2011-01-13, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bumbaclot.
Tänkte precis samma sak. Känns ju som att metadonet bör försämrat suben en del.

Edit: TS, var detta första gångerna du testade någon opi?

Ang suben, den kicka på som fan, men tråkigt att man mådde illa bara, får nog köpa såna där tabletter som du sa. Har också hört att man bara mår illa första gången på sub, kan det stämma?

Nej jag har ju kört: dolkontin, tramadol, citodon och sånt där men aldrig några tunga grejer som idag och igår hehe.

Måste säga att jag tyckte mer om suben faktiskt än metadonet.
Citera
2011-01-13, 18:54
Medlem
The Philosophers avatar
Det varierar men man brukar känna av det ganska snabbt, 10 - 20 min, men uppnå full effekt kan ta längre tid. Själv brukar jag vänta max 1 timme, har jag inte fått den effekten jag är ute efter* vet jag att jag tog för lite.

*Dom starka känslorna av eufori, glädje, värme m.m som fyller hela kroppen!
Senast redigerad av The Philosopher 2011-01-13 kl. 18:59.
Citera
2011-01-13, 19:06
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Låter lite överdrivet om man bara köper en?
Ett fodral kostar typ 5:-, det är en billig försäkring för att kunden får sin vara.

Personligen har jag skickat i pennor, cd-fodral, tennisboll, glasögonfodral etc.
Citera
2011-01-13, 19:08
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammel Man
Ang suben, den kicka på som fan, men tråkigt att man mådde illa bara, får nog köpa såna där tabletter som du sa. Har också hört att man bara mår illa första gången på sub, kan det stämma?

Nej jag har ju kört: dolkontin, tramadol, citodon och sånt där men aldrig några tunga grejer som idag och igår hehe.

Måste säga att jag tyckte mer om suben faktiskt än metadonet.

Ja det där med illamåendet är lite olika. Har en kompis som verkligen spytt kaskader båda gångerna han prövat sub. Men skulle nog tippa på att det var pga att det var första gången du tog sub eller att du kanske skulle tagit lite mindre till att börja med iallafall.
Citera
2011-01-13, 21:25
Medlem
HentaiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Ett fodral kostar typ 5:-, det är en billig försäkring för att kunden får sin vara.

Personligen har jag skickat i pennor, cd-fodral, tennisboll, glasögonfodral etc.

Du har nog rätt.

Anyways, inför debuten undrar jag hur illa illamåendet är på sub? Jag blir oftast inte illamående alls på tram och oxy. Har aldrig spytt på någon av dem.
Citera
2011-01-13, 22:04
Medlem
The Philosophers avatar
Citat:
Du har nog rätt.

Anyways, inför debuten undrar jag hur illa illamåendet är på sub? Jag blir oftast inte illamående alls på tram och oxy. Har aldrig spytt på någon av dem.

Om det har funnits någon/några anledningar till varför du blev illamående så är det bara se till att det är fixat annars kommer du nog bli lite illamående på sub om du blir det av tram. Spy borde du inte göra om du inte gör det på oxy men jag kan endast komma med gissningar.

Blir själv lite illamående på sub ibland men då är det för att jag inte har fått i mig nån energi så lite käk fixar det. Kanske är likadant för dig.

Hoppas du får en härlig debut
Citera
2011-01-13, 22:05
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Du har nog rätt.

Det är väldigt individuellt det där med illamåendet på buprenorfin. Jag blir nästan aldrig illamående men ibland kan det komma om jag tex är riktigt sänkt och står upp för länge eller gör snabba rörelser. Sist jag blev illamående var dock pga att jag blev så hungrig så jag åt en macka som givetvis kom upp sen efter att jag rökte en holk. Dock så är klassikern för mig (och många andra) att spy ur sig och sen må som en kung igen. Men om du verkligen nojar över att bli illamående så kan du ju alltid köpa postafen (tror dom heter så) Dom ska tydligen funka bra enligt många här på fb.
Citera
2011-01-13, 22:11
Medlem
HentaiMannens avatar
Tack för svaren Filosofen och bumbaclot!

Nej jag nojjar inte, bara undrade om det var lättare eller svårare att må illa. Tror inte det blir några problem faktiskt.

Debuten bör ske i slutet på denna månad om alla pusselbitar faller på plats~!
Citera
2011-01-13, 23:31
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Tack för svaren Filosofen och bumbaclot!

Nej jag nojjar inte, bara undrade om det var lättare eller svårare att må illa. Tror inte det blir några problem faktiskt.

Debuten bör ske i slutet på denna månad om alla pusselbitar faller på plats~!

Kör på Postafen för säkerhets skull, vore ju trist om du skulle må illa och förstöra ruset på så sätt när det är så pass billigt att undvika.
Citera
2011-01-14, 00:15
Medlem
Lischos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin

Är det du som kastade över tennisbollar till Kumla Anstalten?!
Citera
2011-01-14, 01:26
Medlem
elgecys avatar
Så jävla sugen på en übertunn, perfekt lina sub, och bara ligga varm i kroppen och nodda bort resten av natten, men det går inte för jag är på besök hemma hos en "röker man ett bloss cannabis hamnar förr eller senare i rännstenen med nålen i armen och HIV i kroppen"-kompis... Inte läget att knarka här, och de där fantastiskt pyttesmå-pupillerna talar ju tyvärr sitt tydliga språk. Vet inte vad jag ville komma fram till, bara så sjukt sugen på sub, nu ska jag lägga mig och drömma om opiumblomman, godnatt gott folk.
Citera
2011-01-14, 01:34
Medlem
henkishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Så jävla sugen på en übertunn, perfekt lina sub, och bara ligga varm i kroppen och nodda bort resten av natten, men det går inte för jag är på besök hemma hos en "röker man ett bloss cannabis hamnar förr eller senare i rännstenen med nålen i armen och HIV i kroppen"-kompis... Inte läget att knarka här, och de där fantastiskt pyttesmå-pupillerna talar ju tyvärr sitt tydliga språk. Vet inte vad jag ville komma fram till, bara så sjukt sugen på sub, nu ska jag lägga mig och drömma om opiumblomman, godnatt gott folk.
gå hem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in