2016-08-02, 14:30
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandra92
Är inte jätte van o insatt i hur sub funkar o har hört att sub inte ska ge mer effekt när man kommer upp över en viss gräns, så tänkte att de är bäst o fråga så man inte slösar de man har

Sant ja det finns ett "tak" det är dock ingen exakt gräns utan det är individuellt men mellan 24-32mg ska vara max. Äter du redan 24mg Bup per dygn så kommer du nog inte få speciellt mycket mer effekt av att ta extra.
Citera
2016-08-02, 15:06
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spikez1998
Är subutex lätt att dela? typ som smör? lol

Var den fuktig eller något? Annars är ju sub tabletter hårda.
Citera
2016-08-02, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Var den fuktig eller något? Annars är ju sub tabletter hårda.
Menar mer att personen som skrev till mig innan skrev att jag skulle dela tabletten i 8 delar, bör ju vara rätt svårt isf.
Citera
2016-08-02, 15:38
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Menar mer att personen som skrev till mig innan skrev att jag skulle dela tabletten i 8 delar, bör ju vara rätt svårt isf.

Kan allt spricka lite ja men med en bra delare går det hyfsat. Lättare/smartare är väl att dela på två eller max fyra och sedan krossa och dela upp pulvret för jämn dos, vanligaste är väl att snorta ändå bland "rekreationella användare". Finns ju 2mg-tabletter för folk i programmet också...

edit: läste inte att han redan påpekat detta
Citera
2016-08-02, 19:39
Medlem
Jag är väldigt van och har hög tolerans på Tram och lite på Oxy. Benso har jag ätit dagligen så det får stå för sig själv men jag undrar om man tar Sub (vilket jag ej provat) kommer det göra det omöjligt att få någon effekt på Tram eller Oxy dagen efter? Kan tillägga att jag äter Tram sedan flera år dagligen och är ganska ny på Oxy Åker man på en ofrivillig AT till Subben slutat verka? Jag menar man vill ju inte slösa Oxy om man inte får nån effekt. Kan någon vänlig själ förklara sambandet tack. Antar också att det är subutex som gäller och inte den andra subvarianten?
Citera
2016-08-02, 23:37
Medlem
sandra92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpinjack
Jag är väldigt van och har hög tolerans på Tram och lite på Oxy. Benso har jag ätit dagligen så det får stå för sig själv men jag undrar om man tar Sub (vilket jag ej provat) kommer det göra det omöjligt att få någon effekt på Tram eller Oxy dagen efter? Kan tillägga att jag äter Tram sedan flera år dagligen och är ganska ny på Oxy Åker man på en ofrivillig AT till Subben slutat verka? Jag menar man vill ju inte slösa Oxy om man inte får nån effekt. Kan någon vänlig själ förklara sambandet tack. Antar också att det är subutex som gäller och inte den andra subvarianten?

Sub "stoppar" andra opis så vänta med oxyn 4-7dagar beroende på hur mkt du ska ta, alltid bättre att vänta lite längre för som du säger så är de slöseri på fina saker annars. Dock har jag hört att Tram ska funka fast att man tagit sub, vet inte om de stämmer?
Citera
2016-08-02, 23:38
Medlem
sandra92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Sant ja det finns ett "tak" det är dock ingen exakt gräns utan det är individuellt men mellan 24-32mg ska vara max. Äter du redan 24mg Bup per dygn så kommer du nog inte få speciellt mycket mer effekt av att ta extra.

Okey, men då kan jag gå upp 8mg till o med benso kanske få liiite skönt i kroppen
Citera
2016-08-03, 10:58
Medlem
Tack Sandra92,. Jag går ju dagligen på Trammet så jag får försöka att ta absolut minsta dosen dagen efteråt annars jag kanske åker på den värsta oavsiktliga ATn. Kan man ta sub flera dagar på rad? Eller motverkar de varandra då?
Citera
2016-08-03, 11:07
Medlem
Tog en 1/4 (knappt) suboxone 8 mg (de med 2 mg skit inkl.) nasalt igår vid 07 på morgonen.
Kände ingen större effekt.

Kan jag köra oxy i eftermiddag utan att det blockeras?

Innan detta har jag aldrig brukat vare sig suboxone eller sub, bara oxy vilket jag har en del tolerans på.

Tacksam för snabbt svar!
Mvh exoptatus
Citera
2016-08-03, 12:44
Medlem
Fick hem en subutex 8mg tror jag idag, från deepweb. Ska jag krossa den och dela den i 8 höger, sen snorta 1? Den kostade 102 kr, är det bra? xD
Citera
2016-08-04, 11:38
Medlem
Citat:
Fick hem en subutex 8mg tror jag idag, från deepweb. Ska jag krossa den och dela den i 8 höger, sen snorta 1? Den kostade 102 kr, är det bra? xD

Det är ett okej pris, jag får betala 50 kr per 8mg och då är jag med i programmet men har inget högkostnadsskydd än.

Edit: Buprenorfin är omöjligt att överdosera utan alkohol eller benso så du kan peta i dig hur mycket som helst, men om du inte har tolerans så är 1mg en okej, tom stark dos.
Senast redigerad av kalleochchokladfabriken 2016-08-04 kl. 12:35.
Citera
2016-08-05, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Edit: Buprenorfin är omöjligt att överdosera utan alkohol eller benso så du kan peta i dig hur mycket som helst, men om du inte har tolerans så är 1mg en okej, tom stark dos.
För en person med hyfsad tolerans är det helt riktigt det du säger. Däremot om individen ifråga inte har någon tolerans är det god potential för överdosering och andningdepp med enbart buprenorfin. Man ska komma ihåg att detta är en ordentligt dos potent opioid.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in