Citat:
Ursprungligen postat av
lubbe75
Frågan är bara varför BW skulle hållt tyst om detta i 6år? Känns lite långsökt överlag dock att inte polisen fick uppgifter om den som hängde efter HA tidigare, eller det kanske de fick men konstigt att de inte kunde trycka till honom mer då.
Ja jag vet inte, jag menade bara att det inte är otänkbart. BW trodde väl aldrig att KM hade för avsikt att följa efter HA, man tänker ju inte i såna banor, han kanske endast noterade att KM gick åt samma håll. En sån här sak kan jag tänka mig att man först kommer att tänka på långt senare, när man för femtielfte gången går igenom vad som hände under kvällen i sitt eget huvud. BW hade, om han nu såg något, givetvis inte nån aning om vart KM var på väg och han brydde sig förmodligen inte heller... eller hur?
Man kan ju tänka sig att det är något sådant som har kommit till polisens kännedom med tanke på den nya, högre misstankegraden. Det skulle i sådant fall möjligen kunna vara en anledning till att BW inte nämndes i programmet, han har bidragit med en viktig pusselbit och är själv avskriven.