2017-08-04, 20:45
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Daniel: Cold case fall får ofta sin lösning genom att polisen tar kontakt med personer som har stått den misstänkte nära vid tiden EFTER brottet. En mördare kan sällan hålla tyst. Känner ni till om polisen har haft kontakt med vänner/anhöriga till mannen med pilotglasögon?
Mats, Sveriges Radio: Ja polisen har kontaktat anhöriga.
15:42, 15 June 2017

Jag vill gärna belysa detta igen: "Pilotmannen" sa i intervjun att hans "anhöriga inget vet". INNAN intervjun svarar Mats JA, polisen har kontaktat anhöriga. Alltså ljuger pilot där. Varför?
Vad jag vill säga är att ni som känner/vistas i närheten av misstänkt pilots närstående( vem ni än tror är pilot), kan säkert se en ändring i deras beteende EFTER det sista anhållandet. För dom VET. Jag litar mer på Mats Ö än på pilots ord. Deras beteende MÅSTE ha påverkats av detta.

Pilot kanske menar att hans nuvarande sambo L och sonen inte vet om att han är en av de huvudmisstänkta i Helena fallet och att han har varit inne på förhör ang. detta 1998 och 2001, det behöver väl inte vara märkligare än så? Däremot kände förmodligen hans dåvarande sambo KB till det, då även hon bör ha blivit förhörd -98 ang. KM's förehavanden den aktuella kvällen/natten.

När Mats säger att polisen har varit i kontakt med anhöriga så kanske det handlar om att man var i kontakt med KB samt KM's syskon och föräldrar i samband med något av dom mer djupgående förhören -98 eller -01.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-04 kl. 21:00.
Citera
2017-08-04, 20:53
Medlem
Citat:
Ja, det är samme mördare. Jag har först nu fått klart för mej vem "Hanna med hunden" är.
Alltså henri*k holmda*l som var med och mördade Hannas son? Vem var Hannas son? Finns det någon tråd här på fb om det fallet?
Citera
2017-08-04, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Gör ett försök, vet jag. Ska bli intressant att höra om Pernilla svarar ens på en sådan fråga! Passa på att fråga om hon vill bekräfta eller dementera Kl*s som "pilotmannen". Bekräfta är väl inte sannolikt, men en dementi borde hon ju kunna bjuda på om det nu är så att Kl*s inte är "pilotmannen".

Snabba svar men inga bekräftelser eller dementier på glasögon eller aktuell misstänkt. Av intresse i svaret är följande som jag ser det.
1. Bilderna på glasögon och bil på hemsidan är bara exempel som ska illustrera, kan således inte tas som att det ska vara den bilmodellen eller solglasögon (snarare tvärtom som jag tolkar det)
2. Pilot kan inte redogöra för nära två timmar av sina förehavanden efter stadt och uppgifter från honom 92 går stick i stäv med vad andra personer har gjort för iakttagelser (I sak och tid enligt pw).
3. Polisen har mycket bra koll på hur människor rörde sig på stadt och utanför den kvällen.
Citera
2017-08-04, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Snabba svar men inga bekräftelser eller dementier på glasögon eller aktuell misstänkt. Av intresse i svaret är följande som jag ser det.
1. Bilderna på glasögon och bil på hemsidan är bara exempel som ska illustrera, kan således inte tas som att det ska vara den bilmodellen eller solglasögon (snarare tvärtom som jag tolkar det)
2. Pilot kan inte redogöra för nära två timmar av sina förehavanden efter stadt och uppgifter från honom 92 går stick i stäv med vad andra personer har gjort för iakttagelser (I sak och tid enligt pw).
3. Polisen har mycket bra koll på hur människor rörde sig på stadt och utanför den kvällen.
Att hon inte dementerar är väl också ett svar.. som jag fattar det har pilot alltså inget alibi mellan 02.00-04.00 på natten. Då borde väl någon gett honom alibi från klockan 04.00?
Citera
2017-08-04, 21:07
Medlem
Citat:
Daniel: Cold case fall får ofta sin lösning genom att polisen tar kontakt med personer som har stått den misstänkte nära vid tiden EFTER brottet. En mördare kan sällan hålla tyst. Känner ni till om polisen har haft kontakt med vänner/anhöriga till mannen med pilotglasögon?
Mats, Sveriges Radio: Ja polisen har kontaktat anhöriga.
15:42, 15 June 2017

Jag vill gärna belysa detta igen: "Pilotmannen" sa i intervjun att hans "anhöriga inget vet". INNAN intervjun svarar Mats JA, polisen har kontaktat anhöriga. Alltså ljuger pilot där. Varför?
Vad jag vill säga är att ni som känner/vistas i närheten av misstänkt pilots närstående( vem ni än tror är pilot), kan säkert se en ändring i deras beteende EFTER det sista anhållandet. För dom VET. Jag litar mer på Mats Ö än på pilots ord. Deras beteende MÅSTE ha påverkats av detta.

Bra tänkt. Här är ju en uppenbar lögn från pilot mannens sida. Uppmärksamt!
Citera
2017-08-04, 21:09
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75

Det måste ses som mycket märkligt att KM inte minns vad han gjorde mellan kl 02:00 och 04:00 den här natten.
Citera
2017-08-04, 21:16
Medlem
FedupFlorences avatar
Vi kan inte ge gärningsmannen några egenskaper som is i magen, försigkommenhet eller slutledningsförmåga. Hur han handlade efteråt kan bero på infall, sunt förnuft eller slump av en enda enkel omständighet. Tex måste ett bagageutrymme bedömas av gm som en säker plats oavsett lokalisation i ett dygn, även i juni.

Gm kan vara normalbegåvad, ha en kemi i normalspannet med en empati inte precis i mitten men inte heller långt ifrån gemene man.

Jag förutsätter att pilotmannens anhöriga vet att han har varit anhållen i ett dygn och själva har förhörts.
Citera
2017-08-04, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utebajsarn
Brunos pöjk?

Han måste la vart 5 år då?
Han sitter väl på 14 år i dag tattarpöjken
Jag har ingen aning om när Hannas son mördades men det var väl han som tog livet av Gabriel?
Citera
2017-08-04, 21:31
Medlem
Ugglan.s avatar
Nej, nej! Samma person som var med att ta livet av "Hannas" son var med att ta livet av Gabriel.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-04 kl. 21:56.
Citera
2017-08-04, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Alltså henri*k holmda*l som var med och mördade Hannas son? Vem var Hannas son? Finns det någon tråd här på fb om det fallet?

Frågade samma fråga för ett tag sen. Fick inget svat. Är det Ris*o Keski*arja?
Citera
2017-08-04, 21:44
Medlem
lugnåss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Frågade samma fråga för ett tag sen. Fick inget svat. Är det Ris*o Keski*arja?

Hej.

Nej, det är *eder *orsell (p,f) som avses.

Ris*o togs av daga av en grön*al som sedermera avled efter förmodad överdosering.

Visst nämnde pilot inför förhör 98 eller 01 att han var "känd"?
KM verkar i dagsläget inte vara så känd då inget framkommer om personen i fråga.

Varför?

//lugnås
Citera
2017-08-04, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugnås
Hej.

Nej, det är *eder *orsell (p,f) som avses.

Ris*o togs av daga av en grön*al som sedermera avled efter förmodad överdosering.

Visst nämnde pilot inför förhör 98 eller 01 att han var "känd"?
KM verkar i dagsläget inte vara så känd då inget framkommer om personen i fråga.

Varför?

//lugnås

Det är väl mer en tolkning av det faktum att han vägrade advokat och varit så hemlig, finns inget uttalande om att han var känd vad jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in