2010-10-12, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ufolina
Hur går det nu då? Kommer nog att få tända av själv efter 7år!!! Va fan 7 år Oj oj

Jag kommr troligen bli utkastad från sub programmet idag, men kan få ett par veckors nedtrappning men det kommer knappast att räcka.
När jag var på avgiftning på Lindalen för några år sedan sa läkaren att det kunde ta ca 1 månad för varje år man gått på subutex. Så då blir det 7 mån Bättre än metadon avtändning iaf

Hoppas att det går bra för alla er som försöker sluta. Fortsätt kämpa
Hejsan,
Oj det lät inte kul att du får foten från programet. Långkörarna som har ett par år i programet brukar ha en rätt stabil situation.
Har själv nyss börjat i programet.

Varför får du foten? (Om jag får fråga, du får gärna skicka PM om du inte vill ta det öppet)
Citera
2010-10-12, 13:17
Medlem
en halv kvart blir vell bara 1mg eller är jag helt fel ute?
8/2=4 (en halv)
4/2=2 (en kvart)
2/2=1 (en halv kvart)

Citat:
Ursprungligen postat av Zoras
Om du aldrig testat sub förut och har låg tolerans mot opiater skulle jag personligen rekomendera att börja med en halv kvart av en subutex 8a. Dvs 2mg.

Om du fixar en subutex 8mg så dela den först på hälften. Sedan tar du en halva och delar den igen på hälften.
Du har nu en kvart.

Dela den kvarten på hälften igen och ta det du får fram och krossa det så fint du kan.

Rulla en sedel (eller en del av vanligt skrivarpapper), dela upp pulvret till en smal lina och dra upp hälften av det SAKTA (inte som på film) i ena näsborren och det resterande i den andra.

Känns efter hur du mår efter 30 minuter. Känner du att du vill ha mer, fyll på.

Ha det bra och må väl! :-)
Citera
2010-10-12, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik686
Testa att röka dem, PAIN- beskriver väldigt bra i den här tråden hur man gör (är fentanylplåster, men det borde gå lika bra)

https://www.flashback.org/t1161436

Tackar för tipset!
Citera
2010-10-12, 17:45
Medlem
Krehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziooon
en halv kvart blir vell bara 1mg eller är jag helt fel ute?
8/2=4 (en halv)
4/2=2 (en kvart)
2/2=1 (en halv kvart)

Du har rätt, och jag tror att någon tog upp det tidigare.
Citera
2010-10-12, 17:48
Medlem
Krehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffincake
Var det inte sub man inte fick ut mer effekt på efter ca 24mg eller något? Läste nåt sånt fast det kanske inte handla om sub.
Jo, buprenorfin har ett tak på 24mg.

Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
lika bra att försöka hålla mej nåra dar nu från att ta nåt men det e inte lätt
iaf som det är nu får man knappt effekt längre
Håller med ... ska försöka vara helt ren från opioider i två veckor nu. Riktigt jobbigt, är det ...

Någon som vet hur lång tid det tar för 8mg buprenorfin att lämna kroppen?
Citera
2010-10-12, 18:32
Medlem
Dikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Jo, buprenorfin har ett tak på 24mg.

Håller med ... ska försöka vara helt ren från opioider i två veckor nu. Riktigt jobbigt, är det ...

Någon som vet hur lång tid det tar för 8mg buprenorfin att lämna kroppen?

3 dygn ca sägs det. Jag tog i fredags och ska pissa imorgon onsdag. Så jag ber för att det nu är 3 dygn och det har gått ur. Mvh D
Senast redigerad av Dike 2010-10-12 kl. 18:41.
Citera
2010-10-12, 19:21
Medlem
weed-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dike
3 dygn ca sägs det. Jag tog i fredags och ska pissa imorgon onsdag. Så jag ber för att det nu är 3 dygn och det har gått ur. Mvh D

Tror att du med största sanolikhet kommer vara positiv. För mig har det tagit över en vecka att bli ren när jag kört 2 mg/dag i 4 dagar.
Citera
2010-10-12, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weed-man
Tror att du med största sanolikhet kommer vara positiv. För mig har det tagit över en vecka att bli ren när jag kört 2 mg/dag i 4 dagar.
Jag tror det också. Mer än 3 dagar lär det i dom aldra flesta fallen absolut ta. Buprenorfin har låång halflife.-.
Citera
2010-10-12, 21:06
Medlem
Dikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Jag tror det också. Mer än 3 dagar lär det i dom aldra flesta fallen absolut ta. Buprenorfin har låång halflife.-.

Om man tagit flera dagar i rad ja, men nu handlar det om ENDAST fredag och inga jättemängder. Och enligt sticktillverkarna så är det 3 dygn på subutex.
Citera
2010-10-12, 22:23
Medlem
Det här undrar jag också, hur är det med krypton och sub? En del säger att subben inte "slår undan benen" på krytonet. Nån som testat, dvs kört båda samtidigt?
Citera
2010-10-12, 23:36
Medlem
geektobbes avatar
det spelar roll vart du sätter plåstret. läs för mer info om vart du ska sätta det; http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=20041207000343&DocTypeID =7&UserTypeID=2

har haft plåster i typ 8 månader. kör nu 1-2 st 20mgs plåster per vecka. sen nån mg sub i snoken varje dag , och på det klarar jag mig fint
men för snabbast effekt är väl att klippa delar av plåstret (hur stora delar är väl lite beroende på din tolerans, den vet du väl bäst själv) , och suga o tugga på biten under några timmar , sen svälja.
eller bastu som jag såg nån föreslog, och även ställa dig i duschen o vrida på riktigt varmt vatten o spruta på plåstret när det sitter på kroppen.
Citera
2010-10-13, 10:23
Medlem
flohult1s avatar
Buprenorfin har en halveringstid på upp till 25 timmar enligt FASS , har man bara kört EN sub EN dag på hela veckan bör man vara ren efter 52 timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in