2024-09-14, 01:51
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkakemannen
"oss"? Jag tror att du vet vad BW gjorde.
Han körde Helena hem till Ulrika.
Därför måste de skydda varandra.
Du påstår att jag är bortsupen o nerknarkad. Men pröva mig då! Nu 01.35 en lördagsmorgon!

BW Hemmet (eller dess närhet) Ulrika, plus ev medhjälpare PU eller Engelsman, lägg sedan bara pusselbitarna rätt i pusslet.

ByTheWay Ugglan Helena fick skjuts från stadt (av BW).
Senast redigerad av UnitedKingdom 2024-09-14 kl. 02:23.
Citera
2024-09-14, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag anar att Tisslatorparn avser J*han, vars syster C ska ha varit tillsammans med BW antingen före, under eller efter Helenas försvinnande.

Jag har tidigare frågat i tråden om det ska ha varit just denna C som är/var BW:s alibi, men jag jag tror aldrig att jag fick något svar på den frågan.
Detta är intressant…vem var B.Ws alibi egentligen…och på vilket sätt🤔
Citera
2024-09-14, 07:24
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Bara en fullständig idiot missar att dessa två har en egen agenda i tråden, dvs att döda allt som bara närmar sej sanningen. INGEN människa orkar dag ut och dag in, år ut år in lägga dessa enorma spammattor ggn på ggn i tråden utan uppsåt.

Men om nu jag skulle ha fel (vilket jag inte har) kunde ju dessa två ta en timeout från tråden ngn vecka för att motbevisa mej, jag/vi ( buntar ihop dej i detta inlägg 😁 ) är långt ifrån ensam om dessa tankar.
De som förstör tråden är de som ständigt går i fällan och svarar på och låter sig påverkas av Ugglans och IB03s skriverier. Strunta i dom. Låt dom föra sina parallelldiskussioner i tråden men svara dom inte. Det är tråkigt att man skall behöva föreslå det men dom har visat ett oräkneligt antal gånger att alla alternativa diskussioner till deras fantasier spårar ur när dom bjuds in och ges tillfälle att påverka och därmed sabotera.
Citera
2024-09-14, 07:29
Medlem
RFTs avatar
Nu gör jag ett nytt försök att ”highlighta” min teori om bilskjuts och brovittne; en teori som tyvärr omedelbart blev skjuten i sank av dominerande trådmedlemmar.

Så här är den.
*H säger i telefon till U att det är promenad som är aktuellt.
* Efter samtalet bestämmer sig U för att gå och möta H.
*H får skjuts.
*På väg mot centrum möter U, en man, KM.
*KM vet inte var H är.
*KM lullar med U tillbaka över Marieholmsbron.
*Brovittnet ser U i färgglada randiga byxor och en man med pilotglasögon.
*KM vänder och lullar tillbaka mot ”stan”.
*När U på tillbakavägen passerar brottsplatsen är allt över.
*U misstänker att H följt med en kamrat hem.

Avslutningsvis vill jag säga att jag helt och fullt håller med Joe Blow här ovan.
Senast redigerad av RFT 2024-09-14 kl. 07:53.
Citera
2024-09-14, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
På nätterna? 21:34? Tittat djupt i glaset redan?

I övrigt konstaterade jag att du hade uttryckt dig otydligt. Var jag tydlig nu?
Jag menade i allmänhet, men du fattar ju inte. T.ex skrev du ju detta inlägg och nästa mitt i natten.

Du fattar ju inte hellre ironi, vilket IB fattade och fötydligade sig.
Du behövde inte ens kommentera det, för det var inte ens dig jag svarade, men du kan bara inte låta bli.
Taskig impulskontroll?

"djup i glaset.." ja se där nu projicerar du igen.

Sluta dessutom att hänvisa till vad PK sagt, inte ett karaktärsvittne direkt, du bör nog titta närmare på honom i stället och den påhittade polisskjutsen
Citera
2024-09-14, 09:35
Medlem
Hej igen!
Vill bara säga att jag är sjukt trött på alla dessa inlägg om att "VI", alla andra, skulle vara emot Ugglan och Ibs bidrag till tråden. Avskyr denna typ av generaliseringar. Läser själv båda dessa skribenters inlägg med stort intresse. Självklart kan det finnas detaljer som jag inte håller med om men det gäller alla inlägg oavsett postare.
Citera
2024-09-14, 21:20
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Tycker du verkligen inte att allt det som jag räknade upp ovan kvalificerar PU som inblandad? (Plus allt annat ljug och trixande som PU höll på med i tråden?) Vad mer behöver du om PU för att anse/inse att han var inblandad?

Lockerudsvittnets utsaga om den mindre ljusa/vita bilen som hon såg åka ner på Mariegärdesväg och "tystna", måste faktiskt INTE betyda att bilen stannade där - det kan faktiskt betyda att hon inte längre kunde höra den på grund av hinder, som till exempel byggnation. Och igen, då: PK sa att man (de) ofta parkerade bilen på sjukhusparkeringen när man hade gjort något brottsligt i stället för att skylta med bilen hemma på parkeringen. Detta betyder helt enkelt att de gick/sprang hem till Bråten från sjukhusparkeringen - i exakt den riktningen som vittnet på sjukhusparkeringen angav.

