Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-13, 09:37
  #15133
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Det var just sån sub jag har, Buprenorfin orifarm.
Är espranor så bra alltså? Härligt då ju.

Ja det är många på min mottagning som får den, dock så fick dom dosen halverad 😂
Citera
2018-12-13, 14:59
  #15134
Avstängd
KringExs avatar
Ni som missbrukar och tar doser över 2 mg, visst har ni märkt att effekten blir avsevärt sämre om man tar doser som överstiger 2 mg?
Bäst effekt av Buprenorfin får man om man tar doser mellan 0,4 - 1 mg. I låga doser är inte Buprenorfin så antagonistisk, utan de blockerande effekterna kommer vid höga doser.
Den blockerar såklart andra opiater/opioider i låga doser också men varför ruset känns så mkt mer euforiskt i låga doser är för att den inte blockerar sig själv så mkt på my-receptorerna.
Så ni som tar sub, för bästa effekt; Ta inte mer än 1 mg om ni vill uppleva och få ut det mesta utan Subutexen.
Detta kräver ju såklart att man inte har tolerans och tyvärr så funkar det inte att avstå från Subutex en längre tid så att man får ner toleransen till 0 och kan känna av 1 mg. Det blir inte samma effekt som om man inte skulle ha testat opiater tidigare
Så ett tips till alla nya som ska ta subutex; Ta aldrig mer än 1 mg för bästa effekt!
__________________
Senast redigerad av KringEx 2018-12-13 kl. 15:02.
Citera
2018-12-13, 16:13
  #15135
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Ni som missbrukar och tar doser över 2 mg, visst har ni märkt att effekten blir avsevärt sämre om man tar doser som överstiger 2 mg?
Bäst effekt av Buprenorfin får man om man tar doser mellan 0,4 - 1 mg. I låga doser är inte Buprenorfin så antagonistisk, utan de blockerande effekterna kommer vid höga doser.
Den blockerar såklart andra opiater/opioider i låga doser också men varför ruset känns så mkt mer euforiskt i låga doser är för att den inte blockerar sig själv så mkt på my-receptorerna.
Så ni som tar sub, för bästa effekt; Ta inte mer än 1 mg om ni vill uppleva och få ut det mesta utan Subutexen.
Detta kräver ju såklart att man inte har tolerans och tyvärr så funkar det inte att avstå från Subutex en längre tid så att man får ner toleransen till 0 och kan känna av 1 mg. Det blir inte samma effekt som om man inte skulle ha testat opiater tidigare
Så ett tips till alla nya som ska ta subutex; Ta aldrig mer än 1 mg för bästa effekt!

Personligen tycker jag effekten avtar överlag oavsett dos om man tagit den 2-3 dagar i följd, dock så var de längesen jag missbrukade sub men antar att det är samma än idag
Citera
2018-12-13, 18:14
  #15136
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandejo
Personligen tycker jag effekten avtar överlag oavsett dos om man tagit den 2-3 dagar i följd, dock så var de längesen jag missbrukade sub men antar att det är samma än idag

Ja det funkar ju inte att ta 1 mg 3 dagar i rad, toleransen stiger fort på Subutex. Kan man hålla sig så ska man bara ta det en gång i veckan, helst mer sällan än så. Då får man alltid bra effekt på 1 mg
Citera
2018-12-14, 01:50
  #15137
Medlem
KastaMasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Ja det funkar ju inte att ta 1 mg 3 dagar i rad, toleransen stiger fort på Subutex. Kan man hålla sig så ska man bara ta det en gång i veckan, helst mer sällan än så. Då får man alltid bra effekt på 1 mg

Håller mig alltid under 1mg, tar varje dag och gjort det länge. Tar några av dagar lite då och då varvat med regelbundna nedtrappningar. På så vis får jag alltid önskad effekt, men det är främst den antidepressiva och smärtstillande effekten jag är ute efter. Har gjort så här i flera år och då lyckats undvika någon nämnvärd toleransökning till opioder. Är beroende såklart, men konsekvenserna är relativt små om man använder Sub på det här viset.

Gör man så här kan man gotta sig med riktiga grejer när man vill bli ordentligt skön, hålla kostnaden nere och få ett hyffsat stabilt liv trots opioidberoende. Det är helt enkelt onödigt att förstora för sig själv genom att gå på högre doser. Tycker också effekten avtar mer och bieffekterna blir ett problem i högre doser.

Less is more helt enkelt. Kul att fler fattat det .
__________________
Senast redigerad av KastaMask 2018-12-14 kl. 02:02.
Citera
2018-12-14, 19:12
  #15138
Medlem
rebekks avatar
Benso-blackout på Sub?

Hatar att inte komma ihåg partyt, därav min skräck för minnesförlust dagen efter. Hur ser det ut på sub? Har inte tagit på flera år och inga andra opi heller, men dragit 2mg sen 1h. Kommer ihåg det som att ligga och dregla typ, dock gör jag inte det denna gång. Sub i blister (franska), finns det en etablerad marknad för fake-sub? Tänker på alla ksalol i lösvikt 1mg som är klart underdoserade

Min hela b8 vägde 0.390g
Citera
2018-12-15, 16:32
  #15139
Medlem
KastaMasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Benso-blackout på Sub?

