2008-11-11, 07:37
Medlem
tem04s avatar
Förlåååt

[quote=tem04]
Citat:
Ursprungligen postat av tem04
Buprenorfin dos räcker med ett mg om du ej har nån tol d kan räcka med en Temme på 0,4 mg för vissa
Ja e lite yr..........
Citera
2008-11-11, 13:53
Avstängd
Kan man drick ett par öl på 1mg subutex utan några risker förresten? gillar att glida runt lite på krogen och mysa med folk utan att vara stupfull.

Sen undrar jag lite om beroendepotentialen. Det sägs ju att en heroinist nästan omöjligt kan komma ur sitt missbruk, är detsmma som gäller för subb? jag menar om man skulle bli psykiskt beroende av det och kanske lite fysiskt är det väääldigt svårt att sluta eller räcker det med motivation?
Senast redigerad av Tridnod 2008-11-11 kl. 13:56.
Citera
2008-11-11, 15:00
Avstängd
Tänkte på en grej till.
Är det smidigast att mortla subbe och sen använda ett kryddmått (ett kryddmått = 1ml=1mg) för att dosera?
Eller ska man ögonmåtta genom att skära upp den i delar?
Citera
2008-11-11, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Kan man drick ett par öl på 1mg subutex utan några risker förresten? gillar att glida runt lite på krogen och mysa med folk utan att vara stupfull.

Sen undrar jag lite om beroendepotentialen. Det sägs ju att en heroinist nästan omöjligt kan komma ur sitt missbruk, är detsmma som gäller för subb? jag menar om man skulle bli psykiskt beroende av det och kanske lite fysiskt är det väääldigt svårt att sluta eller räcker det med motivation?
Man blir rätt torsk på subb om man tycker om det dom första gångerna man kör.. Jag har polare som testat en gång, och sen aldrig mer för dom mått illa å sånt på det.. Men ja det är lätt att bli beroende.

Jag brukar ta nån öl, har inte varit några problem. Men inte så bra att supa sig stupfull. Och du kan ju vänta med att lägga dig tills alkoholen är ute i kroppen så du inte får andingsdepp..
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Tänkte på en grej till.
Är det smidigast att mortla subbe och sen använda ett kryddmått (ett kryddmått = 1ml=1mg) för att dosera?
Eller ska man ögonmåtta genom att skära upp den i delar?

Mja, jag brukar bryta sönder den i små små bitar, sen pulverisera det med ett kontokort.
Har du 8mg så fixa 8st hyfsat lika stora linor. brukar inte va så svårt.. sen snorta på
Citera
2008-11-12, 13:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bizarre
Mja, jag brukar bryta sönder den i små små bitar, sen pulverisera det med ett kontokort.
Har du 8mg så fixa 8st hyfsat lika stora linor. brukar inte va så svårt.. sen snorta på

Själv använder jag rakblad för att dela tabletten i fyra delar á 2mg, vill jag ha ett enstaka mg så delar jag 2mg´s biten en gång till med rakblad. Mycket smidigt. Finns alltid någon flöjt som nyser i närheten av spegeln...
Citera
2008-11-12, 14:10
Medlem
Kapillärs avatar
Vet inte om denna är postad redan, eller ej. I allmänhetens bästa intresse gör jag det i vilket fall.

Case Report:
Severe Upper Limb Complications from Parenteral Abuse of Subutex
http://www.annals.edu.sg/pdf/34VolNo9200510/V34N9p575.pdf
Citera
2008-11-12, 16:17
Medlem
tydligenarjaghas avatar
Ger subutex rus mer effekt om man intar större mängd direkt istället för att smådosera?.

tex. Dra en snok på 2mg direkt istället för 1mg sedan någon timme senare dra 1mg till?.
Citera
2008-11-12, 16:47
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tydligenarjagha
Ger subutex rus mer effekt om man intar större mängd direkt istället för att smådosera?.

tex. Dra en snok på 2mg direkt istället för 1mg sedan någon timme senare dra 1mg till?.
Så är det ju med så gott som alla droger, att man skall ta hela dosen på en gång om man vill få det starkaste ruset...
Citera
2008-11-13, 13:52
Medlem
Kapillärs avatar
Nemsis, är det så att du föredrar heroin framför Subutex, eller är det tvärtom?
Citera
2008-11-13, 14:24
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapillär
Nemsis, är det så att du föredrar heroin framför Subutex, eller är det tvärtom?
Jag älskar alla opioider från tramadol till heroin och allt däremellan! Opioiderna är ju som mina barn och inte har man ju ett favoritbarn, eller hur??
Citera
2008-11-13, 14:45
Medlem
tem04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Så är det ju med så gott som alla droger, att man skall ta hela dosen på en gång om man vill få det starkaste ruset...
Joo det är ju så.
Men jag tar nu buprenorfin ca 4 ggr/dagen ibland så tycker jag att det ultimata kommer efter tre eller fyra intag, jag tar oftast 0,8mg på morgonen sen fyller jag på med 0,4 mellan 2-4 ggr till (har bara 4 st Tem./dag)
men jag måste dosa på för mina smärtor lite xtra del dagar.
Om man nu ska ta det i enbart russyfte så ska man som Nem. säger ta allt på en ggn, men då ska man ju vara "ren" inte ha kvar buprenorfin i kroppen.
Detta är min upplevelse av detta angenäma preparat, men vi alla är olika.
Citera
2008-11-13, 15:40
Bannlyst
Nu lär det försvinna en hel del subutex i Gbg`s området iaf.
Alla ska få gå över till suboxone nu...

Fattar inte att dom gör så alltså, för vad ja kom ihåg så lovades väl det att dom som redan stod på Subutex, skulle inte behöva byta Utan få behålla sina Sub?Så blir det inte iaf

Jävligt tråkigt iaf, tycker inte alls om suboxone lika mycket..

Hur gör ni med suboxone? Sniffar eller smälter den under tungan?

Jag lägger alltid suboxone under tungan, har för mig att den inte funkar lika bra i snoken??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in