2024-12-22, 19:19
Medlem
Tråkigt att det inte kommit längre. Hon förtjänar att hittas och få en värdig begravning
Citera
2024-12-26, 08:35
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Ska man tolka Fågelns och IBs numera frånvaro från tråden (efter att BW lyfts upp som den GM vi alla söker) att BW är GM, nu vill de bara att tråden ska självdö, försvar har ju visats sej få motsatt effekt här i tråden när det gäller BW, så de har helt enkelt bytt taktik!
Senast redigerad av UnitedKingdom 2024-12-26 kl. 08:39.
Citera
2024-12-27, 22:42
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Ska man tolka Fågelns och IBs numera frånvaro från tråden (efter att BW lyfts upp som den GM vi alla söker) att BW är GM, nu vill de bara att tråden ska självdö, försvar har ju visats sej få motsatt effekt här i tråden när det gäller BW, så de har helt enkelt bytt taktik!

Jag kan påminna dig om att jag har lyft fram BW otaliga gånger som både möjlig och trolig gärningsman. Sök i tråden och du kommer att hitta hundratals inlägg från just mig i ämnet. Varför försöker du få tråden att tro något annat? Du tycker verkligen att du är smart nu, va? Att du har "genomskådat" något? Vad sägs om det här (det tog 15 sekunder att hitta):

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det är ett mycket märkligt uttalande av BW, det är liksom "för mycket" - så "för mycket" att det snarare kan peka på den egna inblandningen. När någon på ett så överdrivet sätt ska visa sitt engagemang, tenderar det att finnas en mindre smickrande orsak till det. Och om vi betänker allt det som har skrivits om BW i tråden - backa gärna till sidorna runt 380 och läs inlägg av Badboy rider och Disktrazan samt inlägg av Motown, som var med på festen i Radbyn (han skriver om festen senast i inlägget 31327 på sidan 2611)! - är det svårt att inte misstänka BW.

En annan sak är varför BW utelämnades i radioprogramserien. Det är för mig helt obegripligt varför Pernilla och Mats inte tar med BW i ett av programmen. Som nära vän till systrarna Andersson och som dessutom var en av dem som var allra sist att prata med Helena innan hon lämnade torget, borde det ha varit självklart att låta vännen BW få typ 20 sekunder i ett av programmen att få berätta om Helena. Det hade varit så naturligt. Men icke. Vi har fått höra att hans medverkan "inte hade fyllt någon funktion". Utelämnandet av BW väcker snarare misstankar och jag tror att Pernilla och Mats inte tänkte igenom vilka konskvenser detta utelämnande kunde få i form av spekulationer. Lägg också till detta att BW säger att Helena var glad men lite trött - GW säger att Helena var på dåligt humör. Det är mycket som inte stämmer. Och PU vägrar att erkänna kännedom om BW.

Jag skyddar BW???

Det som du inte har fattat är att de flesta i tråden har tröttnat på hur du i din iver att få bort uppmärksamheten från Kl*s - som gick med Helena på bron! - helt planlöst bara kastar ur dig att "det är BW", "Helena fick skjuts från torget" och så vidare. Men du kan aldrig komma upp med något som styrker ditt gapande. Du har fått oss alla att tröttna - inklusive mig och IB03. Och till syvende och sist är det ju faktiskt så vi inte har någonting om BW som inblandad. Tycker du inte att han borde ha varit föremål för anhållan? Officiellt misstänkt? Har du någonsin hört någon av utredarna, GW Persson, någon journalist eller annan prata om BW som ens misstänkt? Någon? Nej, det har du inte. Du bör fråga dig själv varför. BW borde ju ha varit först av alla att bli anhållen, före EA och långt innan PR blev misstänkt och anhållen. Men hände det, då? Nej, det gjorde det inte!

Avslutningsvis verkar du heller inte ha fattat att det är jul nu ... Det är liksom inte läge att prioritera tråden då. Men det är väl så din sjuka "hjärna tänkte", att "nu är det jul och det är tyst i tråden, så då passar jag på att anklaga dem för att skydda BW och för att vilja få tråden att självdö". Jag tror att du bara är grälsjuk. Och fullständigt dum i huvudet.
Citera
2025-01-02, 20:12
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:

Jag skyddar BW???

