2017-07-27, 20:26
Medlem
FedupFlorences avatar
Varför är det ens relevant att tala pilotglasögon som glasögon eller solglasögon?
Det är en vittnesuppgift av en av attiraljerna som vittnet observerade men vi vet inte hur vittnet beskrev honom.
Men den person som observerades av vittnet namngavs av P4 Skaraborg som "Mannen med pilotglasögon" och den personen blev anhållen i maj/juni.
Vi vet inte om vittnet initialt kände igen mannen och namngav honom då eller inte.
Senast redigerad av FedupFlorence 2017-07-27 kl. 20:32.
Citera
2017-07-27, 20:32
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Men det är ju en neutral bild på ett par pilotSOLglasögon.

http://sverigesradio.se/fallethelena/

Puh, mycket nu ... Men varifrån kommer då bilden på MR i solglasögon? Har inte den varit uppe här i tråden?
Citera
2017-07-27, 20:32
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugnås
Hej.

Det är kanske dags att någon tar sig tid och gör en sammanfattning av vad vi vet sedan tidigare i tråden.
Väldigt många återkommande frågor som redan besvarats.
Även tillägga nytillkommet varken bekräftat eller obekräftat då det förmodligen kommer ta tid.
Även i en sådan här stor tråd borde indicier fungera som argument som leder frågan/tråden framåt.
Ser en tendens att tråden är på väg till dit den var för 1-2 veckor sedan med tjafs och krav på bekräftad info.
Samtliga jobbar med uppgifter som inkommer från "anonyma" personer som ej vill outa sig här och nu.

Frejja21, du är ju saklig och har en trevlig ton, kanske du vill/kan?

//lugnås
Så sant! Kommer in här och man skakar bara på huvudet åt virrevarran....
Så här kommer man ingen vart!
Får en känsla av att någon ler åt röran och tycker sig ha gjort ett bra jobb, sluta med det!!! Det är verkligen fult gjort!!!
Gör gärna en liten sammanställning Frejja21. Går ju inte att få någon ordning i detta!
Citera
2017-07-27, 20:40
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Puh, mycket nu ... Men varifrån kommer då bilden på MR i solglasögon? Har inte den varit uppe här i tråden?

Var det inte en bild som någon kvälls(?)tidning lånat från MR:s Facebook, för att använda till ett reportage med honom. Tror det var i samband med reportageserien i radio, där MR berättade om skallgångskedjorna. Men den jag refererade till var bilden på hemsidan.
Citera
2017-07-27, 20:50
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag kan bara konstatera att du verkar oroa dig väldigt mycket för KGM och hans familj och du oroar dig även för att hans grannar, bekanta och kompisars namn ska läggas ut här, orsaken till detta är oklart, men om jag ska våga mig på en gissning utifrån dom andra inläggen som du har skrivit så har du väl begåvats med mer empati än oss andra här i tråden.
Det är väl för i helvete inte något bra att lägga ut en massa jävla namn bara så där, som familjemedlemmar, grannar, bekanta, till någon som VI anser KAN ha gjort sig skyldig till ett brott????
Skulle du vilja ha din familj, dina vänner, dina grannar... figurerande här i tråden och analyseras?
Empati är bara att förakta av dem som drivs av instinkter!
Mer empatisk? Prova att tänka dig "sunt förnuft" men det kanske inte heller är något bra att vara utrustad med.
Får en känsla av att du är en del av dem som just nu försöker sprid osämja i en tråd där man tidigare samarbetat med respekt för varandra i största mån.
Tråkigt!
Citera
2017-07-27, 20:53
Medlem
Mycket tjafs om pilotglasögon/pilotSOLglasögon nu.
Behöver nog inte gräva ner sig för mycket i det.

En enkel googling bör ju klargöra att även pilotSOLglasögon ibland benämns som pilotglasögon
https://www.partykungen.se/pilotglasogon-spegelglas.html.

Det väsentliga i det hela är att "pilot" haft ett par glasögon som verkar har utmärkt sig. T.ex att personen i fråga bär solglasögon när det inte är fullt dagsljus. Eller vanliga glasögon som inte är tidsenliga och därför utmärker sig.
Citera
2017-07-27, 20:57
Medlem
Det verkar som det börjar komma in olika användare i tråden som "bekräftar" att KGM är pilot. Deras källor är anonyma för oss i tråden och vi får själva välja om vi skall tro på användarens och den anonyma källans uppgifter.

