2011-01-08, 16:35
Medlem
Tänkte dra lite speed idag och dricka lite. är det fortfarande farligt att landa på subutex isf?
Citera
2011-01-08, 18:19
Medlem
Måste bara fråga, vad tycker folk om Subutex och Tramadol som blandning..? testa det i Onsdags och blev heltklart nöjd, är det en lugn blandning förövrigt? 600mg tram och 1mg Sub blev det bara, men Subben gjorde ganska stor skillnad faktiskt.. annars brukar ja ta runt 3-4mg sub när ja endast tar sub men blandingen blev ja nöjd me faktiskt..
Citera
2011-01-08, 18:41
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartjobb
Tänkte dra lite speed idag och dricka lite. är det fortfarande farligt att landa på subutex isf?

Nej det är chill, skönt sätt att landa på.

Citat:
Ursprungligen postat av Trinitron-87
Måste bara fråga, vad tycker folk om Subutex och Tramadol som blandning..? testa det i Onsdags och blev heltklart nöjd, är det en lugn blandning förövrigt? 600mg tram och 1mg Sub blev det bara, men Subben gjorde ganska stor skillnad faktiskt.. annars brukar ja ta runt 3-4mg sub när ja endast tar sub men blandingen blev ja nöjd me faktiskt..

Jo tramadol boostar sub bra.
Senast redigerad av Slingshot 2011-01-08 kl. 18:45.
Citera
2011-01-08, 18:52
Medlem
Malrs avatar
Några imovane och en lina sub och så är kvällen räddad. Kakorna smakar fantastiskt och musiken låter helt eminent. Underskattad blandning.
Citera
2011-01-08, 18:56
Medlem
Knarkar-Kockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkar-Kocken
Tack för svar!

Sen en annan fråga, om man tagit ritalin vid 15:00 slaget.. det var väl ca 10mg kanske 1/3 av en 30 mg kapsel, så frågan är.. kan man köra subutex ikväll? är det någon fara? Och om man har ADHD och tog ritalin endast för att vakna och bli normal, någon skillnad? hade behövt snabba svar på det med!
Ingen som kan svara på detta?
Citera
2011-01-08, 19:18
Medlem
Slingshots avatar
Fler än jag som får svårt att svälja under påverkan av sub.
Citera
2011-01-08, 19:59
Medlem
Hur långt tills subben slår?

tja. har faktikst letat runt här(i 10 mintuer). men jag hittar inget om det. Hur lång tid tar det inann subutexen börjar verka. om man snortar alltså. köss
Citera
2011-01-08, 20:00
Bannlyst
Subutex Nytt Intag?

Hej!

Trock i mig 5mg Subutex IV kl 16,00 idag, och skall nu ivag pa fest om ca 1 timme, jag undrar da bara om det ar nagan ide att fylla pa med 3 till 4 mg igen IV, kommer det ge nagat extra eller ar det sloseri enligt er? Vet manga som fyller pa efter ett par timmar sjalv har jag da aldrig gjort detta da det kanns som att det inte kommer ge nagat extra, men vad sager ni som gjort eller har erfarenheter utav detta sen innan?

Tanker pa om jag kommer kanna nagat extra om jag fyller pa eller om det bara kommer att slosas upp.

mvh DM
Citera
2011-01-08, 20:13
Medlem
Slingshots avatar
Det ger effekt, men inte alls lika kraftigt men absolut värt det.
Citera
2011-01-08, 20:29
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woopidoo
Hur fan kan ni inte somna p sub? Jag somnar DIREKT.

Är ganska välkänt att Sub (och även andra opioider) kan ge sömnproblem. Jag känner faktiskt fler som har svårt att sova på det än tvärtom. En del kompisar undviker att ta Sub efter en viss tid på kvällen just för att de inte ska få sömnproblem.

Jag somnar jättelätt på Sub (alla opioider, utom Tram), måste t.o.m. ha dem för att ens kunna sova. Tar alltid Sub precis innan jag lägger mig för att ha något att somna på.

Men... tar jag väldigt mycket när jag inte har så hög tolerans så händer det att jag dvalar istället för att sova. Jag ligger dock inte vrider och vänder mig som många andra gör när de inte kan sova på Suben utan jag kan knappt röra mig på grund av att jag är för påverkad. Kroppen är som avstängd medan hjärnan är på, iaf halvpå. Tycker bara det är skönt när det väl sker och kan ligga blickstilla i timmar och bara höra tv-ljudet i bakgrunden. Jag lider alltså inte av det, som vanlig sömnlöshet... utan det är en behaglig sömnlöshet.

Går jag ett steg längre, alltså tar extremt mycket istället för "bara" väldigt mycket, så däckar jag dock.

Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Är grymt intresserad av att testa denna drog då ruset verkar vara så långt... Det tycker jag är viktigare i längden (lol) än hur skönt ruset är.

Hur står sig ruset vs. oxycontin?

Och finns det nåt nätapotek eller liknande som säljer skiten eller? Ingen scam då. Orkar inte med mer scamsidor.

Sub håller i sig en evighet jämfört med Oxy... tyvärr =/ Nu är det ju väldigt individuellt också, hur länge man känner sig påverkad av droger, men de allra flesta verkar ju känna av Sub extremt länge... vissa t.o.m. dagen efter. Jag har dock alltid haft kortare rus än "normalt" och kanske jag har det när det gäller Oxy också för det tycker jag håller i sig extremt kort tid... MAX 30 minuter kanske innan jag vill fylla på av det.

