2010-03-26, 22:43
Medlem
Prinzezzans avatar
[quote=Skaraborg2]
Citat:
Ursprungligen postat av zahara99

Jag har hört att någon sjö har undersökts av en privatperson i detta område. Denna person skall ha bott antingen i Tidan eller Moholm. Om polisen har sökt någonstans vet jag inte.

Med tanke på det antal större och mindre insjöar samt alla bottenlösa kärnar uppe i Tiveden, så är det som ett leta efter en nål i en höstack. Dessutom tillkommer både Vänern och Vättern. Hade GM tillgång till båt?

Personligen, så tror jag att Helenas kropp sänktes ner i någon av alla dessa sjöar och kärnar, av en person, ev. två personer, som hade en mycket god lokalkännedom. Kanske av någon som var född i dessa trakter eller hade bott där under många år?

Att gräva en grav är både svårt och jobbigt.

Ang. det senare du skrev, så kan jag tänka mig att det är så. För att en kropp inte ska hittas av djur eller personer på promenad i skog och mark, antar jag att graven bör vara ganska djup. Detta om nu inte gm har tur och platsen aldrig hittas, förstås. Om platsen är allmän, bör den nog också "återställas" efter att det som skulle begravas har begravts. (Otrevligt ämne )

Om gravens plats finns på privat ägo blir saken delvis en annan - så länge gm inte blir föremål för polisens misstanke, naturligtvis.

Så visst vore en säkrare plats att gömma en kropp på vara att sänka den i en djup sjö/tjärn (under förutsättning att den försetts med "säkra" tyngder) alternativt i något slags schakt eller brunn el. dylikt. Sedan finns det säkert andra alternativ också.

Hur det är i Helenas fall, vet bara ett fåtal. Håller med dig om att en god lokalkännedom känns som ett måste - helt säkert vid "begravningen" av kroppen, men cokså sannolikt vid platsen för överfallet.

En väska med "dansskor" i ska ha dragits upp av en fiskare något/några år efter Helenas försvinnande. Tror det var i ån Tidan. Väskans utseende ska ha sammanfallit med Helenas. Fiskaren, som inte kopplade detta till Helenas försvinnande, ska ha slängt i väskan igen. Någon som vet om väskan någonsin hittades igen?
Senast redigerad av Prinzezzan 2010-03-26 kl. 22:46.
Citera
2010-03-27, 00:27
Medlem
zahara99s avatar
Angående ovan inlägg med quote Zahara99...Fundersam...detta inlägg har jag inte skrivit...Vem roar sig i tråden?
Senast redigerad av zahara99 2010-03-27 kl. 00:28. Anledning: felskrivning
Citera
2010-03-27, 00:37
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Angående ovan inlägg med quote Zahara99...Fundersam...detta inlägg har jag inte skrivit...Vem roar sig i tråden?

Det har blivit fel där. Det står "Quote Skaraborg2" ovanför inlägget; det är S2:s inlägg jag svarat på. Vet inte varför det står ditt nick där och inte Skaraborg2:s.
Citera
2010-03-27, 12:38
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mitt inlägg som blev besvarat.

Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det har blivit fel där. Det står "Quote Skaraborg2" ovanför inlägget; det är S2:s inlägg jag svarat på. Vet inte varför det står ditt nick där och inte Skaraborg2:s.

Ja jag blev också fundersam när jag läste detta. Såg att det var mitt inlägg som blev besvarat.
Citera
2010-03-27, 16:13
Medlem
Mandelbrots avatar
Det är ett följdfel som uppstod i zahara99:s inlägg igår när h*n 20:47 citerade Prinzezzans gamla inlägg från 2009-08-11 19:05. När felet väl har uppstått, så citeras olika debattörers inlägg felaktigt. Det är mycket ofta intressant att följa era diskussioner här i olika trådar!
Citera
2010-03-27, 16:33
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Det är ett följdfel som uppstod i zahara99:s inlägg igår när h*n 20:47 citerade Prinzezzans gamla inlägg från 2009-08-11 19:05. När felet väl har uppstått, så citeras olika debattörers inlägg felaktigt. Det är mycket ofta intressant att följa era diskussioner här i olika trådar!

Tack för förklaringen, Mandelbrot! Och tack för uppskattningen!

Har du själv några tankar. när det gäller Helenas försvinnande?
Citera
2010-03-27, 17:01
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Tack för förklaringen, Mandelbrot! Och tack för uppskattningen!

Har du själv några tankar. när det gäller Helenas försvinnande?

Tyvärr, Prinzezzan. Jag har ingen aning men skulle gissa på någon med lokal anknytning.
Längre bak i tråden får jag intrycket av att vissa debattörer känner till en hel del i fallet.
Citera
2010-03-27, 17:15
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Tyvärr, Prinzezzan. Jag har ingen aning men skulle gissa på någon med lokal anknytning.
Längre bak i tråden får jag intrycket av att vissa debattörer känner till en hel del i fallet.

Ja, och dessutom tror jag det är sannolikt att det även finns en hel del som inte skriver, men som känner till en del om fallet ändå. Vi kan väl skicka en förfrågan till dessa. om att de ska ta chansen att göra sina röster hörda.
Citera
2010-03-28, 04:42
Medlem
Snibelsnors avatar
vänta lite nu. finns det en bild på denna helena andersson?
Citera
2010-03-28, 11:31
Medlem
zahara99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snibelsnor
vänta lite nu. finns det en bild på denna helena andersson?

Googla på Helena Andersson + Mariestad. Du får en hel del träffar! Hon har olika frisyrer på olika kort, titta själv, lättast att få en "bra" (minnes)-bild...

http://www.expressen.se/nyheter/1.96...och-forsvunnen

En länk skickar jag med!
Citera
2010-03-28, 13:49
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mariestads-tidningen och Skaraborg läns Allehanda.

Citat:
Googla på Helena Andersson + Mariestad. Du får en hel del träffar! Hon har olika frisyrer på olika kort, titta själv, lättast att få en "bra" (minnes)-bild...

http://www.expressen.se/nyheter/1.96...och-forsvunnen

En länk skickar jag med!

Ja hon hade ett antal olika frisyrer. Detta kan man också se i Mariestads-tidningen (TSL) och Skaraborg läns Allehanda (Skövde) som naturligtvis skrev otroligt mycket om hennes försvinnande.
Senast redigerad av Skaraborg2 2010-03-28 kl. 13:51.
Citera
2010-03-29, 01:51
Medlem
Snibelsnors avatar
helvete vad lik hon är ett gammalt ex till mig men hon kan det inte vara då hon e född 86
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in