Det som du inte har fattat är att de flesta i tråden har tröttnat på hur du i din iver att få bort uppmärksamheten från Kl*s - som gick med Helena på bron!

Du har fått oss alla att tröttna - inklusive mig och IB03.

Jepp, du går Bananas så fort BW eller att ngt kan ha skett i anslutning av hemmet kommer upp till ytan!

Helena gick ej hem från Stadt, hon åker bil hem eller till den ev brottsplatsen.

Att du Fågeln och din Mästerdetektivpolare inte spammar sönder tråden säger mer än tusen ord, men tyvärr tråden kommer ej att dö!

HappyNewYear!
Citera
2025-01-03, 13:44
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Jepp, du går Bananas så fort BW eller att ngt kan ha skett i anslutning av hemmet kommer upp till ytan!

Helena gick ej hem från Stadt, hon åker bil hem eller till den ev brottsplatsen.

Att du Fågeln och din Mästerdetektivpolare inte spammar sönder tråden säger mer än tusen ord, men tyvärr tråden kommer ej att dö!

HappyNewYear!

Och ändå bevisade jag med ett exempel alldeles ovan att jag många gånger och mycket har intresserat mig för BW som möjlig gärningsman och/eller inblandad. Varför tjafsar du så här?

Du behöver inte oroa dig för att tråden ska dö, vi kommer att ta nya tag efter helgerna. Kl*s kommer åter att dryftas rikligt.
Citera
2025-01-03, 14:31
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Det om BW har jag redan förklarat.

Men det som du inte verkar förstå är att du har ingenting som stöder din idé om att Helena skulle ha fått skjuts hem. Du bara kastar ur dig det. Du verkar heller inte förstå att det finns ingenting som pekar på att något hände i eller i anslutning till hemmet. Inte ett ord har sagts eller skrivits om att polisen skulle ha hittat något spår av att Helena skulle ha kommit hem. Vi har heller inte sett något från polisen om att BW skulle vara inblandad. Tycker du inte att han borde ha varit föremål för anhållan i så fall? Officiellt misstänkt? Har du någonsin hört någon av utredarna, GW Persson, någon journalist eller annan prata om BW som misstänkt? Någon? Nej! Även det här om BW är något som du bara kastar ur dig.

Och det är här det stannar för dig: Att du bara kastar ur dig att "Helena fick skjuts hem" och att "BW och hemmet är inblandade". Men du har ingenting att presentera som stöd. Den enda anledningen till att du håller på så här, är för att försöka få bort fokus från Kl*s. Endast därför! Det hade kunnat fungera om du hade haft något konkret att stödja dig på, men du har ju inte det. Inte heller din stödtrupp har det. Därför faller du platt. Alla inser att din enda agenda är att just få bort fokus från Kl*s, men faktum är att du riktar ännu mer fokus på honom på det här sättet - men utan att du själv fattar det!
Citera
2025-01-03, 18:26
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:

Men det som du inte verkar förstå är att du har ingenting som stöder din idé om att Helena skulle ha fått skjuts hem.
[...]

Det räcker för mej att dels Polisen tror till 99% att Helena fått skjuts hem samt att GW till 100% säger att Helena åkt bil från Stadt! Lägg till att några eller korrekt sagt två st ytterst märkliga skribenter till varje pris måste placera Helena på bron (för att fortsatt hålla sanningen borta från tråden) säger som sagt betydligt mer än tusen ord!
Citera
2025-01-03, 18:45
Medlem
Citat:
Vilka är "de flesta"? Vilka mer än Motown har uttalat sig om just festen i Radbyn? Vilka? Att BW påstås ha kört bil efter alkoholintag i allmänhet är en sak, men här pratar vi om just festen i Radbyn. Igen: Vilka på festen i Radbyn skulle ha vetat om att BW och SP åkte därifrån strax innan Stadt stängde? Och vilka har bekräftat att det skulle ha skett i en liten vit bil? Nu har nu tagit på dig ett stort ansvar att svara.

