2012-05-25, 15:21
Medlem
holymountains avatar
All right, sorry. Lusläste lite hans FAQ men måste ha sett helt fel. Tror dock jag fick i mig lite mindre än 4. Vi får väl se hur kvällen utspelar sig!
Citera
2012-05-25, 16:13
Medlem
Jedis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holymountain
All right, sorry. Lusläste lite hans FAQ men måste ha sett helt fel. Tror dock jag fick i mig lite mindre än 4. Vi får väl se hur kvällen utspelar sig!

Du tog med andra ord före innan du ens bemödade dig att ställa frågan eller ens läsa på om vad du ska stoppa i dig. Jag säger då det, men för trött att göra det egentligen.
Garanterat var du inte den siste att göra samma misstag, tyvärr...

För min egen nyfikenhets skull, -varför frågar du om du redan står inför faktum med dina 4mg i systemet?

Ps. Du kommer antagligen inom närmsta timmen och ett gäng framöver kräkas som aldrig förr och må sämre än aldrig förr. Enjoy!

/Jedi
Citera
2012-05-25, 16:31
Medlem
Någon som vet hur länge naloxonet i subuxone sitter i? Jag vill veta när jag kan ta morfinbaserade opiater. Tack på förhand
Senast redigerad av itssopure-2 2012-05-25 kl. 16:34.
Citera
2012-05-25, 19:28
Medlem
holymountains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jedi
Du tog med andra ord före innan du ens bemödade dig att ställa frågan eller ens läsa på om vad du ska stoppa i dig. Jag säger då det, men för trött att göra det egentligen.
Garanterat var du inte den siste att göra samma misstag, tyvärr...

För min egen nyfikenhets skull, -varför frågar du om du redan står inför faktum med dina 4mg i systemet?

Ps. Du kommer antagligen inom närmsta timmen och ett gäng framöver kräkas som aldrig förr och må sämre än aldrig förr. Enjoy!

/Jedi

Aja ursäkta mig då. Du behöver inte vara så jävla otrevligt. Jag mår då alldeles utmärkt nu. Läste bara fel/slarvigt om doseringen. Jag är väl en jävla idiot, så det behöver du inte påpeka.
Citera
2012-05-25, 20:33
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itssopure-2
Någon som vet hur länge naloxonet i subuxone sitter i? Jag vill veta när jag kan ta morfinbaserade opiater. Tack på förhand

Jag kan inte prata för alla men jag har aldrig märkt av naloxonet och har tagit heroin för många gånger bara nån timma efter suboxone.

Men vänta nått dygn så Bupren.... inte blockar så mycket.
Citera
2012-05-26, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jungle
Jag kan inte prata för alla men jag har aldrig märkt av naloxonet och har tagit heroin för många gånger bara nån timma efter suboxone.

Men vänta nått dygn så Bupren.... inte blockar så mycket.

Om jag tar totalt 4 mg under en dag(alltså inte allt på en gång utan små doser hela tiden) så blir jag sänkt och skön men inte noddig precis, som man blev i början på "karriären". Detta skriver jag för att ni ska få ett humm om min toleransnivå.

Hur mycket metadon bör jag ta, efter att ha väntat ut subben, om vi säger att mitt mål är att nodda, men inte dö?
Citera
2012-05-26, 20:53
Medlem
Jedis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holymountain
Aja ursäkta mig då. Du behöver inte vara så jävla otrevligt. Jag mår då alldeles utmärkt nu. Läste bara fel/slarvigt om doseringen. Jag är väl en jävla idiot, så det behöver du inte påpeka.

Hold your horses nu va, så otrevlig var jag väll ändå inte? Framstod jag som sådan ber jag ödmjukast om ursäkt då det inte alls var min målsättning.
Fast vid närmre inspektion av min skrift ser jag varför du lackade till. Min frustration var dock ämnad mot beteendet som sådant att ta-knark-först-och-fråga-om-råd-sen vilket man stöter på allt för ofta.

I förlängningen skrev jag t.o.m av omtanke, dock med viss uppgivenhet må erkännas. Men än en gång ber jag om ursäkt om jag missade tavlan så grovt med mitt inlägg.

