Citat:
Ursprungligen postat av roader
Ja, för att göra det grafiska gränsnittet snyggare och genomskinligt. Obs ironi.
Nej, det körs i på grafikkortet, vad är det som är ironinskt med det? Däremot tar superfetch och en del andra nya funktioner upp minne, men vad ska man ha minne till om det inte används? Skulle någon annat program behöva minnet skulle det få tillgång till det, windows tar inte upp mer än vad som finns att tillgå, till en viss gräns naturligtvis.
Citat:
Ursprungligen postat av blueCommand
So what att det inte är MS fel?
Nej, Var kvar i XP till SP1 av Vista och överväg om du behöver det då
Många skyller alla fel som uppstår på datorerna på microsoft, i det här fallet är det inte deras fall, det är nvidia som har problem med att leverera bra drivrutiner till deras senaste kort. Det finns ingen anledning att vänta tills sp1 av Vista om man inte använder program som bara funkar på XP.
Citat:
Ursprungligen postat av finnteme
Fick min nya data igår m Windows Vista installerad.
Annars funkade det bra, men när jag stoppade in ett dvd skiva eller försökte titta ngt film fr nätet, totalkraschade datan direkt (bluescreen).
Ringde till HP support, och killen där var jättetrevligt, men men, diskussion började såhär: klicka på start, sen välj kör, skriv in msconfig..
Sånt finns inte i Vista..
Eller finns, men inte på samma ställe som i Xp.
Har nu fått detta åtgärdat, felet var att Mediaspelaren var "korrupterad", tog bort mediaspelaren och installerade det på nyt, så funkade det.
Annars har jag bara positivt att säga fr Visa hittills, snabbare (kör Home Basic). Jag personligen behöver ingen Aero osv.
Även Sims2 funkar bra =)
Data och dator är två olika saker och det du syftar på är dator. Och kör... finns iaf på min startmeny, annars kan man ju använda win-r.