Citat:
Ursprungligen postat av HarryPotterfanNr1
haha kommer bli känd på Fb som "killen som inte känner av xanor"
Det tog ett tag men sen gick det snabbt. Blev inte överdrivet borta, grymt avslappnad och seg på ett postivt sätt, snortade 4 mg. Känns som man har varit ute o gått några mil och äntligen kommer hem tar de lugnt. Ganska najs, men får inga glädje känslor, bara fysiskt bra. Tror att min kropp är jävligt konstig, reagerar faan konstigt på det mesta.
Det är ovanligt att folk gillar opioider från första ögonkastet, åtminstone i min bekantskapskrets. Jag tog både tramadol, kodein, buprenorfin och t.o.m. oxykodon flera gånger utan att fastan för det. Men sedan en vacker dag så gick det bara upp ett ljus för mig vad det hela handlar om.
Att lära sig gilla opioider är lite som att lära sig tycka om whiskey, men när man väl gjort det, så är det bättre än några andra droger. Det går över huvud taget inte att jämföra med någonting annat än kärlek.
Citat:
Ursprungligen postat av HarryPotterfanNr1
Lite off topic, men senaste tiden har jag känt mig totalt avstängd rent känslomässigt Eller haft grym ångest. Skulle vilja hitta en drog som man mår bra av, som gör så man känner massor, eller behöver ju inte bara vara positiva känslor bara att mina känslor blir kraftigare. Det ända som riktigt funkat är alkohol, men bestämmt mig för att sluta supa, annars kommer mitt liv gå under. Låter säkert helt sjukt detta.. Men skulle vara grymt tacksam om nån hade nått förslag på nått.
Osäker på vad du söker, men här är några förslag:
Cannabis = Känslor blir kraftigare (både positiva/negativa).
Opioider (t.ex. buprenorfin, tramadol, heroin) = Sinnena bedövas och ersätts av välbefinnande. Som du beskrev det känns det ungefär som när man gått en lång promenad och känner sig nöjd med sig själv, men när man hittar hem ordentligt toppar det både after work, after sex och after mat tillsammans.
MDMA = Om du är ute efter ett renodlat lyckorus utan att du bedövar dina vanliga känslor är det ecstasy som gäller.