2007-12-01, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bizarre
Ja väldigt farligt. Han ska inte ta subutex nu.

Tack för snabbt svar!
Citera
2007-12-02, 06:07
Medlem
Nemesis1s avatar
Dexofen är väl besläktat med metadon rent kemiskt sett, och åtminstone metadon så blockeras av Subutex... Skulle gissa att samma sak gäller Dexofen...
Citera
2007-12-02, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Dexofen är väl besläktat med metadon rent kemiskt sett, och åtminstone metadon så blockeras av Subutex... Skulle gissa att samma sak gäller Dexofen...

Jag har nu provat 1 mg Subutex. Det funkar jättebra mot smärta! Men det finns väl inte chans i helvetet att läkaren skriver ut det mot smärta!
Nu har jag en fråga till: Jag vill inte ta Subutex i morgon, och har nu enbart Dexofen och 40 mg Oxycontin liggandes hemma. Funkar det att ta Dexofen eller Oxycontin i morgon? Eller "blockeras" de av Subutexen? Eller är det kanske rentav farligt, som i Barones fall?
Är det den där andningsdepressiva effekten man ska se upp med även här? (Jag kan en del om Dexofen, men inte när det gäller Subutex och att blanda med det!)
Återigen: Jag är inte främst ute efter ett rus utan det är i smärtlindrande syfte som jag tar de här preparaten. Fast jag blir ju inte ledsen om jag blir lite "småmysig" också!
Citera
2007-12-03, 01:50
Medlem
Odessas avatar
O ljuvliga älskling. Jag saknar dig av hela mitt hjärta
Citera
2007-12-03, 15:10
Medlem
Trollishs avatar
Varför smakar subuxone apelsin?
Citera
2007-12-03, 15:34
Medlem
Kapillärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Varför smakar subuxone apelsin?

Tillsatt smakämne, för att det ska smaka bättre. Det är tänkt att man ska smälta tabletten under tungan, nämligen.

Jag tycker mina smakar citron, för övrigt.
Citera
2007-12-03, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapillär
Tillsatt smakämne, för att det ska smaka bättre. Det är tänkt att man ska smälta tabletten under tungan, nämligen.

Äcklig eftersmak får man iaf. och nån blandning av citron och apelsin känns det som.. Jag tycker dom är fräscha i nosen men i munnen är de äckelpäckel
Citera
2007-12-05, 21:53
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapillär

Oki så de är smakämnen, tänkte att det kasnke bara blivit så av slumpen, och jo tack vet att dom ska smälta i munnen då jag själv berusar mig med subuxone på detta vis, då jag inte orkar snorta allt pulver det blir från 1.
Citera
2007-12-06, 21:59
Medlem
Finns det några här som slår i sig Temgesic? Undrar hur lättlösliga 0,2mg egentligen är? Tänk slå i mig en 0,6 utan tolerans senare, vill bara veta hur många ml det kan tänka sig röra om (hade kollat upp det själv om jag haft Temagesicen hemma just nu).
Citera
2007-12-07, 12:59
Medlem
klotys avatar
Hallå kära buprenorfin-brukare...

Jag kom och tänka på en sak gällande sub och MDMA...

Om jag idag vid 15:00 tiden, i vanlig ordning suger i mig 1mg Subutex, kan jag då imorgon kväll håva i mig 250mg MDMA utan att suben förstör MDMA-ruset?

Eller förstör sub MDMA-ruset överhuvudtaget?

Jag tänkte främst på subens långa halveringstid och det är därför jag frågar..
Citera
2007-12-07, 14:44
Medlem
klotys avatar
esch, får väl skapa en ny tråd om ingen svarar.
Citera
2007-12-07, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kloty
esch, får väl skapa en ny tråd om ingen svarar.

Eller göra ett tapper försök att söka?

Jag väntar nog ett tag innan jag gör en ny tråd för min fråga, eller så skippar jag tråden och provar mig fram tills jag hittat en bra lösning =D)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in