Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Nja nog tror jag att BW minns att han pratade med Helena utanför Stadt, varför skulle han ljuga om det? Hade han gjort det så hade han förmodligen varit huvudmisstänkt i ett tidigt skede.
Vi är skonsamma mot KM, men med dom uppgifter som har kommit fram så är det helt rätt att han synas i sömmarna. Konstigt att du inte delar den uppfattningen.
Om han ljugit så hade han nog varit huvudmisstänkt? Om man ljuger så är det väl för polisen... Och om man då senare erkänner det först då kan de ju reagera på det och kanske har de gjort det....
Vad jag försöker säga är att det är inte så självklart att bara för att era spekulationer går att få ihop, till slut, så blir de inte en sanning. Lite mer vill nog till än viljan... Och jo, om man lägger fram bevis brevid konsikvens för "Klasse" så har det körts både på och över, enligt mig.
Stapla upp fakta så kanske du får mig att tycka annorlunda, uppgifterna som kommit fram som är fakta, samt varför hans omgivningem synas?
Vill fråga dig som är insatt om något annat. Vi får se om du har svaret, eller någon annan, även om du då hittat gm.
Under tiden då Helena försvann så var det en vit liten bil av sportig modell som cirkulerade runt i Mariestad mest hela tiden. Denna bil ägdes av en man som var ca 2år äldre än Helena. Han kände Helena och han var även vän med flera omnämnda i tråden. Han brukade ha med sig tre andra killar i samma ålder. Ibland åkte de i två olika bilar, i följe med varandra. Ägaren bodde på Lockerud, liksom de andra killarna med undantag av en av dem. Är detta något som känns igen? Är detta något som nämnts i tråden tidigare och släppts?