Hatar att inte komma ihåg partyt, därav min skräck för minnesförlust dagen efter. Hur ser det ut på sub? Har inte tagit på flera år och inga andra opi heller, men dragit 2mg sen 1h. Kommer ihåg det som att ligga och dregla typ, dock gör jag inte det denna gång. Sub i blister (franska), finns det en etablerad marknad för fake-sub? Tänker på alla ksalol i lösvikt 1mg som är klart underdoserade

Min hela b8 vägde 0.390g

Exakt vad en B8 ska väga (400mg) och jag har personligen aldrig stött på falska franska Subutex i blister. Däremot så cirkulerade det runda tabletter med ett svärd på innehållandes fent, som såldes som Buprenorfin, men det var längesedan jag såg dem.

Jag varken noddar eller dreglar på sub, oavsett mängd. Noddade några gånger ibörjan innan jag hade testat något annat. Tycker man blir mer pigg och igång av Sub. Det beror en del på vad man gör också. Aktiverar man sig så blir man pigg/igång och lugnar man ner sig i soffan på kvällen finns det mer potential för nodd.

Edit: Nej, man får inte black out på sub.
__________________
Senast redigerad av KastaMask 2018-12-15 kl. 17:31.
Citera
2018-12-16, 19:07
  #15140
Medlem
Miyanas avatar
Har en 8mg sub liggandes. Funderar på att ta lite. Ingen tolerans på opiater alls. Är det bäst att börja med typ 1mg?
Har dessutom tagit 2 Ksalol och 3mg Ikto för några timmar sen. Men har höög tolerans på benso...
Men med min toleransnivå på benso, det borde väl vara ok att ta 1-2mg Sub (beroende på) utan att jag riskerar andningsdepp??
Citera
2018-12-16, 19:11
  #15141
Medlem
BillyDaltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miyana
Har en 8mg sub liggandes. Funderar på att ta lite. Ingen tolerans på opiater alls. Är det bäst att börja med typ 1mg?
Har dessutom tagit 2 Ksalol och 3mg Ikto för några timmar sen. Men har höög tolerans på benso...
Men med min toleransnivå på benso, det borde väl vara ok att ta 1-2mg Sub (beroende på) utan att jag riskerar andningsdepp??

Jag tycker att du ska vara försiktig om du inte har någon opiat-tolerans. 2mg med benso kan bli mycket för den ovane. Trots bensotolerans. Tycker att du ska ta 0,5mg, max 1mg. Kör på låg dos, vänta en-två timmar innan återdosering. Better safe than sorry. God jul!
Citera
2018-12-16, 19:17
  #15142
Medlem
Miyanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillyDalton
Jag tycker att du ska vara försiktig om du inte har någon opiat-tolerans. 2mg med benso kan bli mycket för den ovane. Trots bensotolerans. Tycker att du ska ta 0,5mg, max 1mg. Kör på låg dos, vänta en-två timmar innan återdosering. Better safe than sorry. God jul!

Tack för snabbt svar! Bör jag snorta eller ta oralt? God jul till dig med!

Edit: Har tjack om det skulle börja kännas konstigt. Som jag förstår det hjälper det eller dödar mycket av sub?
__________________
Senast redigerad av Miyana 2018-12-16 kl. 19:59.
Citera
2018-12-16, 20:29
  #15143
Medlem
BillyDaltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miyana
Tack för snabbt svar! Bör jag snorta eller ta oralt? God jul till dig med!

Edit: Har tjack om det skulle börja kännas konstigt. Som jag förstår det hjälper det eller dödar mycket av sub?

När det är mindre mängder är det nog lättare att snorta. 2-4+ tycker jag det är bättre oralt. Ta det bara försiktigt och känn efter så går det där fint. Tjacket funkar tillsammans med sub men det ena brukar ”köra över” det andra snarare än att det blir en bra kombo (enligt mitt tycke).
Citera
2018-12-16, 21:03
  #15144
Medlem
mabynexttimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Ni som missbrukar och tar doser över 2 mg, visst har ni märkt att effekten blir avsevärt sämre om man tar doser som överstiger 2 mg?
Bäst effekt av Buprenorfin får man om man tar doser mellan 0,4 - 1 mg. I låga doser är inte Buprenorfin så antagonistisk, utan de blockerande effekterna kommer vid höga doser.
Den blockerar såklart andra opiater/opioider i låga doser också men varför ruset känns så mkt mer euforiskt i låga doser är för att den inte blockerar sig själv så mkt på my-receptorerna.
Så ni som tar sub, för bästa effekt; Ta inte mer än 1 mg om ni vill uppleva och få ut det mesta utan Subutexen.
Detta kräver ju såklart att man inte har tolerans och tyvärr så funkar det inte att avstå från Subutex en längre tid så att man får ner toleransen till 0 och kan känna av 1 mg. Det blir inte samma effekt som om man inte skulle ha testat opiater tidigare
Så ett tips till alla nya som ska ta subutex; Ta aldrig mer än 1 mg för bästa effekt!

Jag har buprenorfin erfarenhet i över 10 år å jag har tänkt på det där jag också! De ligger nått i de du säger. Absolut!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback