Citat:
Ursprungligen postat av Skeppsbron
Jag är lite orolig för dig. När man börjar köra dagligen, även om det bara är 14 dar. Så har man brytit en norm, gått över en gräns. Du som verkar så klok och intelligent. Vi får hoppas att detta inte är en negativ milstolpe i din knarkarkarriär.
För min egna del, så finns det ju ett tillfälle då jag plötsligt "bara tog" nästa dag, och sen nästa igen, och sen stoppade aldrig. Förrän nu. Men priset har varit högt, sabbat mycket av mitt liv. Men jag lever.
Tack för dina uppmuntrande ord. Ska försöka nu att bara ta det på helgerna får att slippa toleranseökningen och börja gå på någon antidepp eftersom jag är kraftigt deprimerad när jag är utan GHB.
Ska nog satsa på Remeron eftersom det är bra för sömnen o tunga depressioner, jag har extrema sömnprolem så. Sedan blir jag inte seg utav dom. Eller dunderkombom Remeron + Efexor, aja vi får se hur det går.
Citat:
Ursprungligen postat av Xalterad
+1 på den, opioid tolleransen går aldrig riktigt ner helt utan man får en viss tollerans för livet, en grundtollerans, sedan försvinner tjusningen med sub rätt fort redan efter några veckor får man inte längre ett rus utan det handlar bara om att hålla sig frisk. Det är inget liv att leva, hoppas verkligen inte du blir opioidtorsk Slingshot.
Om du vill ha något preparat som håller i sig länge men som man får fördelarna av betydligt längre är metadon ett alternativ. I början håller ruset i sig i två dagar men själva huvuddelen av ruset håller i sig en dag under flera månader av konstant brukande. Metadon har även god biotillgänglighet oralt så man behöver inte injicera och hålla på för att inte slösa på varan.
Nej jag hoppas inte det heller, mitt GHB beroende räcker verkligen, varit utan det som längst 5 månader sedan brast det. Har tagit Metadon en gång och kände ingenting, kanske tog en för liten dos, eller så kanske man behöver ta det ett par ggr för att känna av det på riktigt som med vissa andra droger.