Jag tänker så här;
Pilot är KGM som blivit bevittnad av en person tillsammans med Helena på bron.
Jag är till 90% säker på att denne pilot, tillika KGM också är GM. Varför? Hur stor är sannolikheten till att Helena skulle möta på en annan man som på något sätt var intresserad av henne på den korta sträcka hon trots allt har kvar att promenera hem? Den absolut sista personen - som är bekräftat - varit tillsammans med henne så pass nära brottsplatsen är KGM. Att tro att hon skulle träffa på en annan GM efter att ha skiljts med KGM är inte speciellt troligt.

Hur långt hade hon kvar att gå hem därifrån hon senast blivit iakttagen på bron? Inte långt, inte troligt att hon skulle möta på en "ytterligare" GM. Därför tror jag på att KGM också är GM.
Citera
2017-07-27, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Det är väl för i helvete inte något bra att lägga ut en massa jävla namn bara så där, som familjemedlemmar, grannar, bekanta, till någon som VI anser KAN ha gjort sig skyldig till ett brott????
Skulle du vilja ha din familj, dina vänner, dina grannar... figurerande här i tråden och analyseras?
Mer empatisk? Prova att tänka dig "sunt förnuft" men det kanske inte heller är något bra att vara utrustad med.
Får en känsla av att du är en del av dem som just nu försöker sprid osämja i en tråd där man tidigare samarbetat med respekt för varandra i största mån.
Tråkigt!

Å andra sidan har tråden vevat samma uppgifter fram och tillbaka, vänt och vritt. Nu när några börjar fokusera på vad som faktiskt kan vara det hetaste hittills så får vi skit. Jag vill inte hänga ut oskyldiga heller, därav har vi inte outat massa namn hit och dit. Men om du t.ex. får bekräftat att KGM är pilot, hur tänker du då? Ska vi ändå vara tysta om alla i hans bekantskapskrets och släkt, t.o.m systrar som kan ha haft en vit bil t.ex. eller är det något som man får lov att spekulera om?
Citera
2017-07-27, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Mina fetningar: Men då bygger det ju på att "pilotmannen" var ganska "packad". Om han inte hade druckit eller druckit bara "lagom" kan ovanstående förklaring inte vara aktuell.

Men återigen: "Pilotmannen" minns att han ska ändra sina utsagor, och det gör han av en alldeles speciell anledning.

Nej, detta håller inte. En uppmaning till polisen: Ta i med hårdhandskarna. Jag hoppas verkligen att ingripandet nu i maj/juni inte var bara för att Radio Skaraborg skulle sända en programserie? Nu har ni chansen. Ta in karln upprepade gånger. Ta hjälp av en psykolog under förhören. Kanske att ni också ska genomföra hypnosförhör? Han kommer att krokna!
Håller helt med - Det är nu eller aldrig typ - personligheten hos GM är skild att den ena är vad han vill vara - den "mörka" sidan hittar han anledningar till att förneka hela tiden - ungefär som alkholism.
Citera
2017-07-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag tycker du ska tala ur skägget, och inte i gåtor - och gärna vända dig till den du avser. Så - förklara gärna vad du pratar om.
Haha - jag hade fått en bra uppfattning om dig Prinzezzan - men varför går du banans på att Klas ej kan vara GM. Kan du inte ge några konkreta saker förutom att förklara hur "snäll" osv han är - du som t o m med blanda ihop Klas med Kjell.
Senast redigerad av Hardbeck 2017-07-27 kl. 22:13.
Citera
2017-07-27, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Tråkigt!
Det är enkelt Rudge - kom med något matnyttigt i stil med att KGM ej var på statt, ej Hängde på HA, Att han ej kunde varit mannen på bron som vittne såg - det har ju inte kommit något dementi på en så här ljusskygg person som vederbörlig ej ens behövde komma upp i en sån här tråd -Eller?
Senast redigerad av Hardbeck 2017-07-27 kl. 22:15. Anledning: Felstav
Citera
2017-07-27, 22:14
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Haha - jag hade fått en bra uppfattning om dig Prinzezzan - men varför går du banans på att Klas ej kan vara CM. Kan du inte ge några konkreta saker förutom att förklara hur "snäll" osv han är - du som t o m med blanda ihop Klas med Kjell.

Nu har du nog vänt dig till fel person, Hardbeck! Var har jag skrivit att KM inte kan vara gm? Var har skrivit att han är snäll??? Kjell??? Jag känner ingen av dem, och vet därför inte om KM är "snäll" eller inte. Eftersom jag inte känner till dessa, har jag aldrig sagt bu eller bä! Jag behöver mer fakta innan jag yttrar mig.

Du tror inte att du ska vända dig till Twiggygirl? Tror det var hon som blandade ihop Klas och Kjell.
Senast redigerad av Prinzezzan 2017-07-27 kl. 22:33. Anledning: Glömde ett "jag".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in