2010-12-26, 05:06
Medlem
wsbs avatar
Wow, vad opioider är outstanding. Även de sämsta varianterna i form av buprenorfin ligger ljusår före alla andra droger.
Citera
2010-12-26, 05:29
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryPotterfanNr1
haha kommer bli känd på Fb som "killen som inte känner av xanor"
Det tog ett tag men sen gick det snabbt. Blev inte överdrivet borta, grymt avslappnad och seg på ett postivt sätt, snortade 4 mg. Känns som man har varit ute o gått några mil och äntligen kommer hem tar de lugnt. Ganska najs, men får inga glädje känslor, bara fysiskt bra. Tror att min kropp är jävligt konstig, reagerar faan konstigt på det mesta.

Det är ovanligt att folk gillar opioider från första ögonkastet, åtminstone i min bekantskapskrets. Jag tog både tramadol, kodein, buprenorfin och t.o.m. oxykodon flera gånger utan att fastan för det. Men sedan en vacker dag så gick det bara upp ett ljus för mig vad det hela handlar om.

Att lära sig gilla opioider är lite som att lära sig tycka om whiskey, men när man väl gjort det, så är det bättre än några andra droger. Det går över huvud taget inte att jämföra med någonting annat än kärlek.

Citat:
Ursprungligen postat av HarryPotterfanNr1
Lite off topic, men senaste tiden har jag känt mig totalt avstängd rent känslomässigt Eller haft grym ångest. Skulle vilja hitta en drog som man mår bra av, som gör så man känner massor, eller behöver ju inte bara vara positiva känslor bara att mina känslor blir kraftigare. Det ända som riktigt funkat är alkohol, men bestämmt mig för att sluta supa, annars kommer mitt liv gå under. Låter säkert helt sjukt detta.. Men skulle vara grymt tacksam om nån hade nått förslag på nått.

Osäker på vad du söker, men här är några förslag:

Cannabis = Känslor blir kraftigare (både positiva/negativa).

Opioider (t.ex. buprenorfin, tramadol, heroin) = Sinnena bedövas och ersätts av välbefinnande. Som du beskrev det känns det ungefär som när man gått en lång promenad och känner sig nöjd med sig själv, men när man hittar hem ordentligt toppar det både after work, after sex och after mat tillsammans.

MDMA = Om du är ute efter ett renodlat lyckorus utan att du bedövar dina vanliga känslor är det ecstasy som gäller.
Citera
2010-12-26, 14:28
Medlem
bumbaclot.s avatar
Kan jag ta buprenorfin (norspan plåster) idag om jag tog oxy i förrgår utan att det påverkar ruset negativt? Antar att ruset inte blir sämre men frågor ändå för säkerhets skull.
Citera
2010-12-26, 16:30
Bannlyst
Kan man ta en 0.5 sub på nyår utan att bete sig allt för zombielikt? Jag dricker inte alkohol och sub är det som finns tillgängligt.
Citera
2010-12-26, 21:13
Medlem
LookAlives avatar
Boostar Zopiklon sub?

Jag valde att lägga detta här då det trots allt rör sig om opioider i grund och botten. Som rubriken lyder.. Jag blev vaken på tjo inatt, sov 3-4 timmar på dagen, rökt några bloss.. men känner mig grymt trött och omotiverad.. Körde en lina sub för någon timme sen (Sub är den drog jag tar oftast, samt är hooked på) har dock tillgång till zopiklon, så jag undrar om denna boostar opis som benso gör? Har hört att just zopiklon ska vara rätt likt just benso? Vill inte bli trött och somna, bara boosta suben jag tagit för en stund sedan

Tacksam för svar!

Vänliga hälsningar
Citera
2010-12-26, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d0ck
Kan man ta en 0.5 sub på nyår utan att bete sig allt för zombielikt? Jag dricker inte alkohol och sub är det som finns tillgängligt.
Tror inte det ska vara några som helst problem.

Du kommer att få "opiatögon" men det är inte så att folk märker av det (jag har 10x hellre minipupiller än stora pupiller som man får av weed). Jag var subbad en hel del i jul och ingen släkting tyckte att jag såg konstig ut eller betedde mig udda. Folk kommer nog bara tro du är full.
Citera
2010-12-27, 17:35
Medlem
elgecys avatar
Är det några problem att ta sub när man är riktigt förkyld, ont i halsen och därav andas trögt? Har inte tid att dö av andningsdepression just nu.
Citera
2010-12-27, 18:06
Medlem
Rasclaats avatar
Hej! Måste säga jag gillar Buprenotex MYCKE bättre än suboxone och subutex i och med att jag ivar dom, jonkat i 4 dagar med lagom doser vet inte exakt hur mycket per dag men kanske en halva iv då också, sen idag så köpte jag en bruprenotex o sköt cirka 2 mg och jävlar vilken rush, trots att jag redan hade opiat tolerans så slog den som fan, väldigt lätt och lösa. Suboxone är ju livsfarliga och iva (iallafall enligt mig) vaknar upp mitt i natten och har en sjuk frossa, hänt 3 gång sen dess avstår jag hellre och bli "subbad" när det gäller suboxone. Tycker även att buprenotex slår bättre iv än dom gamla subutexen, kanske inbillning men i och med jag tatt jonk i några dagar och riktigt bra varor också faktiskt och tog en liten svag fix typ en timme inna jag iva buprenotexen och ändå så rushar det som fan fortfarande och iva vid kl14.00, så jag är mycket nöjd hehe myspys ikväll igen
Citera
2010-12-27, 19:19
Medlem
Knarkar-Kockens avatar
Sub och ssri (fluoxetin, prozac) ska väl inte va någon fara att blanda? det är väl bara tramadol som går på serotonin inom opioid/opiat familjen?
Citera
2010-12-27, 21:10
Medlem
Knarkar-Kockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkar-Kocken
Sub och ssri (fluoxetin, prozac) ska väl inte va någon fara att blanda? det är väl bara tramadol som går på serotonin inom opioid/opiat familjen?

Ingen som kan säga något snabbt?
Citera
2010-12-27, 23:32
Medlem
HarryPotterfanNr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Osäker på vad du söker, men här är några förslag:

Cannabis = Känslor blir kraftigare (både positiva/negativa).

Opioider (t.ex. buprenorfin, tramadol, heroin) = Sinnena bedövas och ersätts av välbefinnande. Som du beskrev det känns det ungefär som när man gått en lång promenad och känner sig nöjd med sig själv, men när man hittar hem ordentligt toppar det både after work, after sex och after mat tillsammans.

MDMA = Om du är ute efter ett renodlat lyckorus utan att du bedövar dina vanliga känslor är det ecstasy som gäller.

Tack för svaret!
Tror MDMA skulle passa mig, så måste testa nån dag, tyvärr är det ju inget man kan gå på varje dag.
Jag har verkligen fattat tycke för Oxycontin, mycket skönare än sub.
Citera
2010-12-27, 23:58
Medlem
Kapillärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkar-Kocken
Ingen som kan säga något snabbt?

Ska inte vara någon fara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto