Citat:
Ursprungligen postat av
Rudge
Det är väl för i helvete inte något bra att lägga ut en massa jävla namn bara så där, som familjemedlemmar, grannar, bekanta, till någon som VI anser KAN ha gjort sig skyldig till ett brott????
Skulle du vilja ha din familj, dina vänner, dina grannar... figurerande här i tråden och analyseras?
Empati är bara att förakta av dem som drivs av instinkter!
Mer empatisk? Prova att tänka dig "sunt förnuft" men det kanske inte heller är något bra att vara utrustad med.
Får en känsla av att du är en del av dem som just nu försöker sprid osämja i en tråd där man tidigare samarbetat med respekt för varandra i största mån.
Tråkigt!
Jag har varken sagt att det ska läggas ut en massa namn eller att det skulle vara något bra med att göra en sådan sak, det är DU som tolkar inlägget som fan läser bibeln.
Eftersom jag kan konstatera att du inte hänger med i svängarna så tänker jag heller inte bemöda mig med att förklara vad jag menade med att just DEN användaren visade en överdriven empati för KGM, hans familj, grannar, bekanta och gamla skolkamrater. Men vill ändå påtala att det i det här fallet mer handlade om psykologi på ett djupare plan när jag ironiskt påpekade att 'Fighter' med sin självgodhet förmodligen även hade begåvats med mer empati än oss andra här i tråden.
Nej jag vill ha ordning och reda inte osämja, jag tycker att vi är många som samarbetar bra här i tråden. Tråkigt att du får den känslan.