2010-12-03, 16:01
Medlem
The Philosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
Nu har jag inte lyckats hålla mej borta från suben mer än några dar i sträck men under de dagarna jag inte tagit det upplever jag inte någon slags abstinens. har tagit det ganska regelbundet i ca 3 månader nu. men om det vore så att jag blivit beroende borde jag inte bli dålig när jag inte tagit det då?

vill verkligen trappa ner nu....ligger nästan på 3-4mg och då händer det inte mycket

Om du klarar av att inte använda på en vecka utan att uppleva någon form av AT så är du inte fysiskt beroende. Du kanske tänker på att vilja ta varje dag men så länge du inte mår fysiskt dåligt under veckan du är utan så skulle jag påstå att du inte har gått över gränsen till ett fysiskt beroende.
Citera
2010-12-03, 16:04
Medlem
slaeshs avatar
4mg sub = ??mg OxyContin/??mg Dolcontin

Hej,
Blivit avgiftad av landstinget från långvarit opiatmissbruk & satt på 16mg sub/dag. blev sedan utsläppt utan recept och har nu inte möjlighet att få tag på Sub på svarta marknaden..
Har dock 4x30mg Dolcontin & 12x20mg Oxy..

Min fråga är helt enkelt hur mkt av varje ovanstående "morfinsort" jag kmr behöva nu när min sista Sub är förbrukad?
tacksam för kunniga svar

Mvh,
Slaesh
Citera
2010-12-03, 16:11
Medlem
henkishs avatar
Om man tagit sub tidigare i veckan flera dagar och senast i onsdags kväll, kan det påverka något om man super ordentligt idag då? Kan det vara farligt på något sett eller kännas av?
Citera
2010-12-03, 16:17
Medlem
Kapillärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkish
Om man tagit sub tidigare i veckan flera dagar och senast i onsdags kväll, kan det påverka något om man super ordentligt idag då? Kan det vara farligt på något sett eller kännas av?

Det är enligt mig ingen fara alls.
Citera
2010-12-03, 17:52
Medlem
Knarkar-Kockens avatar
Gammal tråd men tänkte ändå värd att ta upp igen.

För mig går det till såhär:

Jag började igår med att ta en liten lina på 0.2 kanske, ganska lite men detta är ändå andra gången jag tar sub, det går iaf 1 timma innan jag börjar känna något, jag väntar 1 timma till och tar en lite större lina, kanske 0.3-4 denna gången, börjar känna av ruset så småningom, eftersom att jag drack starkvinsglögg till så blev jag lagom fuckad, ruset var som en len småorgasm med eufori hela tiden, samtidigt som min skalle var helt bortblåst.
Efter totalt 3 timmar tog jag en liten lina till på kanske 0.2 och efter det så slog det rejält, den underbara klådan kom och jag satt och små kliade hela tiden, skit mysigt! Och jag började bli så sänkt att jag noddade.. då var det dags att gå och lägga sig.

Jag sover och små vaknar hela tiden, jag känner det kraftiga ruset i hela kroppen.. känns som någon har kopplat in ström i mig, och jag ligger så sjukt bekvämt i min säng, jag vaknar varje kvart kanske endast för känna hur det är att somna om, för er som gillar dra er på morgonen vet vilken underbar känsla detta är! Just nu känns det som världens bästa sömn och jag ligger där tills klockan är 15:00 idag, Och under hela dagen idag har det gått från att jag känner mig berusad till ström känslan i hela kroppen till en mild orgasm som sveper hela kroppen, och jag bara ligger ner i min säng och mår bra.

Ja, nu sitter jag här och är fortfarande helt subbad och bara låter tiden gå tänkte lägga mig ner i sängen igen för att bara vara.. det man gör bäst på sub.

Hoppas någon finner detta intressant
Citera
2010-12-03, 18:00
Medlem
bumbaclot.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkish

Det bör inte vara någon fara enligt mig heller.
Citera
2010-12-03, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
Nu har jag inte lyckats hålla mej borta från suben mer än några dar i sträck men under de dagarna jag inte tagit det upplever jag inte någon slags abstinens. har tagit det ganska regelbundet i ca 3 månader nu. men om det vore så att jag blivit beroende borde jag inte bli dålig när jag inte tagit det då?

vill verkligen trappa ner nu....ligger nästan på 3-4mg och då händer det inte mycket

När jag gått på sub i månader och slutar tvärt upp och ner så infinner sig abstinensen först efter 7-8 dagar. Kanske låter konsti´gt men det är sant i mitt fall. Jag tror man har så mycket sub i kroppen att den inte börjar skricka först efter en veckan. Därefter är det en seg och utdragen AT
Citera
2010-12-03, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slaesh
Hej,
Blivit avgiftad av landstinget från långvarit opiatmissbruk & satt på 16mg sub/dag. blev sedan utsläppt utan recept och har nu inte möjlighet att få tag på Sub på svarta marknaden..

