Citat:
Ursprungligen postat av
Psyktabu
Äh jag tänker aldrig bli en daglig brukare. Jag kör sparodiskt, vissa veckor kör jag, andra inte. Tänker inte förstöra min nyktra tid helt
Tänkte mer om det kanske tog tex 2 veckor innan du behöver byta till 2 mg om du kör varje dag eller nåt.
men nu säger du ju emot dig själv. tar du de varje dag så måste du tillslut höja hela tiden.
tar du det bara få och då räcker ett par mg för att ha de gott.
men jag skulle vilja påstå att det tar ca en veckas dagligt bruk på 1mg för att sen tvingas höja dos. beror helt och hållet hur stor missbrukare du har i dig samt hur mkt själv disciplin du har i dig samt varför du äter sub och vad ditt mål är. många faktorer inblandat i när en doshöjning blir dags.
för mig om jag kör ett race så kommer jag snabbt upp till 8mg på ett dygn, tar bara nån dag ju.
så tar du de terapeutiskt eller tar du de i russyfte och hur många dagar i sträck tänker du ta? tar du de för att hålla abstinens på annan opioid nere klarar du dig nog på 1mg iaf en vecka beroende på hur stark din f. d abstinens var och tar du det som en hobby drog då och då kan du nog hålla det på 1'mg om dan hur länge du känner för det.
bara du har svaret på frågan genom att testa själv.