2017-07-31, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Ja hennes vittnesmål är märkligt eftersom hon först inte hörde någonting sen är hon tvärsäker på detaljer som exakta ord hon hört bortifrån dungen. Kan det vara så att hon är en väldigt osäker person och som absolut inte vill bli inblandad. Först när hon kollat med mannen så redogör hon för både tider och att det är Helena hon hör. Rädd för mannen och kontrollerad av honom? Rädd för att inte uppge rätt information och vill vara helt säker på sin sak innan hon berättar vad hon hört? Efterhandskonstruktion? Något märkligt är det även om det absolut kan vara så att allt hon uppger stämmer. Tycker det är för jävligt om det stämmer att hon hörde aggressiva röster ifrån skogen och en kvinna ,som hon kanske just då inte förstod var HA, illskrika, gråta och skrika "nej nej" och hon uppger att detta pågick i fem minuter och att hon blev rädd och ändå går hon bara in och lägger sig igen utan att göra någonting åt saken.

Om hon hade skrikit t ex "vad gör ni"? Så kanske attacken kunnat avbrytas...kanske var därför hon så att hon inte hört något först.

För hon hade inte brytt sig om att ingripa och i hennes huvud rationaliserades det till att 'konflikten var löst.

Men mycket sjukt samhälle som skapar en sån mentalitet.
Citera
2017-07-31, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Ja det vete f-n? Pilotglasögon brukade väl se ut som tuffa solglasögon vad jag minns från den tiden, många som gick omkring med sådana även på natten uppsatta som typ hårband (ovanför pannan) om ni fattar vad jag menar. Såg tufft ut men samtidigt löjligt liksom.
Vore bra om detta kunde förtydligas vad vittnena sett. Var det glasögon eller solglasögon? Det är ju väldigt viktig skillnad.
Citera
2017-07-31, 08:58
Medlem
Jag tror att det är KB som äntligen lättat sitt hjärta och lämnat nya uppgifter. Om det är så KB så vill jag tacka dig av hela mitt hjärta! Det är aldrig lätt att i efterhand erkänna att man skyddat någon men i detta fallet var det faktiskt någon du älskade! Tack igen!
Citera
2017-07-31, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Vore bra om detta kunde förtydligas vad vittnena sett. Var det glasögon eller solglasögon? Det är ju väldigt viktig skillnad.

Nä, varför då?
Spelar det någon roll? Polisen har utefter vittnesuppgifterna kunnat kopplat ihop ett vittnes uppgifter med ett namn då andra vittnen sett samma klädsel/glasögon. Räcker det inte för dig? Glasögon/SOLglasögon kvittar väl, de har stuckit ut tillräckligt för att polisen ska kunna koppla ihop uppgifterna. Denna diskussion fanns för några dagar sen också så släpp det. Det är bara "brus" i tråden, men det kanske är det du vill?
Citera
2017-07-31, 09:30
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det borde inte kunna vara så i det här fallet eftersom en nyligen död kropp sjunker. Det är först efter ett par, tre dagar som en kropp flyter upp igen på grund av de gaser som bildas i den, men efter ytterligare en tid sjunker den igen för gott. I Helenas fall skulle hon möjligen ha kunnat flyta redan samma dag om hon hade plastats in så att det hade bildats stora luftfickor upptill, men detta tycker jag känns ganska osannolikt. Men vem vet?

Men en kropp behöver ju inte flyta vid ytan för att bli påkörd, och jag tror Ekholm hade en större segelbåt vid tidpunkten
Citera
2017-07-31, 10:05
Medlem
Citat:
Jag kan inte begripa varför "pilotmannen" ställer upp i en intervju med Radio Skaraborg. Och väl där säger han att han var sjukskriven veckan efter Helenas försvinnande. Ett helt obegripligt uttalande. Ska man se det som ett halvt erkännande, eller vad? Hur tänker ni andra om detta?
Mats Alm syndromet?
Citera
2017-07-31, 10:09
Medlem
Citat:
Men varför säga att han var sjukskriven veckan efter Helenas försvinnande?

Sedan är det då det där "sammanträffandet" med att "pilotmannen" säger att han sjukskriven veckan efter det att Helena försvann och att PN påstås ha varit borta hela veckan efter det att Helena försvann. Vet vi om uppgiften om PN stämmer? Om den gör det är det ju ett märkligt sammanträffande. Kanske sprang "pilotmannen" till PN på Bråten för att få hjälp? Vet vi om "pilotmannen" och PN kände varandra? Båda är födda 1966.

Är det den PN på Facebook som bor i Färjestaden och som har gått på Vadsbogymnasiet? I så fall är hans vänlista stängd.
Låter intressant. Vad heter PN?
Senast redigerad av greyhoundbus 2017-07-31 kl. 10:16.
Citera
2017-07-31, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Nä, varför då?
Spelar det någon roll? Polisen har utefter vittnesuppgifterna kunnat kopplat ihop ett vittnes uppgifter med ett namn då andra vittnen sett samma klädsel/glasögon. Räcker det inte för dig? Glasögon/SOLglasögon kvittar väl, de har stuckit ut tillräckligt för att polisen ska kunna koppla ihop uppgifterna. Denna diskussion fanns för några dagar sen också så släpp det. Det är bara "brus" i tråden, men det kanske är det du vill?
Kanske t ex om någon erinrar sig att de sett en man med pilotglasögon/solglasögon vid någon annan plats som kan bli intressant i utredningen?
Citera
2017-07-31, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Kvinnomisshandlare? Allmänt hårdför och nedlåtande mot kvinnor på fyllan? Eller vad är det för bild som du fått. Bättre att skriva ut så man slipper gissa.

