2010-10-16, 14:59
Medlem
Muffincakes avatar
Jobbigt det där, tänker i samma banor som dig fast jag har gett mig fan på lördagar bara, helst inte varje lördag.
Citera
2010-10-16, 16:11
Medlem
Bertil85s avatar
Subutex har en giftig "avtändning" mig tog det två månader innan det var återställt.
Har ej kollat ditt schema men tänk på att det inte är heroin du tänder av.
Visst kan/kommer det bli jobbigt men det är alltid bättre att tända av tidigt än för sent.
Lite beroende på hur länge du har gått på sub, ger olika "tider" som avtändningen gäller.

Håll bara ut så ska det fixa sig.
Citera
2010-10-16, 17:53
Medlem
Just Buprenorfin fungerar vääldigt olika för oss alla.
Jag tex. har illegalt gått på Subutex i halvår och slutat tvärt utan några anstinensymptom. Vet inte varför den bete´r sig så dock.

Sluta absolut så fort du bara kan, du skulle ha spolat ner allt igår.
Citera
2010-10-16, 17:54
Medlem
Krimkramss avatar
Känner igen mig som fan i dig, när du säger att du inte är säker på om du är beroende. Men tänker på det likförbannat hela tiden princip. Jag har alltid sub hemma, Inte en chans jag inte skulle klara att gå tänka på att jag inte har. Och då måste man fixa helt enkelt. Men bara för jag har sub jämt behöver jag inte gå tänka sådär. Sen gäller ju att kunna hålla sig borta från det bara. Med lite självdiciplin funkar det. Men inte alla som har det.

Jag skulle säga bara att du inte ska ta sub något mer på en vecka eller två. Innan du "sjuknar in".. Det är ett helvete.

Det är för ditt eget bästa, opiatberoende är ett gift. Svårt som fan att sluta med också. Och det sätter sig psykiskt nå fruktansvärt. Tror mer det sitter i psyket än vad det gör fysiskt.

Hoppas allt ordnar sig.

Fridens.
Citera
2010-10-16, 18:25
Medlem
LookAlives avatar
Känner igen mig som fan! Sluta INNAN du sjunker ännu längre in som jag.. när man väl börjat få fysiska abstinenssymptom är det nästan omöjligt! Myrkrypningarna och rastlösheten och deppet är så jävla jobbigt! Jag har gått på sub nonstop i ett år nu.. varje dag.. och innan det hade jag uppehåll någon månad.. före uppehållet hade jag hållt på i ca 2 år, men aldrig fått någon fysisk abs.. då var det ganska lätt jämfört med nu att sluta.. får jag inte tag i sub så sitter jag bara som ett jävla kolli framför datorn.. orkar inte göra ett skit.
Citera
2010-10-16, 19:21
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Just Buprenorfin fungerar vääldigt olika för oss alla.
Jag tex. har illegalt gått på Subutex i halvår och slutat tvärt utan några anstinensymptom. Vet inte varför den bete´r sig så dock.

Sluta absolut så fort du bara kan, du skulle ha spolat ner allt igår.

Jupp... extremt olika när det gäller både doser och abstinens. Vet ingen opioid som har har en sådan lång linje mellan "lite" och "mycket" när det gäller allt som har med Sub att göra. På andra opioider så är glappet mellan folks erfarenheter betydligt mindre.

När det gäller abs så får ju vissa bara lite myrkrypningar och kanske lite svettningar när de slutar med Sub medan andra får hela köret, som en heroinabstinens. Grymt orättvist =/

Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
vafan ska man göra?

Går väl tyvärr inte att göra så mycket annat än att sluta, om du inte vill bli fast. Som de andra säger också... om du tycker det är jobbigt nu så se till att sluta medan du "kan". Har du inte blivit fysiskt beroende än så har du iaf en "betydligt lättare" chans att fortfarande klara av att sluta. Det är jobbigt nog att vara psykiskt beroende men det blir ju värre när man är både psykiskt och fysiskt beroende.

De fysiska abstinenserna blir ofta värre och värre för varje gång också så om det skulle visa sig att du redan är fysiskt fast men inte upplever det som fruktansvärt... så betyder inte det att det garanterat blir lika enkelt nästa gång.

Vissa (inkl jag) blir ju så dåliga att man inte tar sig ur sängen/soffan. Hela kroppen värker (molar, pulserar/svider) något fruktansvärt och man kräks och är lös i magen. Man ligger bara och gungar och gråter, ibland yrar pga feber.

Förhoppningsvis så tillhör du dom som inte blir så jättedåliga av Sub, jag känner en hel del såna. Kollade aldrig din kalender men abstinensen kan komma efter allt från 1-7 dagar typ. För vissa tar det alltså långt tid innan de blir dåliga.
Citera
2010-10-17, 10:47
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kloty
Hur mycket tar du varje gång?

