2024-09-19, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Tydligen, enligt vissa här?
Men det gör de ju.
Vem var nu BW alibi, någon måste ju veta?
SPEAK UP!!!
Bra rutet där Rubin22…tänker samma faktiskt…vem är B.Ws alibi!?!
Prinzessan har väl haft inlägg kring detta vill jag minnas🤔
Citera
2024-09-19, 01:59
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Bra rutet där Rubin22…tänker samma faktiskt…vem är B.Ws alibi!?!
Prinzessan har väl haft inlägg kring detta vill jag minnas🤔

Jag har ingen aning om vem hans alibi är/var.
Citera
2024-09-19, 08:17
Medlem
seaworthys avatar
Jag har lite koll på fallet men har inte hängt i den här tråden alls. Efter att lyssnat på Storytel-podden "Var är Helena" skulle jag gissa:

Pilotglasögonskillen limmar på Helena under utekvällen. Hon är inte intresserad eller tänker att han bara är en kompis.
Efter krogen övertalar pilotmannen att hon inte bör gå hem själv så han följer med. Vittne ser dom på bron. Efter en stund stannar "enstöringen" till med sin vita bil och erbjuder skjuts. Båda är fulla men hon känner igen honom och de hoppar in. Enstöringen kör istället till lekplatsen där han tänker att dom båda eller han själv ska begå övergrepp eller iallafall försöka få omkull henne. Hon börjar försvara sig och enstöringen slår till henne så att hon landar olyckligt alternativt slår han ihjäl henne. Pilotmannen blir vittne till det hela och tvingas hjälpa till att dumpa kroppen i sjön.

Pilotmannen vägrar konsekvent erkänna något eftersom det vore socialt självmord i den krets han befinner sig i. Han betraktar sig även som en oskyldig åskådare vid händelsen. Det är så han även försvarar dumpandet av kroppen.

case closed=)
Citera
2024-09-19, 16:56
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Jag har lite koll på fallet men har inte hängt i den här tråden alls. Efter att lyssnat på Storytel-podden "Var är Helena" skulle jag gissa:

Pilotglasögonskillen limmar på Helena under utekvällen. Hon är inte intresserad eller tänker att han bara är en kompis.
Efter krogen övertalar pilotmannen att hon inte bör gå hem själv så han följer med. Vittne ser dom på bron. Efter en stund stannar "enstöringen" till med sin vita bil och erbjuder skjuts. Båda är fulla men hon känner igen honom och de hoppar in. Enstöringen kör istället till lekplatsen där han tänker att dom båda eller han själv ska begå övergrepp eller iallafall försöka få omkull henne. Hon börjar försvara sig och enstöringen slår till henne så att hon landar olyckligt alternativt slår han ihjäl henne. Pilotmannen blir vittne till det hela och tvingas hjälpa till att dumpa kroppen i sjön.

Pilotmannen vägrar konsekvent erkänna något eftersom det vore socialt självmord i den krets han befinner sig i. Han betraktar sig även som en oskyldig åskådare vid händelsen. Det är så han även försvarar dumpandet av kroppen.

case closed=)

Case not closed.
Det jag inte förstår i det scenariot är varför mannen som planerade att våldföra sig körde åt Helenas hem istället för att köra ut mot avlägsen plats, inte alls logiskt!

Detta var inte planerat, antingen så gick hon hem och GM visste var hon bodde/ev. följde efter henne mot hemmet.
Eller så fick hon skjuts från torget?
Citera
2024-09-19, 16:58
Medlem
rubin22s avatar
Citat:

case closed=)
Är väl inte så konstigt att pilotglasögonmannen, K.M är ointressant för Helena, då han har en en sambo som är god vän med Helena.
Citera
2024-09-19, 17:50
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Case not closed.
Det jag inte förstår i det scenariot är varför mannen som planerade att våldföra sig körde åt Helenas hem istället för att köra ut mot avlägsen plats, inte alls logiskt!

