2017-07-27, 19:23
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Precis. Även Prinzezzan har fått pm om K.G.B som hon gärna delgett tråden. Hon får säkert massa andra pm om alternativa g.m, men väljer att inte andas om det. Det tolkar jag som att K.G.M är pilot, Eller att Prinzezzan skyddar NÅGON. Jag fick ett p.m om det för ett tag se, men jag valde att inte tro det DÅ. Sen försöker hon "prata bort" besvärande omständigheter för andra" som kommit fram på senaste tiden. Det känns inte bra. Ville klargöra lite, fast jag citerade på fel ställe egentligen. Sorry.

Jag tycker du ska tala ur skägget, och inte i gåtor - och gärna vända dig till den du avser. Så - förklara gärna vad du pratar om.
Citera
2017-07-27, 19:25
Medlem
Ugglan.s avatar
"Ursprungligen postat av Ugglan.
Nej, jag skrev inte så "rakt". Jag skrev att jag hade fått två PM med ett namn, men samma PM hade tikimon fått och han/hon var den som lade ut namnet. Jag har bara kunnat konstatera att "tipsaren 1" gav mig just bara namnet och "tipsaren 2" gav mig namnet plus informationen om att KGM ska ha varit på stadshotellet och varit klängig på Helena (plus en del annan information som jag inte ser någon vits med att lägga ut). Jag kunde konstatera att "tipsaren 2" verkar vara seriös med insikt i Helenas bekantskapskrets. Jag har aldrig bekräftat något - bara med reservation fört fram information som har skickats till mig i PM. Däremot verkar ett par, tre andra personer här i tråden ha fått svart på vitt att KGM ska vara "pilotmannen" (bland andra "Nikasi" och "Freija21", om jag har förstått rätt). Där står vi nu."

Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Precis. Även Prinzezzan har fått pm om K.G.B som hon gärna delgett tråden. Hon får säkert massa andra pm om alternativa g.m, men väljer att inte andas om det. Det tolkar jag som att K.G.M är pilot, Eller att Prinzezzan skyddar NÅGON. Jag fick ett p.m om det för ett tag se, men jag valde att inte tro det DÅ. Sen försöker hon "prata bort" besvärande omständigheter för andra" som kommit fram på senaste tiden. Det känns inte bra. Ville klargöra lite, fast jag citerade på fel ställe egentligen. Sorry.

Observera att jag vid läsning bakåt i tråden ser att det bara är "Nikasi" som säger sig ha svart på vitt att KGM är "pilotmannen". Ingen mer har vad jag kan se uttalat sig så.
Citera
2017-07-27, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Mannen som sågs tillsammans med Helena på bron hade pilotglasögon, pilotsolglasögon har aldrig nämnts, det diskuteras endast i tråden. Hade det gällt ett par pilotsolglasögon så utgår jag ifrån att PW hade varit väldigt noga med att påpeka den detaljen. Vi måste väl ändå utgå ifrån att PW vet vad hon talar om?

Det var många som hade pilotsolglasögon -92 men desto färre hade vanliga pilotglasögon, det var väl nästan lite omodernt och ute att ha det -92, det här kan vara anledningen till att man har kunnat identifiera "pilot".

Instämmer till fullo med denna analys. Vanliga solglasögon hade knappast varit unikt.
Citera
2017-07-27, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugnås
Hej.

Det är kanske dags att någon tar sig tid och gör en sammanfattning av vad vi vet sedan tidigare i tråden.
Väldigt många återkommande frågor som redan besvarats.
Även tillägga nytillkommet varken bekräftat eller obekräftat då det förmodligen kommer ta tid.
Även i en sådan här stor tråd borde indicier fungera som argument som leder frågan/tråden framåt.
Ser en tendens att tråden är på väg till dit den var för 1-2 veckor sedan med tjafs och krav på bekräftad info.
Samtliga jobbar med uppgifter som inkommer från "anonyma" personer som ej vill outa sig här och nu.

Frejja21, du är ju saklig och har en trevlig ton, kanske du vill/kan?

//lugnås

Jag har inte tiden till att skriva ner saker som redan står och jag tror inte att jag är bra på det tyvärr. Du kanske kan?
Citera
2017-07-27, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Nej, jag skrev inte så "rakt". Jag skrev att jag hade fått två PM med ett namn, men samma PM hade tikimon fått och han/hon var den som lade ut namnet. Jag har bara kunnat konstatera att "tipsaren 1" gav mig just bara namnet och "tipsaren 2" gav mig namnet plus informationen om att KGM ska ha varit på stadshotellet och varit klängig på Helena (plus en del annan information som jag inte ser någon vits med att lägga ut). Jag kunde konstatera att "tipsaren 2" verkar vara seriös med insikt i Helenas bekantskapskrets. Jag har aldrig bekräftat något - bara med reservation fört fram information som har skickats till mig i PM. Däremot verkar ett par, tre andra personer här i tråden ha fått svart på vitt att KGM ska vara "pilotmannen" (bland andra "Nikasi" och någon till, om jag har förstått rätt). Där står vi nu.

