2024-09-17, 10:54
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Så om någon flyttar...
Innebär det att de aldrig kan besöka orten de flyttat från?
Jag tänkte likadant.
Självklart kan morsan varit på besök då det var kring midsommar. helgen före?
Sommarstuga på Torsö?
Citera
2024-09-17, 14:47
Medlem
https://www.mariestadstidningen.se/2...ka-tips-19bd2/

spännande
Citera
2024-09-17, 15:00
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madelenfranskogen

spännande
Kan du bifoga några korta citat på det viktigaste i artikeln? Tänk dock på regel 1.02, upphovsrätten, är du snäll.
Citera
2024-09-17, 16:21
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Så om någon flyttar...

Det klart att teoretiskt är det ju möjligt, men jag tror ju inte detta var fallet då. Känns inte vidare troligt enligt mig. Vi kommer kanske inte vidare i detta hursomhelst med hans alibi. Polisen har i vart fall gjort bedömningen att han inte är intressant. PW sade till mig att de har kollat honom då han var den siste på torget som pratat med Helena.

Du som känner till Mariestad, vet du vart detta Mickes gym låg ? Jag vill gärna ha en klar bild vart alla platser av intresse låg någonstans geografiskt ändock för att få en så klar bild som möjligt över allting.
Citera
2024-09-17, 16:29
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madelenfranskogen

spännande

Jag läste snabbt igenom dessa artiklar som ajnoshort lade upp i fredags, tre stycken men togs bort då av denna regel givetvis.

I en utav dessa artiklar fanns det med en bild av Helena som liten med rakat huvud kanske då detta var 1975 och hon stod vid en gammal orange kombi bil med takräcke. Det e klart att systrarna gör allting för att folk inte skall glömma Helena och detta fall.

Om KF skall lyckas måste de skrota detta simpla koncept att detta var ett dåd som gjordes av en ensam galning, annars kommer de aldrig komma någon vart.
Citera
2024-09-17, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Kan du bifoga några korta citat på det viktigaste i artikeln? Tänk dock på regel 1.02, upphovsrätten, är du snäll.

Har tyvärr ingen prenumeration
Citera
2024-09-17, 17:14
Medlem
Prinzezzans avatar
Någon som har prenumeration på Mariestads-Tidningen, och kan lägga in några citat i tråden? Alternativt återberätta innehållet. Det skulle uppskattas mycket!
Citera
2024-09-17, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Någon som har prenumeration på Mariestads-Tidningen, och kan lägga in några citat i tråden? Alternativt återberätta innehållet. Det skulle uppskattas mycket!
Det var inget märkvärdigt, mer än att de har två nya tips som de arbetar med, men inte sa något om.
Och en artikel om Frennstedts betalpod på storytel.
Citera
2024-09-17, 18:33
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Det var inget märkvärdigt, mer än att de har två nya tips som de arbetar med, men inte sa något om.
Och en artikel om Frennstedts betalpod på storytel.

OK! Tack så mycket!

Hoppas att dessa tips kan ge något. Jag kan inte sluta hoppas.
Citera
2024-09-17, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Det klart att teoretiskt är det ju möjligt, men jag tror ju inte detta var fallet då. Känns inte vidare troligt enligt mig. Vi kommer kanske inte vidare i detta hursomhelst med hans alibi. Polisen har i vart fall gjort bedömningen att han inte är intressant. PW sade till mig att de har kollat honom då han var den siste på torget som pratat med Helena.

Du som känner till Mariestad, vet du vart detta Mickes gym låg ? Jag vill gärna ha en klar bild vart alla platser av intresse låg någonstans geografiskt ändock för att få en så klar bild som möjligt över allting.
Nä, kommer inte ihåg, var aldrig där, tror det bytte plats några gånger, låg ev på Kyrkogatan ett tag.
Citera
2024-09-17, 22:52
Medlem
MrsEjPKs avatar
Hur är det i Mariestad ?
Pratas det något om mordet/försvinnandet ang Helena ?

Och är det någon som jobbar med fallet idag aktivt ?

Sedan undrar jag om det juridiskt går att ta om förhör med tex Bw & andra intressanta namn i tråden.Sätta press på dom !
Citera
2024-09-18, 05:00
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Så om någon flyttar...
Tydligen, enligt vissa här?
Men det gör de ju.
Vem var nu BW alibi, någon måste ju veta?
SPEAK UP!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in