Detta var inte planerat, antingen så gick hon hem och GM visste var hon bodde/ev. följde efter henne mot hemmet.
Eller så fick hon skjuts från torget?

Fast enstöringen kan ju tänka att det är bäst att han kör åt rätt håll först för att sedan köra in på cykelbanan. Kanske sa åt henne att han skulle skoja lite och ta en genväg. Hennes hus låg ju alldeles intill cykelvägen.

Det är ju inte direkt ovanligt att våldtäktsmän är ute och cirkulerar lite planlöst när dom letar offer
Citera
2024-09-19, 18:02
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Fast enstöringen kan ju tänka att det är bäst att han kör åt rätt håll först för att sedan köra in på cykelbanan. Kanske sa åt henne att han skulle skoja lite och ta en genväg. Hennes hus låg ju alldeles intill cykelvägen.

Det är ju inte direkt ovanligt att våldtäktsmän är ute och cirkulerar lite planlöst när dom letar offer

Finner det inte troligt, varför ens besvära sig att gömma kroppen, tror det finns en orsak i det.
Ja du får ju söka i tråden, allt har diskuterats här, inte värst mycket mer kött på benen av att kolla/lyssna på en krimpodd.
Dessutom har två vittnen sett samma bil, varav en tredje i närheten med sin hund hört kvinnoskrik och minst två män pratande i munnen på varandra, jag är helt övertygad att det är minst två män inblandade,
Citera
2024-09-19, 20:21
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Finner det inte troligt, varför ens besvära sig att gömma kroppen, tror det finns en orsak i det.
Ja du får ju söka i tråden, allt har diskuterats här, inte värst mycket mer kött på benen av att kolla/lyssna på en krimpodd.
Dessutom har två vittnen sett samma bil, varav en tredje i närheten med sin hund hört kvinnoskrik och minst två män pratande i munnen på varandra, jag är helt övertygad att det är minst två män inblandade,

Jag skrev ju att det var två inblandade. Läste du min post?

Det är ju bra skönare att lyssna på en krimpodd än tröska igenom 4000 sidor där 95% är tjafs
Citera
2024-09-19, 23:17
Medlem
IB03s avatar
Jag har kommit på en viktig sak här. Det är ju så här att den person som sågs springa från Sjukhuset 4.20 och som vad jag tror helt säker på bodde i något av de två sista husen på Mariegärdesväg och var högst inblandad i detta försvinnande om inte själva huvudorsaken för att detta inträffande, ej var dansk. Det förefaller ej troligt.

Det är så här att danskarna PN och ErAn som syster Gabriella mycket riktigt säger och ErAn för den delen också sade, kände ju inte Helena och bör inte ens vetat var hon bodde. Hon hade inte ens pratat med dessa om dessa satt i en bil vid Kungssgatan och erbjöd henne skjuts och de hade inte heller brytt sig vidare och inget hade hänt. Om kontakt sker mellan Helena och de i bilen som jag tror stod nära teatern (enligt det tidiga ryktet) så är det bara för att Helena känner denne man bakom ratten sen innan. Men Helena ville inte ha med dessa att göra. Det var denne chaufför som körde denna bil som var uppväxt i Mariestad och som visste vem Helena var och var intresserad av henne och som visste exakt vart hon bodde. Så måste denna ekvation se ut. Han visste också att det även gick att köra inne på cykelvägen förbi Helenas hem för att komma till lekplatsen. I ett sådant här mycket kritiskt läge är det ju inte bara att bröta in med bilen här om man inte vet om det är betonggrisar eller bommar i vägen. Han visste detta färskt i minnet för han hade vad jag tror åkt förbi här inne tidigare på kvällen vid 23:30-00.00 enligt Gatsten vittne.