Det var jag som skrev att jag har fått bekräftat att KGM är pilot. Givetvis så kan man ju aldrig lita på vad någon annan postar i tråden.
Jag menar det skulle ju inte spela någon roll om " självaste "Pernilla skrev ett inlägg och utgav sig för att vara just henne själv och hon bekräftade att KGM var pilot det skulle ju fortfarande vara just dennes sanning eftersom man är anonym här.
Citera
2017-07-27, 19:45
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Instämmer till fullo med denna analys. Vanliga solglasögon hade knappast varit unikt.

Hade det varit solglasögon av pilotmodell (mitt i natten, men möjligen uppsatta på huvudet) hade ju det sagts i programmet. Det måste ha varit vanliga glasögon av pilotmodell. Kan någon av er som redan har mejlat till Pernilla mejla igen och försöka få den här frågan utredd för säkerhets skull? Hoppas att det är bara frågan om huruvida "pilotmannen" har nämnts i tråden eller inte som Pernilla inte längre vill befatta sig med.
Citera
2017-07-27, 19:51
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Mannen som sågs tillsammans med Helena på bron hade pilotglasögon, pilotsolglasögon har aldrig nämnts, det diskuteras endast i tråden. Hade det gällt ett par pilotsolglasögon så utgår jag ifrån att PW hade varit väldigt noga med att påpeka den detaljen. Vi måste väl ändå utgå ifrån att PW vet vad hon talar om?

Det var många som hade pilotsolglasögon -92 men desto färre hade vanliga pilotglasögon, det var väl nästan lite omodernt och ute att ha det -92, det här kan vara anledningen till att man har kunnat identifiera "pilot".

Jaså, jaha, i så fall är det ju ganska korkat att som bild i reportaget välja att visa just ett par pilotsolglasögon. (Hittade dom ingen bild på vanliga glasögon i pilotmodell så hade det varit bättre helt utan bild.)

http://forumbilder.se/G90IF/fb7b27ff-40fd-4e29-8172-dbdb12fb62ed
Citera
2017-07-27, 19:52
Medlem
Citat:
Nej, jag skrev inte så "rakt". Jag skrev att jag hade fått två PM med ett namn, men samma PM hade tikimon fått och han/hon var den som lade ut namnet. Jag har bara kunnat konstatera att "tipsaren 1" gav mig just bara namnet och "tipsaren 2" gav mig namnet plus informationen om att KGM ska ha varit på stadshotellet och varit klängig på Helena (plus en del annan information som jag inte ser någon vits med att lägga ut). Jag kunde konstatera att "tipsaren 2" verkar vara seriös med insikt i Helenas bekantskapskrets. Jag har aldrig bekräftat något - bara med reservation fört fram information som har skickats till mig i PM. Däremot verkar ett par, tre andra personer här i tråden ha fått svart på vitt att KGM ska vara "pilotmannen" (bland andra "Nikasi" och någon till, om jag har förstått rätt). Där står vi nu.

Ok... du skrev ordagrant: har nu fått bekräftat att KGM var på Statt och klängde även på Helena... detta var efter namnet var ute...
Citera
2017-07-27, 19:53
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimension-skugga
Ok... du skrev ordagrant: har nu fått bekräftat att KGM var på Statt och klängde även på Helena... detta var efter namnet var ute...

Ok, där ser man! Tror jag var lite för ivrig där. Senare har jag tagit betydligt mer höjd!
Citera
2017-07-27, 20:02
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Hade det varit solglasögon av pilotmodell (mitt i natten, men möjligen uppsatta på huvudet) hade ju det sagts i programmet. Det måste ha varit vanliga glasögon av pilotmodell. Kan någon av er som redan har mejlat till Pernilla mejla igen och försöka få den här frågan utredd för säkerhets skull? Hoppas att det är bara frågan om huruvida "pilotmannen" har nämnts i tråden eller inte som Pernilla inte längre vill befatta sig med.

Ja, man tycker ju att det borde ha nämnts om det var pilotSOLglasögon, men varför lägga ut en bild på de senare och inte på ett par vanliga (pilot-)glasögon (korrigering).

Det skulle vara intressant att få veta vilken av dem det ska vara. Vanliga pilotglasögon kan ju knappast ha varit vanliga att ha på sig på krogen -92. Sååå många borde inte ha haft sådana på sig i Mariestad den kvällen?

Eller tog PW och MÖ för givet att alla skulle förstå att det rörde sig om solglasögon-varianten, när de lade ut en bild på en solglasögonmodell?
Citera
2017-07-27, 20:05
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ja, man tycker ju att det borde ha nämnts om det var pilotSOLglasögon, men varför lägga ut en bild på de senare och inte på ett par vanliga (pilot-)glasögon (korrigering).

Det skulle vara intressant att få veta vilken av dem det ska vara. Vanliga pilotglasögon kan ju knappast ha varit vanliga att ha på sig på krogen -92. Sååå många borde inte ha haft sådana på sig i Mariestad den kvällen?

Eller tog PW och MÖ för givet att alla skulle förstå att det rörde sig om solglasögon-varianten, när de lade ut en bild på en solglasögonmodell?

Och varför inte en neutral bild på pilotsolglasögon? Varför ta en bild på MR?
Citera
2017-07-27, 20:08
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Och varför inte en neutral bild på pilotsolglasögon? Varför ta en bild på MR?

Men det är ju en neutral bild på ett par pilotSOLglasögon.

http://sverigesradio.se/fallethelena/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in