2010-11-30, 01:47
Medlem
Knarkar-Kockens avatar
Så, då har jag fått tag på en 8 sub och tänkte köra i dagarna.

Jag har använt sub 1 gång innan och mådde då sjukt dåligt och fick lägga mig.

Saken är, vad bör jag tänka på innan jag använder det? Hur stor dos bör man ta av en tablett?

och, Jag äter SSRI, fluoxetin varje dag, 20 mg, samt osxascand ibland (men det går väl ur kroppen väldigt fort?)

Så frågan är, vad kan va farligt om jag tar sub och vad ska jag tänka på?

Tack
Citera
2010-11-30, 02:21
Medlem
Jag har farbröder som är opiat narkomaner. Kan någon berätta få vad konsekvensen av många års tidigare opiat missbruk är?
Citera
2010-11-30, 03:06
Medlem
Barréshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkar-Kocken

Saken är, vad bör jag tänka på innan jag använder det? Hur stor dos bör man ta av en tablett?

och, Jag äter SSRI, fluoxetin varje dag, 20 mg, samt osxascand ibland (men det går väl ur kroppen väldigt fort?)

Tack
ta ca 1mg till att börja med det är bara fylla på om det är för svagt, inget direkt kan vara farligt men som du redan vet kan du bli skapligt illamående..

kör på lycka till!
Citera
2010-11-30, 09:01
Medlem
Hej,
jag har nu tagit ca 1mg sub, och tänkt om jag kunde ta antingen Ikto (2mg) eller Xanor (1mg)?

Har INGEN tolerans alls på någon av substanserna.

Tacksam för snabba svar.
Citera
2010-11-30, 10:50
Medlem
Knarkar-Kockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barrésh
ta ca 1mg till att börja med det är bara fylla på om det är för svagt, inget direkt kan vara farligt men som du redan vet kan du bli skapligt illamående..

kör på lycka till!

Men, är inte det typ 1/80? hur sjukt lite är inte det av en 8a :S? måste ju bara va några korn liksom heh
Citera
2010-11-30, 12:35
Medlem
Barréshs avatar
Citat:
Men, är inte det typ 1/80? hur sjukt lite är inte det av en 8a :S? måste ju bara va några korn liksom heh
1mg är 1/8 av sub tabletten
Citera
2010-11-30, 12:48
Medlem
Knarkar-Kockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barrésh
1mg är 1/8 av sub tabletten

Jag fick höra att en 8 innehåller typ 50 doser? saken är, jag har noll tollerans mot sub så kanske är för mycket med 1 mg?
Senast redigerad av Knarkar-Kocken 2010-11-30 kl. 12:55.
Citera
2010-11-30, 13:01
Medlem
Barréshs avatar
Citat:
Jag fick höra att en 8 innehåller typ 50 doser? saken är, jag har noll tollerans mot sub så kanske är för mycket med 1 mg?
Är du små nervös gå på ~ 1/16 del av tabletten (0.5mg)och vänta 1½ timma, fyll på med lika mycket ifall du är missnöjd

en 8a innehåller inte några 50 doser, visst kanske 15 om du har tur.. men oavsett om du "bara" får ut 8 så är det fortfarande riktigt prisvärt
Senast redigerad av Barrésh 2010-11-30 kl. 13:04.
Citera
2010-11-30, 13:21
Medlem
Kapillärs avatar
Citat:

Tack

Jag håller med ovanstående skribent--börja med 0,5 mg, då 1 mg lätt kan bli för intensivt för en opioidnaiv person. Ett annat förslag är att köpa en antihistamin såsom Postafen, som traditionellt används vid rörelsesjuka men likväl funkar ypperligt mot opioidrelaterat illamående. Finns receptfritt på valfritt apotek för cirka 50 riksdaler.
Citera
2010-11-30, 14:47
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:

Ja tänk om en 8a kunde ge en 50 doser ändå. Vilken dröm Som tidigare nämnts så kan du ta 0.5mg om du är orolig för att 1mg är för mycket och sedan fylla på om du inte skulle bli nöjd.
Citera
2010-11-30, 17:32
Bannlyst
Om man trycker i sig en mycket stor mängd Subutex och blandar detta med en mycket stor dos benso samt 1-2dl sprit... Dör man då?
Citera
2010-11-30, 18:40
Medlem
Barréshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartmyran
Om man trycker i sig en mycket stor mängd Subutex och blandar detta med en mycket stor dos benso samt 1-2dl sprit... Dör man då?
vet inte sry, tänkt att kola eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in