2010-08-01, 19:05
Medlem
mrorbins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhoppsan1
körde på sub i ca 3 veckor och jag blev mer eller mindre immun som jag skulle vilja kalla det, kände inte ett skit av subet i slutet. tog en paus i lite mer än 2 veckor sen provade jag igen men hade i princip samma tolerans sen innan, allt som hände var att det blev ett litet moodlift eller vad man ska kalla det som höll i några timmar, sen dala det bara ner hur länge ska jag behöva vänta innan toleransen gått ner så mycket så att jag känner det där goa igen som jag kände innan jag hade sån här tolerans? saknar det så jävla mycket

Om du bara kört i tre veckor och är relativt opinaiv så vänta en månad, men risken är att du aldrig kommer få uppleva den där underbara känslan igen. Jag saknar den som fan.
Citera
2010-08-01, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrorbin
Om du bara kört i tre veckor och är relativt opinaiv så vänta en månad, men risken är att du aldrig kommer få uppleva den där underbara känslan igen. Jag saknar den som fan.

tack för svaret, fan att det är så jobbigt att ta en så lång paus bara du menar att risken finns att jag aldrig mer kommer kunna få ett rus på sub igen?!
Citera
2010-08-02, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhoppsan1
tack för svaret, fan att det är så jobbigt att ta en så lång paus bara du menar att risken finns att jag aldrig mer kommer kunna få ett rus på sub igen?!

Det är klart att du kommer få ett rus framöver. Men han syftar nog på den underbara känslan som man får de första gångerna.
Citera
2010-08-02, 18:56
Medlem
Lurvelpajsarens avatar
Har kört sub konstant i två månader nu. I snitt 1.5mg per dag, men har varierat från 0.5 till 4mg. Har då och då haft uppehåll på 2-3 da'r. Tog min senaste dos i lördags förmiddag, några smålinor, max 0.5mg totalt, antagligen mindre. Och ännu har jag inte känt några direkta AT-symptom. En liten orkeslöshet men långt ifrån markant, har varit fysiskt aktiv, cyklat och promenerat flera timmar varje dag. Inatt låg jag visserligen i sängen och rullade runt och svettades 2-3h utan att kunna somna. Har även kallsvettats smått då och då under min vakna tid, men inget rejält, bara några minuter då och då. Körde ett styrketräningspass idag och det gick helt ok, trots att det var evigheter sedan. Är det jag som har tur, eller har ATn inte kommit igång rejält än? Vad tror Ni? Har även visserligen känt en rätt konstant overklighetskänsla/surrealistisk känsla samt en form av trögtänkthet. Även en rätt konstant känsla av relativt kraftig rastlöshet (vilket jag visserligen har nästan konstant ändå) samt melankoli har varit närvarande.
Senast redigerad av Lurvelpajsaren 2010-08-02 kl. 19:05.
Citera
2010-08-02, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lurvelpajsaren
Har kört sub konstant i två månader nu. I snitt 1.5mg per dag, men har varierat från 0.5 till 4mg. Har då och då haft uppehåll på 2-3 da'r. Tog min senaste dos i lördags förmiddag, några smålinor, max 0.5mg totalt, antagligen mindre. Och ännu har jag inte känt några direkta AT-symptom. En liten orkeslöshet men långt ifrån markant, har varit fysiskt aktiv, cyklat och promenerat flera timmar varje dag. Inatt låg jag visserligen i sängen och rullade runt och svettades 2-3h utan att kunna somna. Har även kallsvettats smått då och då under min vakna tid, men inget rejält, bara några minuter då och då. Körde ett styrketräningspass idag och det gick helt ok, trots att det var evigheter sedan. Är det jag som har tur, eller har ATn inte kommit igång rejält än? Vad tror Ni? Har även visserligen känt en rätt konstant overklighetskänsla/surrealistisk känsla samt en form av trögtänkthet. Även en rätt konstant känsla av relativt kraftig rastlöshet (vilket jag visserligen har nästan konstant ändå) samt melankoli har varit närvarande.

Återkom imorgon vid samma tid..
Citera
2010-08-02, 19:42
Medlem
Lurvelpajsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnalito
Återkom imorgon vid samma tid..
Haha! Låter olycksbådande.
Citera
2010-08-02, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lurvelpajsaren
Haha! Låter olycksbådande.

Ja det brukar ju vara 3e dygnet det otrevliga börjar, lite beroende på person och doser.
Citera
2010-08-02, 22:38
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxenmax
Citat:
Ursprungligen postat av Devilry
Är det lugnt att ta sub imorgon och några dagar framöver om jag tar metadon ikväll? Är inte fysiskt hooked på någon av substanserna.
Eftersom metadon är en agonist så blockerar det andra Opi, du kommer därför inte uppleva något rus, eufori eller någonting sådant. Smärtlindring är väl vad du skulle kunna uppleva, men inte mer än så.

Vänta tills metadonet har gått ur dig innan du lirar på suben.

Du tänker fel. Termen agonist beskriver en opioid som ger narkotisk effekt; du tänker på termen antagonist.

Den andra delen har du dock rätt i - metadon har en viss antagonistisk effekt, inte alls så illa som buprenorfin, dock.
Citera
2010-08-05, 13:09
Medlem
Enthos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sissidissi
Inte meningen att brusa upp dig. men det står faktiskt på dom flesta bipacksedlarna att inte
blanda med subotex när det handlar om benzo.
Jag har SETT mycket då jag har jobbigt inom akutsjukvården.
tycker man ska skita i den blandningen helt onödig.
Ett andningsdepp kommer som ett brev på posten då du tror att du tex "är trött" eller
tror dig slappna av och är skön.
Jag vet vad jag pratar om. så som sagt om någon annan säger något annat så är det brist på kunskap.
Blanda ej subotex o benz!!

Vart står det något om subutex/buprenorfin? Läste på 3 olika benz bipacksedlar och guess what... hittade inget.
Citera
2010-08-05, 13:24
Medlem
AntiAliass avatar
Den kan vara farligt att blanda benzo och opioider om man överdriver doserna och inte vet vad man gör men om man bara tar någon enstaka xanor till så är det väldigt skönt. Förstår inte hur man kan tycka att det "förstör" ruset alls..tvärtom så är det i min mening iaf bland dom absolut skönaste kombinationerna som finns. Tycker t om opiat+benzo är skönare än en speedball dvs opiat+kokain IV och det sistnämnda är ändå väldigt behagligt...

men kan ju lägga till en liten disclaimer att det jag skriver är bara min personliga åsikt och inget kidsen bör ta efter och prova där hemma!
Senast redigerad av AntiAlias 2010-08-05 kl. 13:29.
Citera
2010-08-05, 13:38
Medlem
Bertil85s avatar
Kul att ge en rekommendation till att blanda S o X, för att sedan, den frågandes avlider.

Inte alls så kul alltså, men visst opiater och benso kan blandas men då med försiktighet.
Citera
2010-08-05, 20:06
Bannlyst
Är det nåt med mixen sub&benso man bör känna till förutom att det just är opiat&benso combon som man bör vara försiktig med..? Alltså är det farligare att blanda just sub med benso än någon annan opiat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in