2010-02-15, 00:34
Medlem
AntiAliass avatar
Det måste verkligen vara jobbigt att vara beroende av botemedlet för ett beroende. Som horsare så kan jag ju alltid falla tillbaka på subutex eller metadon om jag ska tända av utan abstinens...det finns liksom ingen "subutex för subutexerare". T om om man går på metadon går det ju att först trappa ner och sen tända av med Subutex. Nu går du (Sagloland) på så pass låga doser också så det är svårt att avgöra hur man blir när man klipper det sista. När man tänder av på andra tunga opiater med hjälp av subutex så börjar man ju oftast (om det är på klinik) t ex med 20-24mg första dagen och arbetar sig neråt och sista veckan är man nere på väldigt låga doser som 1mg och därefter 0.5mg så man känner sista veckan hur man kommer må på ett ungefär efter att den sista 0.5an är klippt.
Senast redigerad av AntiAlias 2010-02-15 kl. 00:36.
Citera
2010-02-15, 06:05
Medlem
PAIN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Det måste verkligen vara jobbigt att vara beroende av botemedlet för ett beroende. Som horsare så kan jag ju alltid falla tillbaka på subutex eller metadon om jag ska tända av utan abstinens...det finns liksom ingen "subutex för subutexerare". T om om man går på metadon går det ju att först trappa ner och sen tända av med Subutex. Nu går du (Sagloland) på så pass låga doser också så det är svårt att avgöra hur man blir när man klipper det sista. När man tänder av på andra tunga opiater med hjälp av subutex så börjar man ju oftast (om det är på klinik) t ex med 20-24mg första dagen och arbetar sig neråt och sista veckan är man nere på väldigt låga doser som 1mg och därefter 0.5mg så man känner sista veckan hur man kommer må på ett ungefär efter att den sista 0.5an är klippt.

Det håller jag med om! Men tycker inte att det alltid går att falla tillbaka på det och slippa abstinens... Då är ju förutsättningarna att man har såpass mycket att man sakta kan trappa ner det också! Har jag gått på höga doser Oxy eller Jonk en tid och sedan går över till Sub för att tända av, så hjälper inte 2-3st speciellt mycket för att bli kvitt ATn... Men har man tillräckligt många (beroende på vilken tolerans man har) och trappar ner sakta för att sedan klippa, så fungerar det utmärkt som "botemedel" så att säga! Dessvärre klarar jag inte av att tända av ens med denna metod då jag inte har kraften...

Må väl alla!
Citera
2010-02-15, 09:22
Medlem
jockz123s avatar
Det slutar alltid med att jag spy ^.^
Citera
2010-02-15, 11:08
Medlem
ManWithD_s avatar
Börjar med att jag säger till mig själv

- Kom ihåg den här gången, hur mycket du än vill så klia INTE, det blir bara värre då.

Sen kämpar jag mig genom den första klådan, och får lite av den där varma sköna känslan som gör det värt att ta skiten.

Efter en liten stund så ger jag upp, det går inte att motstå, om en katt finns i närheten så blir det ovanligt skönt att kela med den.

Euforin kommer och går, avtar dock jävligt fort om jag inte röker en holk, då blir det precis tvärtom.

När kvällen är slut så vet jag att jag kommer att se ut som en korsning mellan en finne och en tvättbjörn några dagar därefter (med stora röda påsar under ögonen, runda ringar runt dom röda påsarna, röda märken överrallt pga intensivklådandet, katthår lite överrallt på ansiktet pga att jag använt katten som kli-underlag, men i slutändan, är det ändå värt det.
Citera
2010-02-15, 12:20
Medlem
jockz123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockz123
Det slutar alltid med att jag spy ^.^
Okehj?
Citera
2010-02-15, 16:13
Medlem
Syratorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockz123
Okehj?

Tiewp jah?

