2011-02-21, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Danny Rampling
Bleh, mailkran som alltid hade och dessutom körde rabatter försvunnit här... och vet inte något i närheten förutom plattan... några tips?

Vad tycker ni e bäst, köra på morgonen eller natten? Själv är jag en child of the night helt klart även om dagen kan bli rätt gurglig och kul på sub hehe

Har märkt ibland att jag kan få sjukt olika euforikänslor beroende på location, sjukast var nog på cosmonova och det var helt flippat :>:> kan rekommenderas men inte för den som har lätt till illamående kanske.

Peace,

Ojdå, för mig är det inte natt som gäller Dagen allti direkt när jag vaknar i princip max 3 tim efter. Kan inte stå emot att veta att det ligger här hemma och inte röra! dagen går segt allt är tråkigt. Sedan när man tar sin subutex fix så blir hela dagen super! Kan dock bli långtråkigt mot kvällen som jag har just nu :/

Suttit spelar fifa och BF2 Hög på Subutex i sanrt 3månader i streck varje dag:P

Tränar ju dock gym seriöst och så vidare med så går inte ner mig, snarare tvärtom stiger i vikt som fan. Så slösar inte bort hela dagarna direkt. Gym först sub sen direkt efter , är en fin sak

Väntar in sommaren med storm! Så¨att man kan glida ute skön i kroppen i juni månad på student veckan och cykla omkriong och titta på alla heta flickor som strör omkring överallt det är vad jag går och väntar på!

Blev visst skriv glad nu märkte jag haha tack för mitt lilla tal
Citera
2011-02-22, 11:49
Medlem
Kan jag köra bil på 1 mg suboxone?
Citera
2011-02-22, 12:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Donkeyroller
Torka på Vita S i Östergötland nu :/ Sthlm nästa för ett mindre inköp kanske ? Synd att Subutexen alltid ska ta slut på helger. Så man inte kan skicka med posten via mejl kran! Typiskt tror det är 5e gången i rad som det tar slut och det är helg!

//
Precis samma sak här. Gled du upp till stockholm?
Kanske att man kunde göra en samlad resa och plocka med lite ordentligt.
Är rätt trött på att saker och ting alltid är slut när man minst vill det.
Vore skönt att kunna vara oberoende av kranen ett par månader iallafall.
Citera
2011-02-22, 13:31
Medlem
Barréshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandare463084
Kan jag köra bil på 1 mg suboxone?
Jag har gjort det och det gick bra, men absolut inget jag rekomenderar..
Citera
2011-02-22, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qix
Precis samma sak här. Gled du upp till stockholm?
Kanske att man kunde göra en samlad resa och plocka med lite ordentligt.
Är rätt trött på att saker och ting alltid är slut när man minst vill det.
Vore skönt att kunna vara oberoende av kranen ett par månader iallafall.
Det finns väl tillräckligt i Ögötland
Citera
2011-02-23, 05:26
Medlem
Ninyah218s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Gjorde en sökning, men fann bara svar på det jag redan visste, nämligen att buprenorfin har väldigt låg tillgänglighet peroralt och att den är något bättre sublingualt. Frågan är dock hur stor biotillgänglighet substansen har vid rektalt intag. Någon som råkar veta detta? Är det liknande som vid vanligt morfin eller är det bättre/sämre? IV förstår man ju antagligen är bäst, men hur mycket skiljer det sig från rektalt intag?

Siffrorna är väl inte exakta, men ger kanske en fingervisning om hur det ligger till med morfin iaf, detta är vad jag läst främst här på FB dock så att.... Peroralt = 10-25%. Nasalt = 25-35%. Rektalt = 60-80%. IV = 95-100%... Sen får man väl ta detta med en liten nypa salt, men erfarenhetsmässigt personligen så stämmer det ganska bra då t ex Morfin Meda suger peroralt medan man får en riktigt fin effekt vid rektalt intag, och väldigt bra vid IV såklart...

Nån som har koll?

Peace!

Det här är något som Jag, och säkert många andra här, funderar över.
Finns det ingen komplett lista som är åtminstone Någorlunda Korrekt över Biotillgängligheten Rektalt? Nasalt/Sublingualt/IV osv finns det ju medicinska bedömningar på redan, tom vad fan det nu kallades igen, Trans nånting, i Plåster Form dvs. Till Och Med, så Rektalt BÖR ju förfasen finnas vid det här laget??
Har sökt på google men får bara upp resultat om nån ny jävla Buprenorfin Gel som ska användas för Rektalt bruk eller nått sånt skit.. och om dom håller på med nån sån jävla grej då lär dom ju ha undersökt den Rektala Biotillgängligheten samt skadligheten och liknande. Lär nog inte tära särskilt mycket på ändtarmen dock om man inte sitter som nån IV torsk och kör rövpannor en gång i timmen eller nått då..