Sedan förstår jag inte vad du menar med "besatt" av Helena. Enligt PK hade PU uttalat ett tydligt intresse för Helena när de fick syn på henne när de var ute och åkte bil. Tycker du inte att det räcker för att PU skulle ha kunnat surna till när han såg att KM stötte hårt på Helena på Stadt?

I övrigt får man väl hoppas att han visste var han bodde ...

Min fetning.

NEJ, det är fullständigt vettlöst att de skulle ta denna helt galna väg via Mariegärdesväg, över gräsmattan via cykelvägar för att åka ned till Bråten...Make no sense.

Tittar man på kartan alltså...Skulle de alltså komma på att göra sig detta besvär att i denna tokstress, i ett försök att då maskera sin färdväg med detta tilltag..., De får alltså tänka ett varv till i tokstressen och välja att köra ner på skumt krokiga cykelvägar med bil med risk att köra på folk också...Nej, nej, nej. Det är det första.

Det andra är just vad Lockerudsvittnet sade om detta att denna bil "tystnade" här vid de två sista husen på Mariegärdesväg. Det var stora jordhögar här vid husen då man gjort markarbeten för något arbete här, men hade denna bil fortsatt här så HADE hon hört denna bil för då hade det endast handlat om några få sekunder så hade de passerat förbi dessa hus och dess jordhögar ner på gräsmattan och dess cykelvägar till Bråten. Avståndet där hon stod och fram till där gräsmattan tog vid är knappt 400 meter efter mätning och de är 500 meter till insatshusen och ytterligare 100 meter till Bråten, så HADE hon hört den där i så fall, helt klart. Hon hörde bildörrar slå igen och en kvinna skrika på 700 meters avstånd "in mot stan till" alltså bråket i Kohagen.

Hon sade ju också just att hon ej lokaliserade något ljud av denna bil vid insatsradhusen eller för den delen från Bråten. Nej, ingenting talar för att deras destination var Bråten i detta vägval inte heller av tolkande av detta Lockerudsvittne.

GM åkte ner hit i idiotfart till denna återvändsgata och det var just att man hade ett ärende hit ner till något av de två sista husen. Den analysen är den mest sannolika här efter att ha vägt in allt här. En utav GM, som jag tror måste ha bott här. Rättare sagt mannen som senare parkerade en bil på sjukhusets parkering och sprang i riktning mot detta bostadsområde- Lockerud och som jag också tror var huvudgärningsman. Denne man var "vältränad" som vittne sade och jag misstänker att denne tränade på gym och kan också använt både substanser och doping. Anabola-raseri och våld mot kvinnor vet vi sen tidigare har ett samband. Vittnet lade också märke till denne mans hårfärg som vittnet bedömde som "mer blond än mörk" och hade denne haft ett axellångt ljust slängande hår som PU hade då, så hade detta vittne lagt märke till detta- big time.
Citera
2024-09-15, 09:01
Medlem
MrsEjPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Marple
Hej igen!
Vill bara säga att jag är sjukt trött på alla dessa inlägg om att "VI", alla andra, skulle vara emot Ugglan och Ibs bidrag till tråden. Avskyr denna typ av generaliseringar. Läser själv båda dessa skribenters inlägg med stort intresse. Självklart kan det finnas detaljer som jag inte håller med om men det gäller alla inlägg oavsett postare.

Väl skrivet !
Bara för att man tex inte har KM som sin främsta kandidat av vem man TROR begått mordet/försvinnandet av Helena så betyder inte det att man är i med i någon sammansvärjning/grupp som försöker få bort fokus KM tex el PU som kandidat eller att det skrivs om dem.
Senast redigerad av MrsEjPK 2024-09-15 kl. 09:08.
Citera
2024-09-16, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Och den siste som såg H.A, vilket alibi hade han?
Jo tydligen hans mamma verkar det som?
Säger mycket det!

Är det klarlagt att det är Monica som är alibit?
Citera
2024-09-17, 00:17
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Nej det är det nog inte?
Citera
2024-09-17, 10:02
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider

BWs mor bodde i Örebro då redan, flyttade dit tidigt 80-tal. Det blir mycket knepigt att hon skall vara hans alibi då.

På tal om något annat.

Vet du eller någon annan exakt vart Mickes Gym låg då ? Jag ser nu att alla gym i Mariestad ligger i stans östra del, var det så då med ?
Citera
2024-09-17, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
BWs mor bodde i Örebro då redan, flyttade dit tidigt 80-tal. Det blir mycket knepigt att hon skall vara hans alibi då.

På tal om något annat.

Vet du eller någon annan exakt vart Mickes Gym låg då ? Jag ser nu att alla gym i Mariestad ligger i stans östra del, var det så då med ?
Så om någon flyttar...
Innebär det att de aldrig kan besöka orten de flyttat från?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in