2011-01-02, 00:25
Bannlyst
Tog min första line på typ 1.5mg sub vid 14:xx tiden. Har slutat nodda men känner mig fortfarande påverkad. Ka njag ta en liten line till för att börja nodda igen?
Citera
2011-01-02, 02:48
Medlem
The Philosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woopidoo
Tog min första line på typ 1.5mg sub vid 14:xx tiden. Har slutat nodda men känner mig fortfarande påverkad. Ka njag ta en liten line till för att börja nodda igen?

Var du verkligen så påverkad i så lång tid av 1.5mg?

Får pröva dig fram för att se hur mycket du behöver för att börja nodda igen men testa 1mg och se hur det blir.

EDIT: Missa att det var över 2 timmar sedan du frågade så antar att du redan har tagit mer.
Citera
2011-01-02, 02:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The Philosopher
Var du verkligen så påverkad i så lång tid av 1.5mg?

Får pröva dig fram för att se hur mycket du behöver för att börja nodda igen men testa 1mg och se hur det blir.

EDIT: Missa att det var över 2 timmar sedan du frågade så antar att du redan har tagit mer.

Drog min 3e line nyss faktiskt. Suboxone
aa, jag va påverkad så länge, riktigt nice och ligga o nodda faktiskt! Hoppas jag börjar nodda igen
Citera
2011-01-02, 03:09
Medlem
mrsquadratics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kloty
Jag bumpar tråden för att ännu en gång försöka få lite klarhet gällande buprenorfin och drogtester.

Låt oss säga att man har tagit 1mg Subutex, och man får göra tester hos polisen.

Hur länge syns det i blodet?

Hur länge syns det i pisset?

Några fler med egna erfarenheter?

Det finns ju inget konkret svar för exakt hur länge det syns i just urinet. För just opiater/opioider brukar man räkna 1-4 dagar, precis som det står i FAQ.
Sen kan det ju förstås för vissa personer stanna kvar längre/kortare tid. Det beror ju på en väldans massa saker som jag inte orkar gå in på.
För mig personligen brukar suben oftast försvinna på 3-4 dagar, oavsett hur mycket jag har tagit. Nu pratar jag om u-sticka alltså. Men som sagt, det är ju högst individuellt.

Sen har jag aldrig varit med om att nån har tagit ett drog-blodprov på mig, utan har alltid fått pinka på sticka.
Enda gången dom har tagit blodprov är när de har tagit leverprover(alkohol alltså).
Citera
2011-01-02, 07:05
Bannlyst
edit: äsch
Citera
2011-01-02, 21:22
Medlem
Jag har alltid skitsvårt att sova när jag tagit sub, är det riskfritt att blanda sub med mitrazapin för att somna bättre?
Citera
2011-01-02, 21:59
Medlem
The Philosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
Jag har alltid skitsvårt att sova när jag tagit sub, är det riskfritt att blanda sub med mitrazapin för att somna bättre?

Kolla på Fass.se men tror det bara är en typ av antidepressiva man helst inte ska blanda med subutex och Mirtazapin är inte en av dom om jag minns rätt. Men kolla Fass.se om du vill vara säker.
Citera
2011-01-02, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Philosopher
Kolla på Fass.se men tror det bara är en typ av antidepressiva man helst inte ska blanda med subutex och Mirtazapin är inte en av dom om jag minns rätt. Men kolla Fass.se om du vill vara säker.

har kollat på fass och det står bara att man inte ska blanda med antidepressiva, inte vilka sorter. Hoppar nog över det, better safe then sorry. Får bli sömnlös istället
Citera
2011-01-02, 22:44
Bannlyst
Hur fan kan ni inte somna p sub? Jag somnar DIREKT.
Citera
2011-01-02, 22:49
Medlem
Citat:

vet inte men jag brukar ligga många timmar i sängen innan jag lyckas somna och då sover jag extremt dåligt, vaknar efter några timmar och kan inte somna om
Citera
2011-01-03, 04:29
Medlem
The Philosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
har kollat på fass och det står bara att man inte ska blanda med antidepressiva, inte vilka sorter. Hoppar nog över det, better safe then sorry. Får bli sömnlös istället

Om det står att Mirtazapin inte ska blandas med andra antidepp så spelar det ingen roll om du tar subutex då det är en helt annan form av medicin (buprenorfin).

Citat:

Huruvida jag slocknar eller inte beror på en hel del faktorer såsom mängden sub, hur länge jag har varit vaken, om jag har ätit något m.m men normalt så blir jag inte trött av det längre. När jag var nybörjare så slockna jag väldigt lätt på små mängder vilket kunde göra att man blev grinig över slöseriet.
Citera
2011-01-03, 11:41
Bannlyst
Citat:

Jag kan absolut inte somna direkt, utan ligger och myser med ruset i någon timme kanske, för att sedan somna in fridfullt och sova gott hela natten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in