Så INGEN som har en Realistisk siffra på det? att det bara skulle vara likvärdigt Nasalt/Sublingualt har Jag Väldigt svårt att tänka mig. Det bör vara MYCKET högre Biotillgänglighet än så. Med tanke på hur Buprenorfinet fungerar och den där jävla Enzymen i Levern som bryter ned Buprenorfinet lr hur fan det nu var det fungerade när det tog sig runt i kroppen, Samt att man har så Otroligt mycket fler blodkärl i Ändtarmen än vad man har under Tungan eller i Näsan så kan inte tänka mig att det bara har samma tillgänglighet som Nasalt & Sublingualt... det Kan fan inte stämma verkligen!?
Citera
2011-02-23, 06:10
Medlem
Ninyah218s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elysa
Har en liten fråga ang Rektal administrering.

Kan man på något sätt"boosta" det? Kanske tillsätta salt, kanske kan det göra slemhinnorna mer mottagliga till Subutexen, eller något annat?? Kall eller varmvatten?

Ja ni förstår!

Kanske lite dumma idéer men vill maximera effekten, och är sugen på en rövpanna =)

Vill också ha svar på den här frågan!
Har slutat med Nasalt nu sen en 4-5dagar tillbaka och kör endast rektalt då jag har flera kartonger med nya Pumpar tillgängligt, är ju inte världens hygieniska sak att köra upp samma pump varenda gång direkt... Men vad finns det för knep för att få upp Biotillgängligheten på Bup Rektalt? Och vad ligger den Egentligen på? Kan bara inte stämma att den ligger på samma som Nasalt/Sublingualt!?
Har snurrat runt nu men inte kunnat få annat än gissningar på att det verkar vara samma som med
nasalt/sublingualt. Men den måste ju vara högre än så om man tänker rationellt. Det finns ju så mycket mer blodkärl som tar upp b8an i ändtarmen än i näsan och under tungan lixom?
Dessutom så är väll blodkärlen ytligare i ändtarmen än vad dom är under tungan och näsan..?

Simma lugnt! /Ninyah
Citera
2011-02-23, 09:32
Medlem
Ninyah218s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Natten, utan tvekan. Jag gillar att ligga i dvala och nodda bort timmarna.. och det är ju.. eeh, inte riktigt en hobby som är varken rumsren eller socialt accepterad ute bland folk.

hahaha vilken lysande beskrivning! och det låter som mitt liv dom senaste åren eller nått...
men i år så är det annorlunda, går fortfarande på b8 just nu dock. och fortfarande nattetid som gäller som alltid... men har en hel del att göra så måste sitta mycket vid datorn.
men fan vad skönt när man noddar iväg, sitter här och noddar fram och tillbaka nu. drömmer upp världens scenarion och kommer på idéer tack vare det jag sitter och läser om innan jag noddar men tack vare att jag blandar b8an med Alprazolam, Iktorivil och ibland Diazepam och den som raderar minnen totalt men är sååå underbar på alla andra sätt, dvs Lorazepam, så kommer jag inte ihåg mina nodd drömmar och idéer. vilket börjar bli jävligt irriterande!!
Citera
2011-02-23, 13:23
Medlem
Hej!

50kr/0.4mg är normalpriserna där jag bor i sverige,50st=1kartong så ca 35-40kr/st är standard.

Vid köp av större mängder så kanske man kan komma ned i priser runt 30kr/st

Med jämnförelse med t.ex subutex 8mg som kostar 250-300kr iregel så drar kostnaden iväg rätt så rejält.

Men det jag personligen märkt är att temgesicen är mera potent än subutex mg för mg så att ta samma dosering är rätt onödigt!

Som exempel så mår jag minst lika bra på 4mg temgesic som jag gör på 8-10mg subutex(verkar va samma med polare som testat på detta rått gift under åren och dessutom så verkar just temmarna vara ngt som de flesta föredrar istället för b8,men det handlar om kostnaden till 99% i fallen och då är ju trots allt b8 den billigar sorten att handla om man behöver denna medecin!

MVH+ta det lugnt,jävla rått gift vid längre användning med beroende å avtändningar som heter duga=usch o fy faaaeeeen!
Citera
2011-02-23, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tem04
Jag såg en sida på nätet som sålde 0,2mgare Temgesic dom tog 50kr st per tabl.
(Googlade på Temgesic)
Så en hundring är kanske inte så jävligt på gatan.....men men......
Jag skulle tyvärr aldrig sälja en enda Temgesic för 100kr men det är för att jag behöver dom för att leva, lika så mina 25 mg,s Ocascand och mina Apodorm (Nitrazepam)

Hej!

Jo jag känner vad du säger,har samma/liknande tabbar för att klara dagen på recept,temmare 0,4mg+nitrazepam+ketogan och utan dessa så mår jag skit+är dålig på kuppen m.a.o så livs viktigt för både värken och att ej bli sjuk efter jag haft dessa jävla meds i länge nu!

MVH(tjaa,jobbigt att man är tvungen att ta skiten,vore bättre att kunna ta vid behov istället är min tanke)
Citera
2011-02-23, 16:18
Medlem
Danny Ramplings avatar
Har aldrig provat att ta sub med xanor men tänkte göra en test run här i dagarna, folk säger ju att det är mumma...

Hur blir man? Somnar/däckar man? Är det farligt :s Ska jag försöka hålla mig vaken eller är man liksom vaken automatiskt av att det är ett "buzz" i ruset?
Citera
2011-02-23, 17:29
Bannlyst
Vad kostar en 8a sub?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här