2011-07-19, 00:35
Medlem
Retwas avatar
Jag har fått tag på 20 mg buprenorfinplåster som jag delat och klistrat på insidan av armen. Är inte ute efter rus utan att bara slippa bli dålig. Behöver en halv subuxone om dagen för att klara mig ok. Iaf undrar jag om det finns bättre sätt att få i sig buprenorfinet? Kanske det går att dra ut allt buprenorfin ur plåstret på något sätt. Tar inte iv. Kanske redan någon skrivit om det men jag orkar inte läsa igenom en tråd på 76878 sidor om jag inte vet om det lönar sig. Iaf 20 mg för 100 kr helt ok. 25 kr dagen för 5 mg istället för 100 kr om dagen för 4 mg som motverkas av naloxone.

Edit: de heter norspan och är depotplåster som ska 20 microg/timmen. Har inte räknat på hur många timmar det blir. Första gången jag hört om det va i förrgår fast jag varit subtorsk i nästan 4 år
Senast redigerad av Retwa 2011-07-19 kl. 00:43.
Citera
2011-07-19, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatpure
Så subutex IV ger inget vidare rus? Vilket är bäst av nasalt eller under tungan? Tog 1.5mg för 4 dagar sen, är toleransen borta?

IV ger givetvis bäst (starkast) rus, men inte den rush som många som skjuter strävar efter.
Angående nasalt vs. under tungan, så vinner näsan. Högre biotillgänglighet där än under tungan.

1.5mg ger ingen tolerans, du kan ta 1.5mg om dagen i över en vecka utan att känna av någon större toleransskillnad.
Citera
2011-07-19, 01:46
Medlem
ok om jag drar typ 1 mg första gången och röker lite cannabis på det, brunt ?? har inte ätit så mycket tidigare
Citera
2011-07-19, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waddapyo
ok om jag drar typ 1 mg första gången och röker lite cannabis på det, brunt ?? har inte ätit så mycket tidigare
Helt okey. fast du lär nog spy lite. somliga spyr jätte mycket och somliga spyr inte alls
Citera
2011-07-19, 02:33
Medlem
Har snortat ungefär 1.5h sen och det är väldigt mysigt nu
Citera
2011-07-19, 02:34
Medlem
Spyr aldrig på opioider Vet inte varför, alla andra gör det och mår illa men inte jag
Citera
2011-07-19, 02:38
Medlem
HentaiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiveGramsAday
Skiter i det fysiska, när man är hokked och blir utan tar jag hellre dubbla av det fysiska om jag slipper det psykiska..:s

Haha nej tack inte jag. Har dock aldrig känt en riktigt fysisk AT då jag alltid lyckats hålla mina break.

Citat:
Spyr aldrig på opioider Vet inte varför, alla andra gör det och mår illa men inte jag

Inte jag heller. Fast o andra sidan tar jag ju oftast små doser, kanske har med det att göra.
Citera
2011-07-19, 03:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FaNir
Fick tag i en av dom här nya "buprenotex" idag.
Skrapade av ungefär 2mg och drog upp i näsan.
Väntar 40 minuter, känner ingenting.
Tar ytterligare 2mg och efter ca 30 minuter så börjar jag känna ett litet rus men verkligen inte likt alla andra gånger jag tagit sub.
Nu 6-7 timmar senare har jag tagit 8mg buprenorfin ochj knappt ingen effekt..
Vad kan ha orsakat detta?
Jag har käkat loperamid runt 30mg om dagen i 2 veckor, kan det ha något att göra med den uteblivande effekten?

Edit: Det har förövrigt räckt med 1-2mg sub förut för att få ett riktigt skönt rus

Loperamiden spelar helt säkert in här, då det är en opioid och ger dig korstolerans mot andra opiater/opioider. Dock är det väldigt märkligt att du känner så lite på så mycket sub, speciellt då du verkar vara van vid så låga doser som 1-2mg.

Har inget fullkomligt svar som du ser, men kan bekräfta att Loperamiden har sin del i detta.
Citera
2011-07-19, 05:57
Medlem
lowerCases avatar
Citat:

Vi borde starta en klubb!

Skitsamma om det är lågdos/högdos/blandat med benso, om det är oxy, sub, tramadol, kodein osv. Har aldrig spytt under ruset på opiater.

Skitsamma egentligen men det är rätt intressant hur vissa alltid gör det(nästan oavsett opiat) och andra inte.
Citera
2011-07-19, 13:41
Medlem
M0ntanas avatar
Citat:
Mycket bra kombo, röker inte, har inte gjort på flera år pga panikångest och GAD. Men har rökt i ett par dagar nu oc det har gått bra, ´blandat med xanor, sobril och Buprenorfin. Men man däckar så hårt av att röka och ta xanor.

Sen sitter man vid chatroulette.se och snackar med massa folk ;D så jävla skönt när folk skriver stekt? haha, vi träffade några som gjorde samma sak igår, både jag och min vän hade rökt och fick upp 3 blattar från sthlm, sköna som fan var dem haha.
Citera
2011-07-19, 21:13
Medlem
Nice nice Mycket bra combo var det indeed, känner mig fortfarande lite moffad Bästa jag någonsn tagit, buprenorfin + cannabis! Go fot it
Citera
2011-07-19, 23:38
Medlem
Stormorfars avatar
Hur var det nu, låt oss säga att jag käkat en mycket liten mängd metadon idag, lugnt att dra sub imorgonkväll?

Har ingen tolerans på något av preparaten, ingen att tala om iaf. Vet att det kan knasa om man blandar men det är väl om man kör sub>metadon va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in