2011-03-07, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qix
Rikliga mängder sub + sömnbrist är ett underbart recept för att framkalla
lucid dreams.
Håller med om detta till 100!!

Jag har haft 3 lucid dreams i hela mitt liv:
En gång när jag var 8 år(oavsiktligt)
En gång när jag var 17-8 (försökte framkalla LD varje dag i en vecka.. på söndagen funkade det) och
En gång nu för några månader sedan, låg med laptopen i sängen en tidig morgon och noddade. Beundrande av de vackra CEV:sen mina stängda ögon skapade som jag kunde "påverka" skickades jag in i flera korta lucid-drömmar. Jag kunde "hoppa ur" dem när jag ville och sedan hoppa tillbaka till drömvärlden när jag kände för det. Det var helt underbart och jag har aldrig vaknat upp så tillfredsställd innan.

Har f.ö hört att man ska akta sig från att nuppa i en lucid dream eftersom att man vaknar med kladdiga jarlingar, kan du ^^ konfirmera det?

Vill oxå dela med mig av 2 upptäckter från min väldigt knarkiga helg: 1. Lyrica och sub är en otroligt skön combo (+benz+alkohol gjorde det ännu skönare men det ska jag nog inte rekommendera) 2. Piller-krossarna från apoteket är underbara för sub. Skillnaden mellan att ha hackat ner pillret med sitt slitna SL-kort och att grinda åttorna är enorm! Mer rus för pengarna helt enkelt
Citera
2011-03-07, 01:48
Medlem
Första gången på Suboxone - näsblod och sedan kraftig förkylning. Normalt?
Citera
2011-03-07, 02:36
Medlem
henkishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polkagrispolkagris
Första gången på Suboxone - näsblod och sedan kraftig förkylning. Normalt?
Nej inte normalt.
Citera
2011-03-07, 02:52
Bannlyst
Lugnt att ta Subutex om ungfär 1-2tim ifall jag har käkat 30mg OxyNorm idag vid 7tiden imorse?
Citera
2011-03-07, 03:00
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdboll
Lugnt att ta Subutex om ungfär 1-2tim ifall jag har käkat 30mg OxyNorm idag vid 7tiden imorse?

Jag skulle avråda dig från att göra det. Den absolut drygaste avtändningen jag har haft var när jag slog i mig 40 mg oxy på morgonen vid 6 tiden. Runt midnatt den dagen kände jag inte av oxyn något, och började även få ångest. Allt jag hade var en halv subutex som jag skickade i mig och helvete vad dålig jag blev. Sängliggandes i 2 dygn med frossa och dille. Åtminstone så som jag upplevde det. Kanske var sjuka drömmar bara. Kunde iallafall inte skilja på dröm och verklighet. Nä, det gör jag aldrig om..
Citera
2011-03-07, 03:26
Medlem
Kung_Kenos avatar
En vän till mig som undrar över lite grejer och jag tänkte att ni skulle kunna hjälpa mig att få lite svar till han.
Håller själv på med sub men håller stenhård regler att bara ta vid visa tillfällen, sista jag vill bli är fysiskt beroende av sub/opiater...

Men till saken min vän har kört lite väl under några månader nu, max 6 månader.
Han tänkte ta ett längre uppehåll nu och undrar vad han har att väntar och vad som skulle kunna lindra ATn.
Doserna han har tagit är 4mg åt gången, inte varje dag. han kan ta 4mg ena dagen och sen vara utan 3-4 dagar och sen köra på igen. Och ibland blir det nått "race" i 3 dagar i rad. Han säger själv att han inte får nått ut av det mer än att han känner sig "frisk" så säga bara.

Vad tror ni, ska han gå CT eller trappa ner? Vet ju att de finns folk som går på 2st 8mg om dagen under längre tider och dom verkar ju verkligen må PISS länge dessutom.. Men som tur är har de inte gått så långt för min vän än..

OT: är lite onykter och har dysterleksi så ursäkta eventuella stav fel och konstiga meningar haha.

Och om ni behöver mer info för att kunna ge tips och råd så skriv gärna så fixar jag det

Tack på förhand/keno
Citera
2011-03-07, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShizzleNizzle
Jag skulle avråda dig från att göra det. Den absolut drygaste avtändningen jag har haft var när jag slog i mig 40 mg oxy på morgonen vid 6 tiden. Runt midnatt den dagen kände jag inte av oxyn något, och började även få ångest. Allt jag hade var en halv subutex som jag skickade i mig och helvete vad dålig jag blev. Sängliggandes i 2 dygn med frossa och dille. Åtminstone så som jag upplevde det. Kanske var sjuka drömmar bara. Kunde iallafall inte skilja på dröm och verklighet. Nä, det gör jag aldrig om..

Gick skitbra o ta Sub. Testade ta pytte lite först, o de gick skitbra. Sen tog jag en vanlig dos. Intravenöst såklart.
Citera
2011-03-07, 13:02
Medlem
Varför skjuter folk sub? Är inte medicinen framtagen just för att det inte skall gå? Jag vet att det går men det lär inte vara speciellt bra för en.
Har själv provat skjuta sub vid ett par tillfällen när sub precis kom till Sverige men tyckte att det var helt värdelöst, snorta var mycket bättre.
Ger det verkligen bättre effekt?
Om man nu går över på sprutor varför tar man sub överhuvutaget? Känns som det är en gräns man gått över och då är det väl lika bra att ta heroin istället?

Ursäkta alla knäppa frågor, försöker förstå .
Citera
2011-03-07, 13:44
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokinS
Varför skjuter folk sub? Är inte medicinen framtagen just för att det inte skall gå? Jag vet att det går men det lär inte vara speciellt bra för en.
Har själv provat skjuta sub vid ett par tillfällen när sub precis kom till Sverige men tyckte att det var helt värdelöst, snorta var mycket bättre.
Ger det verkligen bättre effekt?
Om man nu går över på sprutor varför tar man sub överhuvutaget? Känns som det är en gräns man gått över och då är det väl lika bra att ta heroin istället?

Ursäkta alla knäppa frågor, försöker förstå .

Jag kan ju bara svara för mig själv. Och i mitt fall så var det som så att jag provade oxycontin intravenöst några gånger, blev torsk på både oxyn och sprutorna. Höll på med det i ett år ungefär, sedan började oxyn bli mer och mer svårtillgänglig så jag fick helt enkelt fixa sub för att hålla mig frisk. Då var jag redan manisk i det här med att skjuta i mig olika preparat, så jag tog suben på samma sätt och har gjort det ett tag nu. Dock har jag lagt ner verktygen för tillfället då jag snart ska bli pappa. Känns inte så kul att springa runt med en barnvagn och stickmärken över hela armarna nu när det snart är sommar..
Citera
2011-03-07, 13:56
Bannlyst
Jag skjuter Sub av 1 anledning. Jag orkar inte vänta 40min innan man känner något när man intar det via snoken då jag bara tar Subutex ifall jag har en avtändning från någon CS.
Citera
2011-03-07, 15:18
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdboll
Jag skjuter Sub av 1 anledning. Jag orkar inte vänta 40min innan man känner något när man intar det via snoken då jag bara tar Subutex ifall jag har en avtändning från någon CS.
Och det är fullständigt omöjligt att tänka 40 minuter framåt i tiden och snorta subben 40 min innan du vill ha påslaget??
Citera
2011-03-07, 15:52
Medlem
Urbanoroligs avatar
Vad får man ge för ett Norspan Depotplåster 20 mikrog/timme?

Gatupris då ca.

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in