Jag var otydlig å lite snabb kanske. Inga bevis för någon misshandlare. Samtalet ledde bara till att bilden av en stor, snäll nallebjörn nedmonterades till en sliskig, påträngande typ. Inte mer än så.
Citera
2017-07-31, 11:14
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Vilka var 100% övertygade om MR (som fort kan vara intressant i detta sammanhang). Du tycker inte det tillkommit något mer än det du pekar på alltså?
* någon viss person klängde på HA på stadt
* relationen mellan HA, KB och...
* uteblivna dementier, nedstängda konton, borttagna bilder...
* de många systrarna på lockerud som möjligt ägde en intressant bil
* PWs tystnad på frågan om pilot

Därutöver info av ett helt annat slag än tidigare till flera i tråden om vem som är pilot. Jag kallar det en del nytt, men alla kallar det och tror vad de vill. Vad tror du själv? Personligen har jag fått information som också tynger KGM på ett annat sätt än den bild som målas upp av honom här, den källan kan jag inte avslöja men kan hinta om att det rör sig om en kvinna.

Har fortfarande inte tagit ställning för om KGM är den utpekade piloten.

Vad gäller dina punkter:
*Klängningen på Stadt baseras på en uppgift som inte på ngt sätt är säker i nuläget. Det kan alltså
bara betraktas som ett påstående och inte som en sanning.
*Relationen mellan PW, KB och.......finns troligen, men är det så uppseendeväckande med tanke på
hur små orterna är som personerna bott i?
*Uteblivna dementier, stängda konton etc....kan ju likaväl vara en sund reaktion på häxjakten på
nätet. Skulle bli mäkta förvånad om du inte skulle handla på liknande sätt om du var utsatt.
*Systrarna.....väldigt många boende i Mariestad har ju närstående i sitt närområde. Kan ju vara av
vikt, men lika troligt en detalj som lätt blåses upp till för stora proportioner.
*PWs tystnad nu är fullt förståelig. Av den info hon medverkat till att släppa ut, har något
okontrollerat tagit fart. Det slås åt alla håll och även utpekades anhöriga far illa i nuläget. Hon gör, enligt mig, helt rätt i att iakta största möjliga tystnad.

Ser också att diskussionen om huruvida piloten bar solglasögon eller glasögon tenderar att förringas.
I mitt tycke är det högst väsentlig skillnad på dessa två varianter och borde bringas klarhet i. I nuläget vet vi inte vad som gäller. Det gissas mest och somligt tenderar att lätt bli trådsanningar.

Du antyder att KGM åtminstone är taskig i sin attityd mot kvinnor, kanske mer än så också.
Är det en sanning eller något som nån annan mest tycker? Vore ju rätt bra med ett tydligt exempel på vad han gjort....om det nu har hänt.
Citera
2017-07-31, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero

Vad gäller dina punkter:
*Klängningen på Stadt baseras på en uppgift som inte på ngt sätt är säker i nuläget. Det kan alltså
*Relationen mellan PW, KB och.......finns troligen, men är det så uppseendeväckande med tanke på
*Uteblivna dementier, stängda konton etc....kan ju likaväl vara en sund reaktion på häxjakten på
nätet. Skulle bli mäkta förvånad om du inte skulle handla på liknande sätt om du var utsatt.
*Systrarna.....väldigt många boende i Mariestad har ju närstående i sitt närområde. Kan ju vara av
vikt, men lika troligt en detalj som lätt blåses upp till för stora proportioner.
*PWs tystnad nu är fullt förståelig. Av den info hon medverkat till att släppa ut, har något
okontrollerat tagit fart. Det slås åt alla håll och även utpekades anhöriga far illa i nuläget. Hon gör, enligt mig, helt rätt i att iakta största möjliga tystnad.

Ser också att diskussionen om huruvida piloten bar solglasögon eller glasögon tenderar att förringas.
I mitt tycke är det högst väsentlig skillnad på dessa två varianter och borde bringas klarhet i. I nuläget vet vi inte vad som gäller. Det gissas mest och somligt tenderar att lätt bli trådsanningar.

Du antyder att KGM åtminstone är taskig i sin attityd mot kvinnor, kanske mer än så också.
Är det en sanning eller något som nån annan mest tycker? Vore ju rätt bra med ett tydligt exempel på vad han gjort....om det nu har hänt.

Jag rekommenderar att du läser de tre fyra senaste veckorna igen! För du verkar inte har fått in informationen ännu...

... Å andra sidan så tror jag inte att det hjälper.. vi är vissa här som har lagt ner MÅNGA timmar på att efterforska och utreda fakta.

Vi har redan pratat om att detta är en anonym sida och att det är svårt om inte omöjligt att bekräfta något utan att röja sin identitet eller sina källor/vänner!

Som sagt!! Rekommenderar noggrann läsning i framtiden!
Citera
2017-07-31, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero

Vad gäller dina punkter:

Kan inte säga mer om det med kvinnan. Vi får ha våra olika känslor innan vi vet säkert. MEN: nej jag hade inte hållit tyst om jag tillsammans med en stor omtyckt släkt hade hängts ut. Då hade jag och troligen flera av oss försvarat oss, iaf om vi var oskyldiga. Men vi får jobba på att påståenden blir till mer övertygande fakta, där har du rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in