Och på tal om att ljuga så ljög du om "VM-huset" och BW:s "klädseltvätt". Det fanns inget VM-hus! Och därmed heller ingen klädseltvätt. Vet hut.
Uggla…här försöker du censurera fakta kring festen. Fakta som redan är allmänt kända och som utretts i tråden. B.W och S.P lämnar festen och B.W är förbannad eftersom exet vänslas med en annan.
Detta är en ju etablerad sanning.
Klockan, när de lämnar festen är ca. 01.45.
Detta enligt flertalet vittnen från festen.
Tydligen skulle exet blivit rädd för B.W iom han var arg och påverkad. Exet skulle även begett sig till U.A som är hemma i villan. När B.W får nys om detta beger han sig dit efter stadt. Sannolikt med en mindre bil (vit/ljus) och sannolikt med H.A som passagerare.
Sorry Ugglan…K.M är inte aktuell och det vet polisen!
Citera
2025-01-03, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Uggla…här försöker du censurera fakta kring festen. Fakta som redan är allmänt kända och som utretts i tråden. B.W och S.P lämnar festen och B.W är förbannad eftersom exet vänslas med en annan.
Tydligen skulle exet blivit rädd för B.W iom han var arg och påverkad. Exet skulle även begett sig till U.A som är hemma i villan. När B.W får nys om detta beger han sig dit efter stadt. Sannolikt med en mindre bil (vit/ljus) och sannolikt med H.A som
passagerare.
Tillägg: Varför vägrar du diskutera B.W?
Citera
2025-01-03, 21:27
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Tydligen skulle exet blivit rädd för B.W iom han var arg och påverkad. Exet skulle även begett sig till U.A som är hemma i villan. När B.W får nys om detta beger han sig dit efter stadt. Sannolikt med en mindre bil (vit/ljus) och sannolikt med H.A som passagerare.

Att BW hade en liten vit bil sommaren 92 är ju dessutom endast fakta!
- BW åker från festen 0145 i sin lilla vita bil in till Stadt!
- BW pratar med Helena strax efter 0200 utanför Stadt (den siste kända personen som pratat med henne).
- Lite senare syns en liten vit bil i samband med vad man tror är Helenas ev brottsplats, dvs Kohagen!

1 plus 1 blir sällan annat än 2, dvs Helena fick mest troligt lift med BW, frågan blir då vad som gör att allt spårade ur och Helena dör samt vilka var närvarande? (Lägger även till vad kan Ulrika veta eller ana om detta?)
Senast redigerad av UnitedKingdom 2025-01-03 kl. 21:29.
Citera
2025-01-04, 14:48
Medlem
Citat:
Att BW hade en liten vit bil sommaren 92 är ju dessutom endast fakta!
- BW åker från festen 0145 i sin lilla vita bil in till Stadt!
- BW pratar med Helena strax efter 0200 utanför Stadt (den siste kända personen som pratat med henne).
- Lite senare syns en liten vit bil i samband med vad man tror är Helenas ev brottsplats, dvs Kohagen!

1 plus 1 blir sällan annat än 2, dvs Helena fick mest troligt lift med BW, frågan blir då vad som gör att allt spårade ur och Helena dör samt vilka var närvarande? (Lägger även till vad kan Ulrika veta eller ana om detta?)

Om det stämmer med BW som gärningsman och Ulrika vet, så är frågan om PW. Blir hon övertygad av UA att utelämna honom i dokumentären och i så fall med vilket motiv?
Citera
2025-01-06, 16:58
Medlem
BernhardDottes avatar
Om det stämmer med BW som gärningsman och Ulrika vet, så är frågan om PW. Blir hon övertygad av UA att utelämna honom i dokumentären och i så fall med vilket motiv?

Ja, det kan man verkligen fråga sig!
Mycket intressant infallsvinkel på det ouppklarade försvinnandet.
Det gäller att ha alla tentakler utspärrade och inte utesluta några som helst motiv.
Jag anar ugglor i mossen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in