Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Min fetning: Det är ju fullt möjligt att om gärningsmannen är den som ses på sjukhusparkeringen kan det ha varit så att bilen stod där från början, gärningsmannen hämtar den och ställer sedan tillbaka den. (Eller så ställdes bilen där utan att ha stått där från början.) Men om gärningsmannen hämtade bilen på sjukhusparkeringen och ställde tillbaka den tom hade han inte mer än en timma eller möjligen en och en halv timma på sig att göra sig av med kroppen - och då vill jag lova att kroppen inte kan ligga särskilt långt borta från Mariestad, såvida den inte gömdes undan tillfälligt och senare flyttades igen eller gömdes på ett säkrare ställe/sätt. Men så finns då möjligheten att Helena skulle ha kunnat ligga kvar i bilen när den parkeras på sjukhusparkeringen för en fortsatt hantering senare (om Helena nu transporterades i just den bilen), men hur troligt är detta? Vilken enorm risk att ta, i så fall. Eller så användes bilen som sågs på sjukhusparkeringen aldrig aktivt i Helenas försvinnande, utan mer i periferin?
Vad är det som är så konstigt med att kroppen kan ha förvarats ett par timmar i den vita bilen på sjukhusparkeringen? Jag förstår inte varför du ser det som så osannolikt och enormt riskfyllt? Är det en extremt ödslig och skum parkering eller vad? I sådant fall kan jag förstå hur du tänker men om det är en helt vanlig parkering med liv och rörelse så är det ju lugnt.
Tjejen som styckade sin rival i Askersund förvarade kroppen i bagageutrymmet på offrets bil som hon parkerade på den lokala ICA affärens parkering. Där stod bilen från ca. 13-14 mitt på dagen tills den hämtades någon gång på kvällen runt 20-21. Själv jobbade hon som personligassistent och var på plats precis som vanligt denna dag.