Citat:
Ursprungligen postat av
jeppy666
Blir det bra effekt om man tar subutex oralt? Har aldrig testat det men funderar på att köpa mig ett par & jag är inte den typen som snortar eller skjuter grejer.
Nej, du ska absolut inte svälja en tablett som innehåller Buprenorfin. Då tas kanske 10% upp korrekt, om ens det. Gör då istället som tabletten är designad för; låt den smälta under tungan 5-10 minuter. Då blir biotillgängligheten ca 30%. Men mitt råd är ändå att snorta. Det är mer ekonomiskt (ca 48-50% biotillgänglighet) och ruset infinner sig snabbare. Om det inte är Suboxone. Naloxonet tas då upp i näsan och blockerar en stund så att ruset börjar infinna sig efter ca 40 minuter istället för 20 minuter.
Om du är helt opiatnaiv så kommer du att behöva 0,5 mg max 1 mg för att bli skönt subbad och det tar ca 20 minuter innan du känner av det. Peakar gör det efter ca en timme. Om du tycker att det smakar äckligt eller tycker det är obehagligt så ät lite chips eller godis före och efter du snortat.
Är det vanliga Buprenorfintabletter du ska ta eller är det tabletter som innehåller Naloxon också?
Men om du ändå, trots alla fördelar vill lägga tabletten under tungan så bryt loss en liten bit och lägg under tungan. Det som kan bli problematiskt är att du inte vet om du lägger en för liten eller för stor bit under tungan. Tar du för mkt blir det bara spykalas i 12-24 timmar.
Det är så mkt lättare att dosera om man köpt en 8 mg tablett för då gör du bara pulver av den och delar upp den i 8 linor.
Lycka till!