Denne man var alltså vältränad, 1.75-1.80 cm , mellan 20-30 år, mer ljus än mörk hårfärg (cendre) och bar längre vita shorts och en tröja, enligt detta vittne. "Sportig" är ett ord som kan dyka upp här. Om man strikt kollar på denna observation så springer ju denne man inte till andra sidan stan inte och över ån härifrån till sitt hem. Man lägger ju ihop den mycket heta observationen som Lockerudsvittnet gjorde till denna och då landar vi på något av de två sista husen på Mariegärdesväg. Där är avgränsningen.

Denne man tror jag då kände PN och kanske även andra vänner i Bråten alltså rakt över gräsplätten som skiljer dessa bostadsområden åt. Det är i denna bekvämlighet som han grundade denna vana att åka bil på cykelbanor som han gjorde här då detta bara var att bara köra ner dessa en c.a 150 meter så är han vid insatshusen och kan bara fortsätta ner vanlig bilväg. I ett annat fall om han skall till Bråten "lagligt" så måste han först köra åt motsatt håll och sedan korsen ut till Marieforsleden ner , rondell och vidare och sträckan blir c.a 3-4 ggr så lång istället varje gång han skall hit. Någonstans, tror jag så måste denna vana uppkommit att köra på just cykelvägar. Alltså i detta fall, precis i anslutning till där han bodde. Tittar man på kartan så var det just här i detta område det fanns cykelvägar. Det fanns då ett praktiskt ursprungssyfte här då till grundande av denna vana/ovana.

Denne man kan också varit uppvuxen i denna västra del av Mariestad och därmed gått under sin högstadietid på Tunaholmskolan såsom systrarna Andersson också gjorde. Senare kan han gått på intill liggande Vadsbo gymnasium och då även skall inte uteslutas att han och KM även kunnat vetat om varandra. Därmed hittar han också överallt i stan särskilt i stans västra del och även småvägar utåt inklusive neråt Trankärr men att här neråt blir det något värre. Det kan även varit så att denne man faktiskt även hade med sig en person till, utöver de två danskarna ErAn och PN då Trankärrs-vittnet pratade om fyra personer, i så fall är det en "infödd" person nära chauffören då som varit med i denna händelse också från början utöver den indragne KM på brottsplatsen. Dessa "infödda" personer är de två som orsakade denna gärning och är de hårdare och är utrustade med en iskyla.

Om vi betänker detta ovan så öppnar jag ju upp för att kroppen ej togs med över färja till Danmark utan att en eller två GM med mycket bra lokalkännedom var trygga i att gömma denna kropp på en plats nära Mariestad. Jag utesluter dock definitivt inte Danmarksalternativet då ju PN var borta med bilen från söndag till torsdag enligt loudamus källa och ErAn enligt egen utsago till Lotte faktiskt åkte till "södra Jylland" som han sade. Det kan även varit för att bara komma bort från själva ett tag givetvis också...hm.
Citera
2024-09-20, 01:14
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Jag skrev ju att det var två inblandade. Läste du min post?

Det är ju bra skönare att lyssna på en krimpodd än tröska igenom 4000 sidor där 95% är tjafs
Jag tror inte ett dugg på att K.M är inblandad i detta, han var full och hade ingen bil..
Så han kan du ta bort och då kvarstår din enstöring och ditt scenario.
Du får ju tro vad du vill, men jag tror inte på det.
Det var någon hon kände. Men inte K.M. och minst 1 medhjälpare.
Citera
2024-09-20, 03:16
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Jag tror inte ett dugg på att K.M är inblandad i detta, han var full och hade ingen bil..
Så han kan du ta bort och då kvarstår din enstöring och ditt scenario.
Du får ju tro vad du vill, men jag tror inte på det.
Det var någon hon kände. Men inte K.M. och minst 1 medhjälpare.

BW (plus ev medhjälp).
Citera
2024-09-20, 09:35
Medlem
IB03s avatar
Ett PM har skickats till en gammal PM-postare. Logga in.

Och till Reimer: vill du rensa din inkorg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in