2017-08-04, 18:30
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Jag skulle gärna vilja veta hur det står till med Kl*s nu? Hur ställer han sig till våra diskussioner och utpekanden, beskyllningar med mera? Någon som vet något?
Någon kompis till honom som vågar fråga honom kanske?

Citerar mig själv här. Detta är standardfrågor som kommer ställas om och om igen tills folk får svar på frågorna, det är meningslöst och slöseri med allas vår tid att fördröja svaren, så kom igen nu! Det gäller att få ett snabbt slut på fallet så folk kan rikta in sig på framtiden istället.
Citera
2017-08-04, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Jag vill inte sprida falska rykten, återkommer när jag fått mer info från vederbörande. Kanske inte är relevant för fallet ens..?

Helt rätt.
Citera
2017-08-04, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Sjukt många PM nu från väldigt många nyregistrerade. Syfte oklart, dock.

Svar ja! På frågan om jag har också fått en massa pm.
Citera
2017-08-04, 19:56
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utebajsarn
Kan någon skicka en bild i PM på Klas samt Ullberg vore de uppskattat.

Om du har Facebook hittar du Per där. Bild på Kl*s har jag ingen. Verkar inte finnas många bilder på honom. Själv har jag fått en skickad till mig från en skolkatalog från gymnasiet.

Jag noterar dina "citat" som du har längst ner på din sida. "Rip Gabriel Holmdahl". Det var väl så att den/en av dem som mördade honom också var med och mördade vittnet "Hannas" son?
Citera
2017-08-04, 20:09
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Min fetning: Det är ju fullt möjligt att om gärningsmannen är den som ses på sjukhusparkeringen kan det ha varit så att bilen stod där från början, gärningsmannen hämtar den och ställer sedan tillbaka den. (Eller så ställdes bilen där utan att ha stått där från början.) Men om gärningsmannen hämtade bilen på sjukhusparkeringen och ställde tillbaka den tom hade han inte mer än en timma eller möjligen en och en halv timma på sig att göra sig av med kroppen - och då vill jag lova att kroppen inte kan ligga särskilt långt borta från Mariestad, såvida den inte gömdes undan tillfälligt och senare flyttades igen eller gömdes på ett säkrare ställe/sätt. Men så finns då möjligheten att Helena skulle ha kunnat ligga kvar i bilen när den parkeras på sjukhusparkeringen för en fortsatt hantering senare (om Helena nu transporterades i just den bilen), men hur troligt är detta? Vilken enorm risk att ta, i så fall. Eller så användes bilen som sågs på sjukhusparkeringen aldrig aktivt i Helenas försvinnande, utan mer i periferin?

Vad är det som är så konstigt med att kroppen kan ha förvarats ett par timmar i den vita bilen på sjukhusparkeringen? Jag förstår inte varför du ser det som så osannolikt och enormt riskfyllt? Är det en extremt ödslig och skum parkering eller vad? I sådant fall kan jag förstå hur du tänker men om det är en helt vanlig parkering med liv och rörelse så är det ju lugnt.
Tjejen som styckade sin rival i Askersund förvarade kroppen i bagageutrymmet på offrets bil som hon parkerade på den lokala ICA affärens parkering. Där stod bilen från ca. 13-14 mitt på dagen tills den hämtades någon gång på kvällen runt 20-21. Själv jobbade hon som personligassistent och var på plats precis som vanligt denna dag.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-04 kl. 20:16.
Citera
2017-08-04, 20:14
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Vad är det som är så konstigt med att kroppen kan ha förvarats ett par timmar i den vita bilen som sågs av ett vittne på sjukhusparkeringen? Jag förstår inte varför du ser det som så enormt riskfyllt? Är det en extremt ödslig och skum parkering eller vad? I sådant fall kan jag förstå hur du tänker men om det är en helt vanlig parkering med liv och rörelse så är det ju lugnt.
Tjejen som styckade sin rival i Askersund förvarade kroppen i bagageutrymmet på offrets bil som hon parkerade på den lokala ICA affärens parkering. Där stod bilen från ca. 13-14 mitt på dagen tills den hämtades någon gång på kvällen runt 20-21. Själv jobbade hon som personligassistent och var på plats precis som vanligt denna dag.

Jag tänker att om Helena skulle ha legat i bilen så nära hemmet och det redan tidigt söndag morgon hade blivit pådrag (vilket ju inte gärningsmannen kunde veta) med poliser i området och annat så hade det kunnat bli "svettigt". Jag bara räknade upp en möjlighet och vad jag ansåg om den. Dessutom måste ju någon återvända för att hämta bilen och då uppstår ju ytterligare en risk för iakttagelse. Bara lite så där.
Citera
2017-08-04, 20:23
Medlem
Twiggygirls avatar
Daniel: Cold case fall får ofta sin lösning genom att polisen tar kontakt med personer som har stått den misstänkte nära vid tiden EFTER brottet. En mördare kan sällan hålla tyst. Känner ni till om polisen har haft kontakt med vänner/anhöriga till mannen med pilotglasögon?
Mats, Sveriges Radio: Ja polisen har kontaktat anhöriga.
15:42, 15 June 2017

