Citat:
Ursprungligen postat av
kukpasta
Kul att du nämner norspanplåster.
Jag testade dricka en gång på dem och kände inte av någon skillnad, varken när jag drack eller dagen efter. Tror det är lugnt.
Jag avfärdade förresten det där jävla plåstret igår, slet bara av mig skiten. Hjälpte inte alls mot min kroniska smärta i nacke/skalle. Hade också 20mg och tror jag körde lite över 4 veckor (då tycker man jag borde ha fått ut full effekt).
Tram känns ju roulette och oberäkenlig, lyrica rena rama häxbrygden, kodein är väl inget att hurra för då det sitter i så kort, och nu fungerade inte heller det här satans plåstrtet. Fy fan att det inte finns någon medicin som fungerar klockrent för oss med kronisk smärta som läkarna vågar skriva ut...

Är så jävla trött på detta.
Någon med ide på något man kan fråga om jag nu ligger på "nivån" att läkaren skriver ut 20mg norspanplåster till mig?
Men nej vad trist att du inte blev hjälpt av plåstren, det är ju smidigare och bättre för magen än att ta massa tabletter.
Tack för input, då skall jag dricka ett par wirre ikväll, gött!
Det är skumt med plåstren, för mig hjälper de bra mot reumatisk värk och Neuropatisk smärta men det hjälper inte mot nacken (där jag har spinal stenos) och inte heller mot ryggen (Bechterews och diskbråck).
Hade ju varit toppen om det hjälpte mot allt!
Jag får kombinera utifrån dagsform med kodein, Alvedon forte och diclofenac.
Pregabalin tar jag varje dag också, den hjälper ganska bra. Kodeinet går ju som du säger ur kroppen fort tyvärr.
Innan jag fick plåstren hade jag oxynorm som funkade jättebra men läkaren ville att jag skulle byta till plåster.
Hoppas du hittar något annat som hjälper.