men fick ingen vidare respons. Tror det var 1 person som svarade på frågorna jag hade.

Att det kändes som halva mängden kom ner i halsen var ett undantag då jag har hållit på så länge att det nästan aldrig händer längre och dom gånger det gör det beror det på att jag stressa och därmed gjorde "fel" när jag skulle dra i mig skiten.

Citat:

Dom flesta gör på olika sätt. Trycker upp röret olika långt, andas in olika hårt osv. Våra näsor är ju olika stora.

Innan jag andas in subben så tar jag ett djupt andetag och andas ut sen placerar jag röret så att det är längre in än näsvingarna (den mjuka delen du kan klämma ihop med fingrarna) och andas sen försiktigt in linan. Subben ska hamna i bihålorna så sätter du röret precis vid öppningen vid näsan så brukar en hel del fastna just i den mjuka delen av näsan vilket är ett slöseri.

Du får testa dig fram helt enkelt till vad som funkar bäst för dig men rinner det ner i halsen så gör du "fel" och snorta/andades in för hårt eller/och hade röret för långt upp i näsan. Sen är det inte hela världen ifall lite skulle rinna ner i halsen då man ändå brukar bli påverkad.
Senast redigerad av The Philosopher 2011-01-19 kl. 16:40.
Citera
2011-01-19, 17:50
Medlem
tem04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrailerBarbie
Ja, de där pyttesmå(i allafall om man jämför med de andra suben),med en 8 på.
Hur ska man dosera dem..?
Många påstår att dom är sämre än vanliga subutex men andra påstår tvärt om jag tar en halv av varje sort och känner då ingen skillnad på effekten den är lika dålig på båda två, jag tar Bup. i medicinskt syfte inte för att bli påtänd utan för att klara av vardagen.
Värst är att dom "små" svider så Jä**igt i snoken!!

Tar Temg. dagligen men dom är ju lite klena!!
Citera
2011-01-19, 17:56
Medlem
tem04s avatar
Citat:
Helvete, då har jag förbrukat x antal 10-kartor och snortat på fel sätt. Det var skönt dock.
Tror inte att du sabbat nått!!
Det har inte så stor betydelse, jag har snortat i 8 år varje dag på alla jävla vis å inte har jag märkt ngn skillnad sååå snooooorta på du!!

Tänk bara på att du kan blöta snoken lite med vatten på ett finger som du stoppar in i den innan du drar in skiten
Citera
2011-01-19, 19:48
Medlem
asdf011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Philosopher
Innan jag andas in subben så tar jag ett djupt andetag och andas ut sen placerar jag röret så att det är längre in än näsvingarna (den mjuka delen du kan klämma ihop med fingrarna) och andas sen försiktigt in linan. Subben ska hamna i bihålorna så sätter du röret precis vid öppningen vid näsan så brukar en hel del fastna just i den mjuka delen av näsan vilket är ett slöseri.

Du får testa dig fram helt enkelt till vad som funkar bäst för dig men rinner det ner i halsen så gör du "fel" och snorta/andades in för hårt eller/och hade röret för långt upp i näsan. Sen är det inte hela världen ifall lite skulle rinna ner i halsen då man ändå brukar bli påverkad.
Tack. Jag har faktiskt ett snortrör av plast som jag brukar använda. Ska tänka på det du skrivit, tipset om andningen gillar jag. Är inte särskilt rutinerad när det kommer till nasalt intag av droger.
Citera
2011-01-19, 20:28
Bannlyst
Frågan jag kommer ställa är; Kommer jag få någon AT efter min Suboxone är slut?

Jag har tagit Suboxone i ca 4dagar i rad nu, dock har jag varit nykter också. Jag har dragit några linor på kvälle n o natten för att sedan gå lägga sig, sen när jag vaknar går jag till gymmet nykter, sen drar jag sub igen. Kommer jag få någon AT o mjag håller på sådär?
Citera
2011-01-19, 20:40
Medlem
daggeulricHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suum
Frågan jag kommer ställa är; Kommer jag få någon AT efter min Suboxone är slut?

Jag har tagit Suboxone i ca 4dagar i rad nu, dock har jag varit nykter också. Jag har dragit några linor på kvälle n o natten för att sedan gå lägga sig, sen när jag vaknar går jag till gymmet nykter, sen drar jag sub igen. Kommer jag få någon AT o mjag håller på sådär?

Fortsätter du sådär så kommer du bli fysiskt beroende inom en snar framtid. Ju längre du tar sub ju längre blir AT'n. Men fyra dagar är mer eller mindre lugnt tror jag, du kanske känner någon slags AT men men näst intill obefintlig om man ska jämföra med månader av missbruk.

Kram.
Citera
2011-01-19, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av daggeulricH
Fortsätter du sådär så kommer du bli fysiskt beroende inom en snar framtid. Ju längre du tar sub ju längre blir AT'n. Men fyra dagar är mer eller mindre lugnt tror jag, du kanske känner någon slags AT men men näst intill obefintlig om man ska jämföra med månader av missbruk.

Kram.

Ok, har bara ca 2-3mg kvar så jag lär inte hinna bli fysiskt beroende Tack för svaret.

Bara jag som tycker allt smakar så jävla gott när man är subbad? Illamåendet stoppar lite, men det smakar riktigt jävla gott.
Citera
2011-01-19, 20:59
Medlem
daggeulricHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suum
Ok, har bara ca 2-3mg kvar så jag lär inte hinna bli fysiskt beroende Tack för svaret.

Bara jag som tycker allt smakar så jävla gott när man är subbad? Illamåendet stoppar lite, men det smakar riktigt jävla gott.

Soft, ta någon veckas break efter det kanske.

Brukar inte äta så mycket när jag är subbad då jag är rädd att jag bara ska spy då.

Kram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in