2017-07-27, 17:59
Medlem
lugnåss avatar
Hej.

Det är kanske dags att någon tar sig tid och gör en sammanfattning av vad vi vet sedan tidigare i tråden.
Väldigt många återkommande frågor som redan besvarats.
Även tillägga nytillkommet varken bekräftat eller obekräftat då det förmodligen kommer ta tid.
Även i en sådan här stor tråd borde indicier fungera som argument som leder frågan/tråden framåt.
Ser en tendens att tråden är på väg till dit den var för 1-2 veckor sedan med tjafs och krav på bekräftad info.
Samtliga jobbar med uppgifter som inkommer från "anonyma" personer som ej vill outa sig här och nu.

Frejja21, du är ju saklig och har en trevlig ton, kanske du vill/kan?

//lugnås
Citera
2017-07-27, 18:03
Medlem
Tittade på bilden på LA fb-sida. På bilden med paketöppning så sitter det en kille med en liten tjej i knät.
Jag tror jag har identifierat denna....
Heter samma som en känd ishockeyspelare fast stavar namnet annorlunda. Han bodde ovanpå stadshotellet i en lägenhet.
Mycket skum människa. Fast inte utåt sett....
Faktiskt den första jag tänkte på 1992
Och bekant med KGM....

Jag säjer inte att det är han, men så fruktansvärt lik
Citera
2017-07-27, 18:05
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Tänkte också på de två killarna som "sett en vit bil", eller var de i själva verket gärningsmännen?
Lite det jag är inne på i min teori, vittnesmålen går nämligen inte ihop överhuvudtaget. Men ingen verkar vilja/kunna tänka utanför boxen härinne, utan rykten och vissa vittnesmål har gjorts till absoluta sanningar. Avvaktar dock utvecklingen med KGM innan jag saluför någon teori.
Citera
2017-07-27, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Undrar om jag förstått rätt?

Det som framkommit är att det är konstaterat att KGM är pilot?
Mannen på bron kan vara någon annan?

Eller är det samma person, pilot som brovittnet sett alltså KGM?
Svänger fort här, hoppas på svar, anser det är vesäntligt.

My bad, har lyssnat nu tre gånger på raken när radio Skaraborg " intervjuar " KGM och då säger Pernilla " Han är också den mannen som polisen tros har setts på Marieholmsbron med Helena "
men som vanligt vet ju polisen mer
Citera
2017-07-27, 18:08
Medlem
Ugglan.s avatar
För att vi ska kunna tro på detta med att "pilotmannens" identitet är bekräftad måste någon i praktiken skriva rakt ut i tråden vem som är källan. Jag har fått information som säger att kanske ett par, tre användare i tråden ska ha fått identiteten bekräftad, men ingen vill avslöja källan (vilket jag givetvis respekterar!). Problemet är bara att vi andra inte säkert kan veta om utfästelserna är äkta - eller påhittade för att driva oss alla i fel riktning. Sedan hoppas jag att ingen kan vara så elak att denna person hittar på något så extremt känsligt.

Ett problem med utfästelser av det här slaget är att de blir "bara så bekräftade som postaren skriver", så att säga. Ingen annan kan ju säkert veta. Trots detta vill jag ändå be om följande:

Finns det någon här i tråden som var på stadshotellet den där kvällen och som kan berätta? Finns det någon som har ett konto på Flashback men som inte skriver i tråden som kan tänka sig att höra av sig i PM eller helt enkelt ta steget ut i tråden och svara på frågor och lämna information? Eller finns det någon som var på stadshotellet den där kvällen men som inte har ett konto här på Flashback som kan tänka sig att registrera ett konto och svara på frågor om hur det var inne på stadshotellet? Det måste ju finnas personer som läser detta och som var där och såg Helena med "uppvaktning" och kanske har svar på frågorna. Det är ju helt riskfritt att svara, ingen kan ju veta vem som står bakom ett användarnamn och berättar om sina iakttagelser.
Citera
2017-07-27, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Tittade på bilden på LA fb-sida. På bilden med paketöppning så sitter det en kille med en liten tjej i knät.
Jag tror jag har identifierat denna....
Heter samma som en känd ishockeyspelare fast stavar namnet annorlunda. Han bodde ovanpå stadshotellet i en lägenhet.
Mycket skum människa. Fast inte utåt sett....
Faktiskt den första jag tänkte på 1992
Och bekant med KGM....

Jag säjer inte att det är han, men så fruktansvärt lik

NEJ: KGMs yngre bror.
Citera
2017-07-27, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
NEJ: KGMs yngre bror.

Okej. Bra att få det dementerat 👍
Citera
2017-07-27, 18:48
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Nu var jag ju inte ensam om att ställa frågan direkt, men tack för svar.
Det är alltså fortfarande inte så att att brovittnet pekat ut den misstänkta personen.