/Jedi
Citera
2012-05-27, 15:05
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeppsbron
Jag är lite orolig för dig. När man börjar köra dagligen, även om det bara är 14 dar. Så har man brytit en norm, gått över en gräns. Du som verkar så klok och intelligent. Vi får hoppas att detta inte är en negativ milstolpe i din knarkarkarriär.

För min egna del, så finns det ju ett tillfälle då jag plötsligt "bara tog" nästa dag, och sen nästa igen, och sen stoppade aldrig. Förrän nu. Men priset har varit högt, sabbat mycket av mitt liv. Men jag lever.

Tack för dina uppmuntrande ord. Ska försöka nu att bara ta det på helgerna får att slippa toleranseökningen och börja gå på någon antidepp eftersom jag är kraftigt deprimerad när jag är utan GHB.

Ska nog satsa på Remeron eftersom det är bra för sömnen o tunga depressioner, jag har extrema sömnprolem så. Sedan blir jag inte seg utav dom. Eller dunderkombom Remeron + Efexor, aja vi får se hur det går.

Citat:
Ursprungligen postat av Xalterad
+1 på den, opioid tolleransen går aldrig riktigt ner helt utan man får en viss tollerans för livet, en grundtollerans, sedan försvinner tjusningen med sub rätt fort redan efter några veckor får man inte längre ett rus utan det handlar bara om att hålla sig frisk. Det är inget liv att leva, hoppas verkligen inte du blir opioidtorsk Slingshot.

Om du vill ha något preparat som håller i sig länge men som man får fördelarna av betydligt längre är metadon ett alternativ. I början håller ruset i sig i två dagar men själva huvuddelen av ruset håller i sig en dag under flera månader av konstant brukande. Metadon har även god biotillgänglighet oralt så man behöver inte injicera och hålla på för att inte slösa på varan.

Nej jag hoppas inte det heller, mitt GHB beroende räcker verkligen, varit utan det som längst 5 månader sedan brast det. Har tagit Metadon en gång och kände ingenting, kanske tog en för liten dos, eller så kanske man behöver ta det ett par ggr för att känna av det på riktigt som med vissa andra droger.
Senast redigerad av Slingshot 2012-05-27 kl. 15:10.
Citera
2012-05-28, 10:13
Medlem
Slingshots avatar
Jag skrev ju innan för ett tag sedan att jag helt plötsligt började få ångest varje gång utav sub. Kom på nu idag att det var suboxone jag hade intagit dom dagarna och det var säkerligen en biverkning utav naloxon. Så kör enbart på subutex nu och ingen ångest så aldrig mera suboxone för min del.
Citera
2012-05-28, 14:48
Medlem
Jedis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Jag skrev ju innan för ett tag sedan att jag helt plötsligt började få ångest varje gång utav sub. Kom på nu idag att det var suboxone jag hade intagit dom dagarna och det var säkerligen en biverkning utav naloxon. Så kör enbart på subutex nu och ingen ångest så aldrig mera suboxone för min del.

Det där är precis lika för mig, står helt över suboxone om det inte är total kris (läs: om/när jag tagit buprenorfin i för långa intervaller + höga doser och vill undvika en AT)
Får egentligen ingen riktigt uttalad ångest utan blir mer deppig samt allmänt slö trött och likgiltig inför allt. Ett jävla gift det där naloxonet dom envisas med att proppar i suboxon!

/Jedi
Citera
2012-05-28, 15:02
Bannlyst
Jag har aldrig provat suboxone konstigt nog (jo en gång tror jag), eftersom jag alltid har haft tillgång till subutex. Men jag har hört många säga att de inte märker av naloxonet och en del säger att det är hälften så bra som subutex.

Undra vad sasnningen är? Eller är den individuell tro?
Citera
2012-05-28, 16:29
Medlem
StoraOrmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeppsbron
Jag har aldrig provat suboxone konstigt nog (jo en gång tror jag), eftersom jag alltid har haft tillgång till subutex. Men jag har hört många säga att de inte märker av naloxonet och en del säger att det är hälften så bra som subutex.

Undra vad sasnningen är? Eller är den individuell tro?

Personligen så får jag ut ett litet mindre slagkraftigt rus av suboxone än subutex och jag blir lätt illamående, spyfärdig och allmänt dålig på suboxone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in