2019-03-12, 19:46
Medlem
CoupDeGraces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Lyrica tar bort ALLT. Äter man dessutom Diazepam så får man en väldigt behaglig resa

Verkligen, alla symptom försvinner. Jag får avtändning av det så fort efter avslutad användning bara, troligtvis på grund av de år jag ätit det tidigare. Fick det utskrivet under några år.

Måste väl försöka beställa det när jag planerar att tända av ordentligt och framför allt får pengar.
Citera
2019-03-12, 20:00
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoupDeGrace
Verkligen, alla symptom försvinner. Jag får avtändning av det så fort efter avslutad användning bara, troligtvis på grund av de år jag ätit det tidigare. Fick det utskrivet under några år.

Måste väl försöka beställa det när jag planerar att tända av ordentligt och framför allt får pengar.

Ja mannen gör det. Att det inte är standard att avgifta opiatpatienter med Lyrica + låg dos Diazepam så man slipper må skit. Vi får hoppas att det är framtiden
Citera
2019-03-12, 20:38
Medlem
CoupDeGraces avatar
Citat:
Ja mannen gör det. Att det inte är standard att avgifta opiatpatienter med Lyrica + låg dos Diazepam så man slipper må skit. Vi får hoppas att det är framtiden

Ja, verkligen. Då hade man ju pallat det på avgiftningen. Som det är nu funkar det ju inte alls, som opiatmissbrukare får man knappt någonting, trots en av de värre avtändningarna. Som standard är det Ipren och alvedon mot opiatavtädning här där jag bor vilket verkligen är ett skämt.
Citera
2019-03-13, 12:02
Medlem
potsabaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoupDeGrace
Ja, verkligen. Då hade man ju pallat det på avgiftningen. Som det är nu funkar det ju inte alls, som opiatmissbrukare får man knappt någonting, trots en av de värre avtändningarna. Som standard är det Ipren och alvedon mot opiatavtädning här där jag bor vilket verkligen är ett skämt.
Ja det funkar fan inte. Ibland kan man få en stess vid behov, men oftast får man bara catapresam och theralen/attarax (stavning) o sån skit. Lyrica hade varit det optimala!
Citera
2019-03-14, 12:02
Medlem
Använder buprenorfin, fått oxy efter skada

Ja det är ju alltså utanför programmet jag använder ca 2mg sub. Jag lyckades dock skada mig och har fått lite oxy. Jag vet att de blockeras men ger de ingen som helst mer effekt? Mot smärtan alltså? Jag kan lika gärna slänga dem?
Citera
2019-03-14, 12:44
Medlem
jeppy666s avatar
Sub hjälper dig och slappna av o glömma bort smärtan så lite borde det väll lindra, bättre än inget i guess.

EDIT: Eller menar du oxy? För jag känner nästan inget när jag sitter på oxy, har daglig nackspärr och oxyn hjälper som fan.
Citera
2019-03-14, 13:42
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeTheSweed
Ja det är ju alltså utanför programmet jag använder ca 2mg sub. Jag lyckades dock skada mig och har fått lite oxy. Jag vet att de blockeras men ger de ingen som helst mer effekt? Mot smärtan alltså? Jag kan lika gärna slänga dem?

Subutex blockerar nästan helt alla opiater (utom Tramadol och Katogan, säkert nån fler också men ingen jag kommer på).
Tar du 2 mg Subutex så får du ta en ORDENTLIG dos oxy om du ens ska få lite effekt av det. Vänta minst 48 timmar efter att du har tagit sub med att ta oxy
Citera
2019-03-14, 18:11
Medlem
CoupDeGraces avatar
Citat:
Subutex blockerar nästan helt alla opiater (utom Tramadol och Katogan, säkert nån fler också men ingen jag kommer på).
Tar du 2 mg Subutex så får du ta en ORDENTLIG dos oxy om du ens ska få lite effekt av det. Vänta minst 48 timmar efter att du har tagit sub med att ta oxy

Ja och absolut MINST 48 timmar. Jag slog en nollfyra horse efter 48 timmar sub fri och blev knappt frisk. Den blockerande effekten håller i sig länge.
Nu för tiden hade jag väntat minst fem dagar, vilket för mig mer eller mindre är en fantasi.
Citera
2019-03-15, 12:34
Medlem
Rus av subutex långvarigt bruk

Tja! Likt rubriken lyder undrar jag om det finns någon som helst möjlighet att få ett rus utav subutex efter långvarigt missbruk? Kanske genom kort at? Har hört folk förr som fortfarande efter månaders bruk får rus genom att snora samma dos dag in och dag ut eller är detta en form av placebo? Nålar är helt uteslutet.

Med vänlig hälsning, Dino
Citera
2019-03-15, 14:38
Medlem
sepekastrulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinotaiki
Tja! Likt rubriken lyder undrar jag om det finns någon som helst möjlighet att få ett rus utav subutex efter långvarigt missbruk? Kanske genom kort at? Har hört folk förr som fortfarande efter månaders bruk får rus genom att snora samma dos dag in och dag ut eller är detta en form av placebo? Nålar är helt uteslutet.

Visst är det möjligt, tar du stor nog dos så kommer du kunna få ett rus. Folk som får samma rus dag in & dag ut av samma dos har nog ganska tur, men även för dem så kommer det att få ett stop ganska så fort.

Att man får tolerans på Subutex är ett faktum, och att varje gång få samma rus av samma dos tvekar jag väldigt starkt på.
Citera
2019-03-15, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sepekastrull
Visst är det möjligt, tar du stor nog dos så kommer du kunna få ett rus. Folk som får samma rus dag in & dag ut av samma dos har nog ganska tur, men även för dem så kommer det att få ett stop ganska så fort.

Att man får tolerans på Subutex är ett faktum, och att varje gång få samma rus av samma dos tvekar jag väldigt starkt på.

Oh okay.. ska iaf ge det ett försök tackar! Och yeah jag har aldrig direkt trott det själv men a man got to ask hehe
Citera
2019-03-15, 16:03
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinotaiki

Jag har använt Subutex sedan 2011. Inte varje dag och har ibland haft längre uppehåll när jag varit på behandlingshem, antstalt osv. Men nu för tiden tar jag 2 mg varje eller varannan dag. Något rus får jag inte men jag blir på mkt bättre humör och slipper ha ont i ryggen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in