2008-01-29, 01:39
Medlem
Bra info.. Men jag skulle inte rekommendera buprenorfin till någon. Har just gjort ibogaine behandling efter åtta år med opiater. Jag tänkte att jag helt enkelt före jag åkte skulle ta subutex för att göra det hela lindrigare. Jag visste att många gånger har jag blivit varnad av etablerade heroinister på diverse avgiftningskliniker och program att subutex är värre än heroin och det kunde jag också hålla med om efter att har försökt sluta via buprenorfin ett antal gånger och blivit så dålig att jag hamnat på sjukhus. Men, det skulle bli lättare med flygresan och nånstans i bakhuvet tänker man väl att det är lite "snällare" de e ju medicin!
Ha! På kliniken säger de - Jag vet att jag inte borde uttala mig så men Kunde du inte ha stannat på heroin sista tiden du kommer att få ett Helvete jämfört med de andra här.

Och ja det stämde-ordagrant. 4 högst fem dagar mådde de andra lite dåligt. Mitt höll i sig i 3 veckor. 3 veckor.. Efter en ibogaine behandling är det ju ingenting mot vad det är annars men ändå. Buprenorfin är gift, lömskt , farligt och värre än Heroin.

ps. det tar inte länge innan du är beroende av drogen och när du väl är det känner du absolut ingenting blir bara normal.

Beware!
Citera
2008-01-29, 01:53
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av treasure
Och ja det stämde-ordagrant. 4 högst fem dagar mådde de andra lite dåligt. Mitt höll i sig i 3 veckor. 3 veckor.. Efter en ibogaine behandling är det ju ingenting mot vad det är annars men ändå. Buprenorfin är gift, lömskt , farligt och värre än Heroin.
Det är för att buprenorfin har en halveringstid på ca 36 h medan heroin har en halveringstid på ca 3 h... Sub sitter tolv gånger så länge i kroppen och det ger förstås en längre abstinens... Men det gör inte sub till ett "gift", det lämpar sig bara mindre bra att sluta med cold turkey (eller med ibogain)... Däremot anses det vara mycket lättare att trappa ner sub än heroin...
Citera
2008-01-29, 14:46
Medlem
Rimbauds avatar
Xanor + Sub

En vän glider över ikväll och han har tydligen tagit 1mg aplrazolam tidigare idag. Skulle det fungera att ge han 0.5 mg sub (ca 6h efter xanorintag) utan att han stupar? Han har ingen tolerans för vare sig sub eller bens.
Citera
2008-01-29, 16:03
Medlem
blondiies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbaud
En vän glider över ikväll och han har tydligen tagit 1mg aplrazolam tidigare idag. Skulle det fungera att ge han 0.5 mg sub (ca 6h efter xanorintag) utan att han stupar? Han har ingen tolerans för vare sig sub eller bens.

Ge honom om du vill, var ju så låga doser så är ju it farligt direkt!
Men har han tidigare erferenhet av andra opiater eller tagit nå annat under senaste tiden? Om han har de så kanske de till och med är lite snålt med 0,5. Fast det är ju olika från människa till människa!

Jag tog min Suboskuld igår! Och jag är ganska nöjd ändå, för första gången på länge så slapp jag opiatillamående, har på senaste mått illa varje gång jag tagit kodein. Men med subban så slapp jag illamående faktiskt!

Det enda dåliga var att det bara räckte i ett dygn en sub8a, pojkvännen fick en liten smakbit av den igår, resten har jag själv snortat upp. Jag som trodde den skulle räcka i några dagar iaf..
Citera
2008-01-29, 18:41
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blondiie
Ge honom om du vill, var ju så låga doser så är ju it farligt direkt!
Men har han tidigare erferenhet av andra opiater eller tagit nå annat under senaste tiden? Om han har de så kanske de till och med är lite snålt med 0,5. Fast det är ju olika från människa till människa!

Jag tog min Suboskuld igår! Och jag är ganska nöjd ändå, för första gången på länge så slapp jag opiatillamående, har på senaste mått illa varje gång jag tagit kodein. Men med subban så slapp jag illamående faktiskt!

Det enda dåliga var att det bara räckte i ett dygn en sub8a, pojkvännen fick en liten smakbit av den igår, resten har jag själv snortat upp. Jag som trodde den skulle räcka i några dagar iaf..

Har man ingen tolerans gör den de, för mig räcker de me 1mg så håller de i sig hela dan sen
Citera
2008-01-30, 10:39
Medlem
blondiies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Har man ingen tolerans gör den de, för mig räcker de me 1mg så håller de i sig hela dan sen

För mig gjorde den inte de, och kan inte förstå varför för sån kraftig tolerans har jag ändå inte har ju bara käkat kodein på senaste tiden, iofs där steg ju toleransen men de var ju bara 8 st jag som jag tog som jag fick effekt av,+ ett hemskt illamående. Tog jag mer under kvällen så fick jag inge mer rus, utan bara slöseri med citt.

Så häg tolerans borde jag inte ha ju, men det vart två doser om dagen nasalt, men var riktigt skönt att vara lite opiatad utan ett må illa, det var nog det totalt bästa av allt!
Citera
2008-01-30, 11:04
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbaud
Jag har aldrig känt direkt nån boost på just buprenorfin och benzo, däremot riktiga opiater

Panodil el alvedon forte har jag hört ska vara bra och käka 2 innan.

Min polare dock utan tol, blev helt väck. Snudd på grynig, satt och noddade och hade sig på en krossad 3mg depot xanor.
Citera
2008-01-30, 16:47
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blondiie
För mig gjorde den inte de, och kan inte förstå varför för sån kraftig tolerans har jag ändå inte har ju bara käkat kodein på senaste tiden, iofs där steg ju toleransen men de var ju bara 8 st jag som jag tog som jag fick effekt av,+ ett hemskt illamående. Tog jag mer under kvällen så fick jag inge mer rus, utan bara slöseri med citt.

Så häg tolerans borde jag inte ha ju, men det vart två doser om dagen nasalt, men var riktigt skönt att vara lite opiatad utan ett må illa, det var nog det totalt bästa av allt!

Det är tydligen så otroligt olika... jag har märkt det genom att läsa lite här & där. En del behöver bara några korn första gången, medan andra tar flera mg utan att det händer något.

Inte ovanligt alltså verkar det som.
Citera
2008-01-31, 21:05
Medlem
Rimbauds avatar
Gränsar till korspost det här, men iaf: Hur är det med alkohol/pangfyllor dagen efter (20-30h) subintag? Någon risk för andningen? Nu snackar vi om en person utan subtolerans.

Tack på förhand
Citera
2008-01-31, 22:59
Avstängd
Postafen gjorde det mesta för mig för Tramadol illamåendet.
Ska sägas dock att jag mest ligger och lyssnar på musik, är för sänkt för att orka göra saken.
Citera
2008-02-06, 19:51
Medlem
Tänkte dra en lina subutux för första gången ikväll, men det känns som jag har lite feber? Spelar det någon roll?

Bättre det säkra före det osäkra
Citera
2008-02-08, 20:52
Medlem
A-Dmps avatar
det ska ju inte vara någon höjdare att ta suboxone intravenöst, men hur är det att ta suboxone rektalt - någon som vet?

/nyfiken kille
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in