Citat:
Ursprungligen postat av
CoupDeGrace
Tveksamt om du har hög tolerans. Föregående talare har ingen koll. Har också hög tolerans på sub och får nästan ingen smärtlindring hur jag än gör. Däremot tycker jag att Naproxen funkar hyfsat i kombination med suben, frugan tycker att det hjälper aningen vid tandvärk. Ledsen att jag inte kan komma med ett positivare svar, men sub är verkligen ingen potent smärtstillande när man är ingången.
Ja, det stämmer att sub är sämre mot smärta än oxycontin och ändock vill många delstater i Usa ge det istället för oxycontin till patienter. Är man bara det minsta konspiratoriskt lagd så skulle det kunna vara ett drag för att skilja agnarna från vetet. Tycker man som patient att sub fungerar likvärdigt så kanske man kan ifrågasätta deras behov av oxycontin från första början. Det är också känt att många som får stark narkotikaklassad medicin utskrivet inte använder dessa själv det säljs via olika kanaler. På den svarta marknaden är ju både sub och oxy dåligt så deras war on drugs biter sig själva lite i foten då båda preparaten är lika dåliga ur samhällssynpunkt.
Naproxen komb. med sub var ny för mig.
Vid tandvärk har man ofta en infektion eller inflammation. Vad händer om man bara tar Naproxen?, det borde ju hjälpa lite det med i.o.m. att alvedon+ipren kan hjälpa stundvis.
Är långt ifrån någon expert på området men sub kanske verkar smärtstillande för en del iom att vi i Sverige har Temgesic (buprenorfin) som en smärtlindrande medicin men den förekommer inte ofta.