Många spyr av opiater och opioder, speciellt vid stora doser, eller när dom är gröna.
Citera
2010-02-15, 17:13
Medlem
AntiAliass avatar
Första gången jag tog sub hade jag inte testat heroin. Blev riktigt riktigt skön av ruset och noddade hårt..spydde flera ggr men det var bara skönt. Var som i en bubbla där ingenting utifrån kunde nå mig. Detta var på endast 1mg.

Nu kan jag injicera 36mg och det som händer är att jag blir frisk i ett dygn ungefär. Får inget rus/eufori eller sköna känslor av något slag. Det är ungefär som att ta 100mg tramadol kanske.

Citera
2010-02-17, 23:25
Bannlyst
Skönaste om man inte har någon tolerans är ju typ 2mg sub, 6-8mg ikto, 6-8mg xanor och sen en handfull imovane. Det som är lite tråkigt är ju att jag iaf tycker imovanen kör över allting litegrann, men fan vad go man blir

Och överdoser hit och dit, visst, det kanske det är, men ta 4mg ikto och 4mg xanor då så dör man inte och jag tycker benson tar bort illamående från subben helt och hållet..

Var inte det jag skulle skriva iofs, tänkte fråga om buprenotexen men såg att någon redan postat ett inlägg om det så.. Får väl bara kort fråga, vad tror ni, kommer det bli omöjligt att dosera när den är så liten? Känns som att minsta man kommer kunna bjuda polarna på i framtiden är en fjärdis =)

Imorogn ska jag sluta med sub efter 8 månaders missbruk.. Usch, är livrädd.
Ligger dock på rätt låg dos nu då jag trappat ner, klarar mig på en sub 3-4 dagar om jag äter 2-3mg ikto och 1-2mg xanor.. Tror ni jag kommer få kramper om jag blir utan benso?

kattvalp
Citera
2010-02-18, 00:29
Medlem
EzraFs avatar
Är det svårt att få tag på sub i malmö ifall man inte har några kontakter? Hur tar man sig till, är det stor risk att bli blåst och vad får man räkna med att betala? Eller är det en mailkran man ska satsa på?
Citera
2010-02-18, 01:28
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EzraF
Är det svårt att få tag på sub i malmö ifall man inte har några kontakter? Hur tar man sig till, är det stor risk att bli blåst och vad får man räkna med att betala? Eller är det en mailkran man ska satsa på?

Bor du i Skåne tycker jag inte du ska satsa på en nätkran får då kan du få betala upp till så mycket som 300 spänn per 8a(!)

Finns både subutexprogram i lund och malmö och säkert nått ställe till.. har du verkligen INGA kontakter kan de kanske bli lite svårt men det finns mest Subutex till salu i hela Sverige i just Skåne så omöjligt är det knappast. Stryk runt på subutexmottagningarna eller sprutbytena och fråga lite snyggt. subutex kostar 100-150kr, du ska inte behöva betala mer än så trots att du är "ny".
Citera
2010-02-18, 01:39
Medlem
EzraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiAlias
Bor du i Skåne tycker jag inte du ska satsa på en nätkran får då kan du få betala upp till så mycket som 300 spänn per 8a(!)

Finns både subutexprogram i lund och malmö och säkert nått ställe till.. har du verkligen INGA kontakter kan de kanske bli lite svårt men det finns mest Subutex till salu i hela Sverige i just Skåne så omöjligt är det knappast. Stryk runt på subutexmottagningarna eller sprutbytena och fråga lite snyggt. subutex kostar 100-150kr, du ska inte behöva betala mer än så trots att du är "ny".

Tack för svaret. Lyckades köpa några suboxone av en snubbe genom att gå runt och leta efter suspekta personer runt södervärn för nån vecka sedan, fick hans telefonnummer också men han svarar inte. Har förökt samma sak de senaste dagarna men kammat noll. Skulle vara så jävla skönt att ha en pålitlig kran att gå till för sin sub och även andra grejer men jag har verkligen noll kontakter då jag är ny i stan. Var ligger subutexmottagningen i malmö och vilken tid på dagen är det som gäller?
Citera
2010-02-18, 13:12
Medlem
Kan man skjuta subutex?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här