Citat:
Ursprungligen postat av
UnitedKingdom
Ska man tolka Fågelns och IBs numera frånvaro från tråden (efter att BW lyfts upp som den GM vi alla söker) att BW är GM, nu vill de bara att tråden ska självdö, försvar har ju visats sej få motsatt effekt här i tråden när det gäller BW, så de har helt enkelt bytt taktik!
Jag kan påminna dig om att jag har lyft fram BW otaliga gånger som både möjlig och trolig gärningsman. Sök i tråden och du kommer att hitta hundratals inlägg från just mig i ämnet.
Varför försöker du få tråden att tro något annat? Du tycker verkligen att du är smart nu, va? Att du har "genomskådat" något? Vad sägs om det här (det tog 15 sekunder att hitta):
Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Det är ett mycket märkligt uttalande av BW, det är liksom "för mycket" - så "för mycket" att det snarare kan peka på den egna inblandningen. När någon på ett så överdrivet sätt ska visa sitt engagemang, tenderar det att finnas en mindre smickrande orsak till det. Och om vi betänker allt det som har skrivits om BW i tråden - backa gärna till sidorna runt 380 och läs inlägg av Badboy rider och Disktrazan samt inlägg av Motown, som var med på festen i Radbyn (han skriver om festen senast i inlägget 31327 på sidan 2611)! - är det svårt att inte misstänka BW.
En annan sak är varför BW utelämnades i radioprogramserien. Det är för mig helt obegripligt varför Pernilla och Mats inte tar med BW i ett av programmen. Som nära vän till systrarna Andersson och som dessutom var en av dem som var allra sist att prata med Helena innan hon lämnade torget, borde det ha varit självklart att låta vännen BW få typ 20 sekunder i ett av programmen att få berätta om Helena. Det hade varit så naturligt. Men icke. Vi har fått höra att hans medverkan "inte hade fyllt någon funktion". Utelämnandet av BW väcker snarare misstankar och jag tror att Pernilla och Mats inte tänkte igenom vilka konskvenser detta utelämnande kunde få i form av spekulationer. Lägg också till detta att BW säger att Helena var glad men lite trött - GW säger att Helena var på dåligt humör. Det är mycket som inte stämmer. Och PU vägrar att erkänna kännedom om BW.
Jag skyddar BW???
Det som du inte har fattat är att de flesta i tråden har tröttnat på hur du i din iver att få bort uppmärksamheten från Kl*s - som gick med Helena på bron! - helt planlöst bara kastar ur dig att "det är BW", "Helena fick skjuts från torget" och så vidare. Men du kan aldrig komma upp med något som styrker ditt gapande. Du har fått oss alla att tröttna - inklusive mig och IB03.
Och till syvende och sist är det ju faktiskt så vi inte har någonting om BW som inblandad. Tycker du inte att han borde ha varit föremål för anhållan? Officiellt misstänkt? Har du någonsin hört någon av utredarna, GW Persson, någon journalist eller annan prata om BW som ens misstänkt? Någon? Nej, det har du inte. Du bör fråga dig själv varför. BW borde ju ha varit först av alla att bli anhållen, före EA och långt innan PR blev misstänkt och anhållen. Men hände det, då? Nej, det gjorde det inte!
Avslutningsvis verkar du heller inte ha fattat att det är jul nu ... Det är liksom inte läge att prioritera tråden då. Men det är väl så din sjuka "hjärna tänkte", att "nu är det jul och det är tyst i tråden, så då passar jag på att anklaga dem för att skydda BW och för att vilja få tråden att självdö". Jag tror att du bara är grälsjuk.
Och fullständigt dum i huvudet.