Försök och håll upp en vecka eller nåt och se om du blir dålig...

tack för alla svar men för att svara på detta så tar jag mellan 1-4 mg kanske beroende på hur många dar det gått...i början klarade jag mej fint på bara 1mg och nodda en hel dag, nu behöver jag mer och mer hela tiden samt oftare, känns som att ruset dör efter nån timme, och då fyller jag på igen.

det är nu slut som tur är och ska försöka att ge mej fan på att inte ta nåt nu på ett tag men det e så jävla svårt för suget tar över viljan att sluta.
Det var samma sak när jag var beroende av dxm, tog det inte varje dag typ men iaf 1 gång i veckan i över 2 års tid, nästan 3 och jag mådde fruktansvärt på mina AT's...går inte ens beskriva (tror iofs jag gjort det i nåra trådar) ändå fortsatte jag nästa vecka o hade glömt att jag mådde dåligt. Tillslut fick jag inget rus alls utan bara spydde och det var som att få AT direkt...fyfan säger jag bara, tur det försvann tillslut men sub finns ju fan överallt och det kommer inte bara försvinna helt plötsligt!
Citera
2010-10-17, 13:00
Medlem
Subutex Hjälp!

Vart vänder jag mig för att få komma på ett "utvärderings-möte" för att komma in på sub program?
Där jag bor finns inget program inom en 15mils radie. Men har PIVA/Beroebdekliniken 5-10Mil ifrån där jag bor men då blir det 20-25mils avstånd till närmaste program (som jag känner till) om nu dom kan hjälpa mig elr råda mig. Någon som har erfarenheter. Soc hjälper mig inte och inte heller vuxenpsyk.
JA KLARA INTE AV ETT LIV UTAN SUB AV MEDICINSKA SJÄL (SNRI EFFEKTEN)
Eller finns det något annat preparat som ni känner till som är just SNRI? Jag klara mig utan fysiksk effekt då det inte lockar mig, bara den psykiska effekten. Har varierat mellan tramadol och subutex/exon i ca 2 år nu med 0.2-0.5 mg doser,
tack flr svaren om så
Citera
2010-10-17, 13:03
Medlem
flohult1s avatar
Vad menar du med att varken psyket eller soc hjälper dig?

Vad har du frågat om för hjälp?

Du har gjort dig subutexberoende, är det detta du hävdar är medicinska skäl?

0.2-0.5 mg / doseringen på vad?
Senast redigerad av flohult1 2010-10-17 kl. 13:05.
Citera
2010-10-17, 13:10
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
SNRI-läkemedel i Sverige

* Venlafaxin (Efexor, Efexor Depot)
* Duloxetin (Cymbalta)

I utlandet även:

* Doxepin (Sinequan)

Alltså, du kommer ju inte få sub utskrivet om du inte har 2 års dokumenterat heroinberoende eller vad fan det är. Kanske räcker med 1 års dokumenterat subutexberoende eller nåt också, vet inte riktigt. Men det jag försöker säga är att du får berätta lite mer om dig själv
Citera
2010-10-17, 13:39
Medlem
dronezones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Alltså, du kommer ju inte få sub utskrivet om du inte har 2 års dokumenterat heroinberoende eller vad fan det är. Kanske räcker med 1 års dokumenterat subutexberoende eller nåt också, vet inte riktigt. Men det jag försöker säga är att du får berätta lite mer om dig själv
Nej det är kört.
Tycker det är förjävligt att 17 åringar springer runt och pundar.
Sen sxå fort dom tagit en lina skriker dom att det är BEROENDE.
Skitsnack säger jag bara låt de som verkligen behöver få plats i programmen.
Jävla idiot!
Citera
2010-10-17, 13:40
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
tack för alla svar men för att svara på detta så tar jag mellan 1-4 mg kanske beroende på hur många dar det gått...i början klarade jag mej fint på bara 1mg och nodda en hel dag, nu behöver jag mer och mer hela tiden samt oftare, känns som att ruset dör efter nån timme, och då fyller jag på igen.

det är nu slut som tur är och ska försöka att ge mej fan på att inte ta nåt nu på ett tag men det e så jävla svårt för suget tar över viljan att sluta.
Det var samma sak när jag var beroende av dxm, tog det inte varje dag typ men iaf 1 gång i veckan i över 2 års tid, nästan 3 och jag mådde fruktansvärt på mina AT's...går inte ens beskriva (tror iofs jag gjort det i nåra trådar) ändå fortsatte jag nästa vecka o hade glömt att jag mådde dåligt. Tillslut fick jag inget rus alls utan bara spydde och det var som att få AT direkt...fyfan säger jag bara, tur det försvann tillslut men sub finns ju fan överallt och det kommer inte bara försvinna helt plötsligt!

Nej problemet med opiater är ju att när man fått in foten i den världen så finns det ju hela tiden.. försöker du lägga av och slutar att ringa kranarna så kommer dom börja ringa dig till slut!

Du borde verkligen hålla dig borta nu när du har slut på grejerna..för fysikt opiat-beroende, ja..det blir inte mycket allvarligare än så. Börjar du må dåligt fysiskt och springer och köper nytt igen nu så vet du att du är fucked. Och har du en gång gått över tröskeln att du blivit fysiskt beroende så har du "förstört" sub (och opiater/opioider) för all framtid..även om du blir clean efter det så kommer du aldrig kunna ta "nån gång då och då" igen, för tar du bara t ex 2 dagar i rad efter månaders uppehåll så är det som du aldrig slutat och du är mitt uppe i det igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in