Suben peakar jag på väldigt fort tror jag och kanske det är en anledning till att ruset sitter i kort tid också. Huvudruset kanske gör mig nöjd i 50-60 min eller så. Är ganska så avundsjuk på dom som verkar må bra även dagen efter...

Såg att någon förklarade oxyruset som tyngre och mer intensivt men jag tycker konstigt nog det är tvärtom... fast det betyder inte att jag tycker Suben är bättre... långt ifrån. Jag tycker rusen är så himla olika bara. Oxyn känns "luftigare" för mig... Suben känns tyngre/dåsigare på ett skumt vis.

Trots att jag tycker Suben är tyngre/dåsigare så blir jag mer påverkad av Oxyn. Svårt att förklara sånt där... Suben kan också påverka en lite olika beroende på mängd. Många tar ju bara så lite att de får energi/ork, blir lite smått uppåt, medan andra vill nodda. Jag tycker Suben har som tre steg... det första steget ger en ork och eufori, utan att egentligen påverka en så mycket fysiskt. Steg två, en lite större dos, gör att man blir uppåt och nedåt på samma gång. Man får ork att aktivera sig, mår bra psykiskt och man får ett fysiskt rus i kroppen. Det tredje steget är när man tagit så man noddar och då upplever jag det som ett väldigt tungt eller dovt rus... mycket tyngre än samma stadie på Oxy, rent fysiskt iaf.

På Sub får jag inte de typiska opioidkänslorna som värme och bomull och kanske det är därför jag tycker det känns tyngre. Jag får som en tung känsla i kroppen som skiljer sig från oxy-tyngden. Men Oxyn känns som starkare.

Ja, ja...

Citat:
Ursprungligen postat av The Philosopher
Någon mer som upplever peaken som väldigt kort? Den period av ruset som är starkast där det sprutar välbehag i kroppen. Brukar inte vara mer än nån timme för mig sen är jag fortfarande påverkad och mår bra men önskar jag kunde behålla den där känslan som är så skön att du inte ens vill röra på dig utan bara sitta/ligga och känna hur otroligt bra du mår.

Misstänker att det beror på att jag inte har tillräckligt långa uppehåll. Kommer ihåg då jag inte hade haft nått på över 2 veckor och kände av en lätt AT och fick äntligen tag i det vita guldet, låg i en fullkomlig orgasm hela kvällen. När den jag har kvar är slut är det dags för ett längre uppehåll tror jag

Ja, peaken är väldigt kort för mig också verkar det som om jag jämför med andras erfarenheter. Är väl runt en timma kanske, som jag har ett riktigt rus... kanske kortare t.o.m. Sedan känner jag av det en stund till men efter det är jag i princip som ren =/

Jag peakar väldigt fort och det är över väldigt fort.

Men... även om jag känner mig "ren" så kan påfyllningar göra nästa rus starkare. Jag har dock aldrig haft de här superlånga rusen som alla beskriver, inte ens i början.

Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Jag har ju tagit oxy/tram i en period utan att fastna. Inga större problem faktiskt. Är det lättare eller svårare att fastna i sub, generellt?

Samlar info inför min debut... Om jag hittar nån att köpa från dvs.

Det enda jag kan komma på som kanske skulle kunna vara ett problem är att många tycker att abstinensen är 7 resor värre på Sub än andra opioider och det skulle ju kunna göra så att det är svårare att sluta med Sub om/när man väl fastnat.

Menar alltså typ att det är lika lätt/svårt att fastna på Sub, men det kan vara svårare att sluta med det. Det är såklart individuellt men många tycker att absen på Sub är så satans långdragen jämfört med andra opioider. På andra opioider mår väldigt många akutdåligt i 3-4 dagar, kanske 7... medan en abs på Sub torterar en i en hel månad, plus efterdyningar.

Men fastnar man inte så är det ju inga problem heller =) Men skulle du hamna i ett läge där du tagit Sub lite för länge, så obehag uppstår, så kanske det är större risk att den absen avbryts pga att det kan bli så utdraget... och tillslut sitter du där... råtorsk. Många verkar ju kunna ta Sub extremt länge utan att fastna fysiskt också... så himla olika.
Citera
2011-01-08, 20:39
Medlem
bumbaclot.s avatar
Då kan du ju omöjligt ha sökt ordentligt. Men iallafall för att svara på din fråga så runt 40min skulle jag säga.
Citera
2011-01-08, 20:44
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Fler än jag som får svårt att svälja under påverkan av sub.

Ja, och jag har funderat vad det beror på. Har frågat flera stycken om de har upplevt samma sak men ingen annan känner igen det...

Jag får bara svårt att svälja om jag tagit väldigt mycket när toleransen är lägre än vanligt, eller i ett opioidbyte... t. ex. från Sub till Oxy. Problemet går bort så fort jag blivit van vid högre doser eller Oxyn.

Tycker det är skitdrygt när jag ska dricka. Jag klunkar inte som normala människor heller utan jag suger som i mig småklunkar som jag snabbt sväljer... brukar klara en klunk, sen låser sig sväljreflexen och jag måste pausa =/ På det viset får jag inte bort törsten.

Kan även bli så att det blir som en grej med sväljandet... jag kanske ska svälja lite saliv och märker att reflexen lagt av och då får jag som tvångstankar att jag MÅSTE svälja så jag sitter och kämpar som en galning. Drygt som fan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in