2023-03-03, 08:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lallorona
Men nej vad trist att du inte blev hjälpt av plåstren, det är ju smidigare och bättre för magen än att ta massa tabletter.

Tack för input, då skall jag dricka ett par wirre ikväll, gött!

Det är skumt med plåstren, för mig hjälper de bra mot reumatisk värk och Neuropatisk smärta men det hjälper inte mot nacken (där jag har spinal stenos) och inte heller mot ryggen (Bechterews och diskbråck).

Hade ju varit toppen om det hjälpte mot allt!
Jag får kombinera utifrån dagsform med kodein, Alvedon forte och diclofenac.
Pregabalin tar jag varje dag också, den hjälper ganska bra. Kodeinet går ju som du säger ur kroppen fort tyvärr.

Innan jag fick plåstren hade jag oxynorm som funkade jättebra men läkaren ville att jag skulle byta till plåster.

Hoppas du hittar något annat som hjälper.

Kul med svar. Blockerar inte buprenorfinet all eventuell effekt från kodeinet? Den använder de väl rentav mot all traditionell opiat-at som kodein då?
Att ta lyrica varje dag låter ju inte kul heller då at-historierna inte verkar vara överdrivna.

Hade du inte kunnat få oxycontin som sitter i hela dagen? Hade väl varit bättre att bara bli beroende av den än plåstret, kodein och lyrica?

Jadu att det ska vara så jävla svårt att få något som verkligen fungerar...
Senast redigerad av kukpasta 2023-03-03 kl. 08:12.
Citera
2023-03-04, 09:13
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallorona
Har skummat tråden men inte hittat någon info om Nospan plåster och samtidigt intag av alkohol, har någon koll på det?

Jag har 20 microgram per timme på mina plåster. Mot kronisk smärta av flera slag.

Jag tar ibland ett glas vin och det verkar ju lugnt men jag undrar om det skulle vara farligt att dricka några drinkar eller starköl med plåstret på?

Ja du kan dricka. Du kan dricka ganska mycket faktiskt om sanningen ska fram men det är såklart inget jag rekommenderar. Jag går på laro och får 16 mg Buprenorfin per dag och jag sidomissbrukar väldigt höga doser Gabapentin, moderata doser Phenibut och små doser bensodiazepiner + att jag dricker väldigt mycket. Vissa dagar dricker jag 5-7 st starköl som är minst 7% starka och jag lever och mår alldeles utmärkt. Men som sagt, drick med måtta så är det kolugnt
Citera
2023-03-07, 16:40
Medlem
flykick666s avatar
Vad kostar subutex nuför tiden? I malmö för en del år sedan kostade dom 150kr för en 8 samtidigt som dom kunde gå på 300-400 mer norrut. Hur ser det ut idag i sydsverige? Antar att dom inte kostar 150kr längre, elr?
Citera
2023-03-09, 17:54
Medlem
Walvaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flykick666
Vad kostar subutex nuför tiden? I malmö för en del år sedan kostade dom 150kr för en 8 samtidigt som dom kunde gå på 300-400 mer norrut. Hur ser det ut idag i sydsverige? Antar att dom inte kostar 150kr längre, elr?

Knappast blivit dyrare ...
Citera
2023-03-20, 12:25
Bannlyst
Ni som håller på med sub och metadon, är det inte som be om ett livslångt beroende direkt?

Varför väljer ni dessa då de i princip är omöjliga att sluta med senare?
Fredlig fråga.
Citera
2023-03-20, 14:28
Medlem
Har provat att ta tramadol dagen efter subutex alltid känt blockerande effekt ändå
Avråder er, och vänta helst lite längre.
Citera
2023-03-20, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Ni som håller på med sub och metadon, är det inte som be om ett livslångt beroende direkt?

Fredlig fråga.

Vad gäller sub så är det väl den billigaste opioiden som ändå ger ett hyfsat rus. Vill man sen sluta så kan kan gå över på en mer kortverkande opiat/oid som typ oxy/H i nån månad eller 2 och sen tända av från det istället så man får en kortare AT.
Citera
2023-03-22, 18:28
Medlem
Finns det några Subutex/Subuxone 8mg som är helt runda (Lite större än svenska Diazepam 10mgs) Med brytskåra? Dom smakar citron men hittar ingen info öht om dom.
Citera
2023-03-23, 03:17
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flykick666
100-150kr för en enstaka 8mg får jag tag på och inget jag använder alls. Köper en extremt sällan men använder aldrig hela utan slänger dem alltid efter 2-4mg då jag inte finner någon tjusning i opiater/opioider alls. Någon eufori har jag aldrig upplevt och blir illamående och spyr oftast.

Hade en period på 4~ månader då jag gick på sub då jag bodde på ett familjehem och att skjuta tjack och PV inte va optimalt. Och totalt värdelöst. Ruset va att bli lite varm och trött med illamående den första tiden vilket gick över men något välmående nej.

Samma med alla opis vare sig det är heroin IV eller snorta sub. Fattar verkligen inte grejen med det.

Alkohol är det som gäller om det ska vara något neråt.
Citera
2023-03-26, 13:45
Medlem
Hur är det med sub och så kallade precipitated withdrawal? Jag kör mycket sub (har även varit beroende av det en gång i tiden.) Om jag vill lyxa till det lite med oxy/H/meta och väntar ca 30 timmar efter sub-intag för att sen ta detta. Måste jag då undvika att ta sub I ca 30 timmar efter det intaget för att inte få dessa precipitated withdrawals? Eller gäller det bara om man är beroende av H/oxy etc? För att förenkla. En person beroende av sub vill lyxa till det med lite annat. Hur gör man på bäst sätt?
Citera
2023-03-26, 14:15
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filurenhehe
Finns det några Subutex/Subuxone 8mg som är helt runda (Lite större än svenska Diazepam 10mgs) Med brytskåra? Dom smakar citron men hittar ingen info öht om dom.

Ja det är en generisk variant på Suboxone. Jag har fått sådana på Laro några gånger
Citera
2023-03-31, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta

Fredlig fråga.

Ja du, tror inte folk tänker så. Det börjar med Heroin eller annat opiat som man blir beroende av. Sen är det omöjligt att kliva av det så enda vettiga alternativet är ta Sub och leva halvdant med det beroendet än att Heroinet tar kål på en.

Jag letar olika vägar för att helt kliva av Sub som jag nu får utskrivet. Jag önskar jag kunde bli inlåst i 15 dagar och fick endast tillgång till mat och dricka tills jag var helt ren i kroppen och fysiska avtänningen var klar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in