Jag vill gärna belysa detta igen: "Pilotmannen" sa i intervjun att hans "anhöriga inget vet". INNAN intervjun svarar Mats JA, polisen har kontaktat anhöriga. Alltså ljuger pilot där. Varför?
Vad jag vill säga är att ni som känner/vistas i närheten av misstänkt pilots närstående( vem ni än tror är pilot), kan säkert se en ändring i deras beteende EFTER det sista anhållandet. För dom VET. Jag litar mer på Mats Ö än på pilots ord. Deras beteende MÅSTE ha påverkats av detta.
Citera
2017-08-04, 20:23
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag tänker att om Helena skulle ha legat i bilen så nära hemmet och det redan tidigt söndag morgon hade blivit pådrag (vilket ju inte gärningsmannen kunde veta) med poliser i området och annat så hade det kunnat bli "svettigt". Jag bara räknade upp en möjlighet och vad jag ansåg om den. Dessutom måste ju någon återvända för att hämta bilen och då uppstår ju ytterligare en risk för iakttagelse. Bara lite så där.

Ja det är lite väl nära platsen där hon "försvann", det har du rätt i. Det krävs en GM med is i magen för att ställa bilen där. Men om bilen lånades av en av systrarna på Lockerudsvägen kan man ju undra varför han inte parkerade bilen där istället?
Citera
2017-08-04, 20:27
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Daniel: Cold case fall får ofta sin lösning genom att polisen tar kontakt med personer som har stått den misstänkte nära vid tiden EFTER brottet. En mördare kan sällan hålla tyst. Känner ni till om polisen har haft kontakt med vänner/anhöriga till mannen med pilotglasögon?
Mats, Sveriges Radio: Ja polisen har kontaktat anhöriga.
15:42, 15 June 2017

Jag vill gärna belysa detta igen: "Pilotmannen" sa i intervjun att hans "anhöriga inget vet". INNAN intervjun svarar Mats JA, polisen har kontaktat anhöriga. Alltså ljuger pilot där. Varför?
Vad jag vill säga är att ni som känner/vistas i närheten av misstänkt pilots närstående( vem ni än tror är pilot), kan säkert se en ändring i deras beteende EFTER det sista anhållandet. För dom VET. Jag litar mer på Mats Ö än på pilots ord. Deras beteende MÅSTE ha påverkats av detta.
T.ex att de sällan ses ute. Dom vet ju inte vilka som VET. Jag tror att de närstående håller sej undan.
Citera
2017-08-04, 20:28
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja det är lite väl nära platsen där hon "försvann", det har du rätt i. Det krävs en GM med is i magen för att ställa bilen där. Men om bilen lånades av en av systrarna på Lockerudsvägen kan man ju undra varför han inte parkerade bilen där istället?

Min fetning: Jag har inget svar på den frågan. Jag minns att PK skrev i tråden att man brukade parkera bilen på sjukhusparkeringen när man hade gjort något fuffens, men då menade väl han något som hade med kanske inbrott eller droger att göra.
Citera
2017-08-04, 20:29
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag skulle återigen vilja återkomma till det faktum att det är väldigt nervöst i tråden efter Radio Skaraborgs programserie samt efter det att KM började diskuteras. Så här har det aldrig varit tidigare när vissa namn frekvent har diskuterats. Särskilt tydligt blir detta när nya användarnamn dyker upp och börjar kontakta redan etablerade användare i PM med "förslag" på andra gärningsmän. Själv blev jag "uppvaktad" av MstadBoSen1986 med önskemål om att jag (åt honom/henne) skulle börja driva BW-spåret igen - att MstadBoSen1986 själv hade kunnat göra detta verkade aldrig ha varit ett alternativ.

Jag har fått PM från andra användare som också har kontaktats av nyregistrerade användare som i just PM "sågar" KM som "pilotmannen" (observera alltså "pilotmannen" och inte gärningsmannen!) och pekar på allt från gamla "förmågor" till nya, okända. Inte heller dessa nyregistrerade användare verkar vara intresserade av att själva ta till orda i tråden. Visst är det märkligt! Om alla dessa nyregistrerade (och ett par "äldre") användare tror att detta beteende skulle lätta på trycket mot KM (oavsett om han är "pilotmannen" eller inte) så får det faktiskt rakt motsatt effekt. Men å andra sidan, den information som kan utläsas av dessa nervösa beteenden är information den också!

Ja det är ju fullkomligt uppenbart att det är något väldigt speciellt med just KM eftersom det blev en sån aktivitet i tråden efter att hans namn dök upp.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-04 kl. 20:34.
Citera
2017-08-04, 20:30
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Om du har Facebook hittar du Per där. Bild på Kl*s har jag ingen. Verkar inte finnas många bilder på honom. Själv har jag fått en skickad till mig från en skolkatalog från gymnasiet.

Jag noterar dina "citat" som du har längst ner på din sida. "Rip Gabriel Holmdahl". Det var väl så att den/en av dem som mördade honom också var med och mördade vittnet "Hannas" son?

Ja, det är samme mördare. Jag har först nu fått klart för mej vem "Hanna med hunden" är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in