Min fråga är helt enkelt hur mkt av varje ovanstående "morfinsort" jag kmr behöva nu när min sista Sub är förbrukad?
tacksam för kunniga svar

Mvh,
Slaesh

Allvarligt, slängde de ut dig när du fortfarande gick på 16mg sub dagligen? Okej att du fick ett litet apotek med dig men det är ju nästan dömnt att misslyckast!

De behanligshem jag varit på så har personen som skulle bli utsriven inte tagit sub eller annat på minst 14 dagar och han fick absolut inga starka medeciner med sig!

Låter konstigt, känns nästan att vården har svikigt dig!

Hur som helst, lycka till
Citera
2010-12-03, 23:17
Medlem
The Philosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlstrom16
När jag gått på sub i månader och slutar tvärt upp och ner så infinner sig abstinensen först efter 7-8 dagar. Kanske låter konsti´gt men det är sant i mitt fall. Jag tror man har så mycket sub i kroppen att den inte börjar skricka först efter en veckan. Därefter är det en seg och utdragen AT

Hmm intressant. Om man använder en substans så stannar det kvar X mängd i X antal timmar innan ämnet börjar lämna kroppen. Har man blivit beroende av en substans så upplever man abstinens om man inte får i sig substansen innan X mängd av ämnet har hunnit lämna kroppen.

Ett förenklat exempel: Du tar drogen och är på 100%. Nästa dag har du 90% kvar i kroppen, nästa dag 80% osv. Om du då har varit på 100% varje dag väldigt länge, flera månader i ditt fall, så borde du märka av abstinens så fort du är på 90% och för varje dag som går och mindre och mindre av substansen finns kvar i kroppen så ökar din AT för att tillslut nå sin kulmen då du har 0% kvar av ämnet i kroppen. Detta är hur jag tror det fungerar men det är också min egen teori baserat på det jag har läst om halveringstider osv.

Förstår du vad jag försöker få fram? Finner det därför underligt att din AT inte börjar så fort du har mindre än 100% av substansen i kroppen. Men droger/substanser och AT fungerar nog inte riktigt så enkelt som i mitt exempel

PS: Är trött, subbad och lagar hamburgare så ursäkta om mitt sätt att få fram min poäng kanske är något dum
Citera
2010-12-04, 04:01
Medlem
DaleCoopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DhaStoner
Also har experimenterat lite med det där, lär vara väldigt individuellt men såhär e det för mig.
Dag 1 - räcker 1mg till ett fint rus.
Dag 2 - behöver jag 1,5mg för samma rus
Dag 3 - behöver jag 2-3mg för samma rus
Dag 4 - 3-4mg sen ökar det bara snabbare o snabbare

Mvh

Antar att intaget är nasalt, men är det uppdelat på några gånger per dag eller körs det 1mg på dirren?

Jag är lite fundersam på det här med överdos >> andningsdepression, på enbart sub och isåfall hur stora mängder som behövs för en nybörjare med normal kroppsbyggnad.
Citera
2010-12-04, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaleCooper
Antar att intaget är nasalt, men är det uppdelat på några gånger per dag eller körs det 1mg på dirren?

Jag är lite fundersam på det här med överdos >> andningsdepression, på enbart sub och isåfall hur stora mängder som behövs för en nybörjare med normal kroppsbyggnad.

Jag har för mig att man faktiskt inte kan få överdos på endast sub. Men blandar man med andra neråt droger kan det mycket väl hända, såsom alkohol och/eller benso
Citera
2010-12-04, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaesh
Hej,

tacksam för kunniga svar

Mvh,
Slaesh

Det beror på om du vill få ut ett rus eller om du bara vill vara frisk. hur ska du ta dolcarna respektive oxyn? du blir nog frisk om du tar 20 mg oxy oralt, blir du inte det så snorta en till för snabbare påfyllning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in