Ok, om det stämmer så måste jag ha missat det, jag undviker aldrig att svara på frågor.
Det vet jag inte, antingen är det som jag skrev i mitt tidigare svar till dig eller så handlar det om ett direkt utpekande. Personligen skulle jag gissa på det första alternativet.
Citera
2017-07-27, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
För att vi ska kunna tro på detta med att "pilotmannens" identitet är bekräftad måste någon i praktiken skriva rakt ut i tråden vem som är källan. Jag har fått information som säger att kanske ett par, tre användare i tråden ska ha fått identiteten bekräftad, men ingen vill avslöja källan (vilket jag givetvis respekterar!). Problemet är bara att vi andra inte säkert kan veta om utfästelserna är äkta - eller påhittade för att driva oss alla i fel riktning. Sedan hoppas jag att ingen kan vara så elak att denna person hittar på något så extremt känsligt.

Ett problem med utfästelser av det här slaget är att de blir "bara så bekräftade som postaren skriver", så att säga. Ingen annan kan ju säkert veta. Trots detta vill jag ändå be om följande:

Finns det någon här i tråden som var på stadshotellet den där kvällen och som kan berätta? Finns det någon som har ett konto på Flashback men som inte skriver i tråden som kan tänka sig att höra av sig i PM eller helt enkelt ta steget ut i tråden och svara på frågor och lämna information? Eller finns det någon som var på stadshotellet den där kvällen men som inte har ett konto här på Flashback som kan tänka sig att registrera ett konto och svara på frågor om hur det var inne på stadshotellet? Det måste ju finnas personer som läser detta och som var där och såg Helena med "uppvaktning" och kanske har svar på frågorna. Det är ju helt riskfritt att svara, ingen kan ju veta vem som står bakom ett användarnamn och berättar om sina iakttagelser.

Du skrev ju för ett tag sedan att det var bekräftat att KGM var på Statt och klängde på Helena
Citera
2017-07-27, 18:56
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimension-skugga
Du skrev ju för ett tag sedan att det var bekräftat att KGM var på Statt och klängde på Helena

Nej, jag skrev inte så "rakt". Jag skrev att jag hade fått två PM med ett namn, men samma PM hade tikimon fått och han/hon var den som lade ut namnet. Jag har bara kunnat konstatera att "tipsaren 1" gav mig just bara namnet och "tipsaren 2" gav mig namnet plus informationen om att KGM ska ha varit på stadshotellet och varit klängig på Helena (plus en del annan information som jag inte ser någon vits med att lägga ut). Jag kunde konstatera att "tipsaren 2" verkar vara seriös med insikt i Helenas bekantskapskrets. Jag har aldrig bekräftat något - bara med reservation fört fram information som har skickats till mig i PM. Däremot verkar ett par, tre andra personer här i tråden ha fått svart på vitt att KGM ska vara "pilotmannen" (bland andra "Nikasi" och någon till, om jag har förstått rätt). Där står vi nu.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-07-27 kl. 19:09.
Citera
2017-07-27, 19:07
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Intressant att du tar upp det, men har det framkommit att personen hade just "pilotsolglasögon"? Är det bekräftat? Sedan kan man kanske anta att en person som tidigare hade glasögon gick över till kontaktlinser och i så fall hade "pilotsolglasögon"?!

Mannen som sågs tillsammans med Helena på bron hade pilotglasögon, pilotsolglasögon har aldrig nämnts, det diskuteras endast i tråden. Hade det gällt ett par pilotsolglasögon så utgår jag ifrån att PW hade varit väldigt noga med att påpeka den detaljen. Vi måste väl ändå utgå ifrån att PW vet vad hon talar om?

Det var många som hade pilotsolglasögon -92 men desto färre hade vanliga pilotglasögon, det var väl nästan lite omodernt och ute att ha det -92, det här kan vara anledningen till att man har kunnat identifiera "pilot".
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-27 kl. 19:17.
Citera
2017-07-27, 19:17
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Nej, jag skrev inte så "rakt". Jag skrev att jag hade fått två PM med ett namn, men samma PM hade tikimon fått och han/hon var den som lade ut namnet. Jag har bara kunnat konstatera att "tipsaren 1" gav mig just bara namnet och "tipsaren 2" gav mig namnet plus informationen om att KGM ska ha varit på stadshotellet och varit klängig på Helena (plus en del annan information som jag inte ser någon vits med att lägga ut). Jag kunde konstatera att "tipsaren 2" verkar vara seriös med insikt i Helenas bekantskapskrets. Jag har aldrig bekräftat något - bara med reservation fört fram information som har skickats till mig i PM. Däremot verkar ett par, tre andra personer här i tråden ha fått svart på vitt att KGM ska vara "pilotmannen" (bland andra "Nikasi" och "Freija21", om jag har förstått rätt). Där står vi nu.

Precis. Även Prinzezzan har fått pm om K.G.B som hon gärna delgett tråden. Hon får säkert massa andra pm om alternativa g.m, men väljer att inte andas om det. Det tolkar jag som att K.G.M är pilot, Eller att Prinzezzan skyddar NÅGON. Jag fick ett p.m om det för ett tag se, men jag valde att inte tro det DÅ. Sen försöker hon "prata bort" besvärande omständigheter för andra" som kommit fram på senaste tiden. Det känns inte bra. Ville klargöra lite, fast jag citerade på fel ställe egentligen. Sorry.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in